safe mode=ON patch??

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.0
Locked
Fridholm
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Fri Nov 04, 2005 12:33 pm

safe mode=ON patch??

Post by Fridholm » Fri Nov 04, 2005 7:38 pm

Hej, har precis börjat testa lite olika CMS för att kunna köra en studentförenings hemsida genom det..

jag har fastnat för joomla (open-source med ett devteam som har bra driv verkar det som...)

Jag är total nybörjare på CMS, har bara fuskat lite med html tidigare, men jag har lyckats installera joomla på studentkårens server.

Ett problem har dock uppstått, studentkårens server kör sin php i safe mode=ON och jag har inte fått något svar om det går att ändra det till OFF.

Om de vägrar ändra det, så undrar jag om det finns någon patch, eller kommer det byggas en patch som gör att det går att installera nya componenter med safe mode=on undrar jag ?

Vore synd att inte kunna använda joomla fullt ut, för det ser väldigt intressant ut tycker jag...

/Kalle Fridholm
Last edited by Fridholm on Sat Nov 05, 2005 12:20 pm, edited 1 time in total.

User avatar
LorenzoG
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2983
Joined: Fri Aug 19, 2005 8:46 am
Location: Stockholm, Sweden

Re: safe mode=ON patch??

Post by LorenzoG » Mon Nov 07, 2005 10:24 pm

Du är inte ensam om att ha problem med safe mode. Utvecklingsteamet har meddelat att en Safe mode patch kommer att tas fram för Joomla!. De kommer att sätta igång med den snart. Det finns en diskussionstråd om safe mode patchen.

Jonas Högberg
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 26
Joined: Tue Oct 25, 2005 8:47 pm

Re: safe mode=ON patch??

Post by Jonas Högberg » Thu Nov 10, 2005 8:47 am

Vad blir för begränsning eller liknande vid safemode=on. Är det bara att man inte kan installera olika componenter.  ???

Jag har inte kollat om det finns skrivet i manualerna men vore tacksam om man fick det förklarat.

rogerarn
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 69
Joined: Mon Sep 19, 2005 11:36 am