Joomla vs Wordpress

Til emner der ikke passer i de andre kategorier.

Moderator: b-ronnow

Locked
Mr-Max
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Thu Apr 23, 2015 1:02 pm
Contact:

Joomla vs Wordpress

Post by Mr-Max » Thu Apr 23, 2015 1:27 pm

Hej Alle :)

Jeg vil gerne høre om andre har skiftet website fra Wordpress til Joomla og jeres erfaringer med det?

Vi påtænker at lave en ny hjemmeside i Joomla, da der skulle være større design frihed men samtidig skulle det være lidt svært at finde rundt i?

Så i nogen begrænsninger eller var der flere muligheder?
Last edited by pe7er on Thu Apr 23, 2015 1:40 pm, edited 1 time in total.
Reason: manual signature has been removed

lissi-dk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Fri Mar 13, 2015 9:13 am

Re: Joomla vs Wordpress

Post by lissi-dk » Fri Apr 24, 2015 5:57 am

Jeg tror det er smag og behag samt noget med hvor meget man kan det vil sige kodning eller ingen kodning.

Jeg har lært lidt om Joomla og det er min indgangs vinkel ang. viden om at lave hjemmeside. Nu er jeg født nysgerrig og er ved at lære om WordPress, men allerede nu synes jeg det virker kedeligt når jeg ikke kan kodning.

Jeg synes jeg vil fremhæve at i WordPress er der fordele som jeg ikke har prøvet endnu som selv at kunne bestemme hvor jeg ønsker at lægge mine menuer. Dette skulle være muligt i visse Temaer. Men ud over det så kan jeg ikke se nogen fordel ved WordPress.

I Joomla mangler jeg selvfølgelig det som med at kunne flytte rundt på menuerne (modulerne) efter ønske. Måske kan Joomla det også hvis man kan kodning. Til gengæld kan Joomla meget andet som jeg er meget glad for og ikke vil undvære.

Sværhedsgraden af disse to, ja det kan være Joomla er lidt svære at finde ud af, men til gengæld er der mange flere steder og mere information som gør det nemmere at komme i gang med. Jeg har søgt og søgt info omkring WordPress, men det har taget mig måneder for at får hjælp. Med Joomla er der forum, [youtube] og hjemmesider som viser meget mere detaljeret hvordan man kommer i gang.

Mr-Max
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Thu Apr 23, 2015 1:02 pm
Contact:

Re: Joomla vs Wordpress

Post by Mr-Max » Fri Apr 24, 2015 6:23 am

Tak for input.

Det er rigtigt at WordPress har det med menuerne, hvilket gør det nemt at lave en bund menu / top menu og side menu. Men jeg synes også at man nemt kan "drukne" lidt i modulerne og det er ikke altid lige nemt at gennemskue hvor man skal hen, for at rette nogle bestemte ting og som du siger, hjælpen ligger ikke lige for.

Watson22
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 8
Joined: Sat Mar 08, 2014 3:50 pm
Location: Denmark
Contact:

Re: Joomla vs Wordpress

Post by Watson22 » Fri Apr 24, 2015 5:27 pm

Hej Lissi.
Jeg ved det ikke er min tråd. Men det du siger at at personer der ikke har så meget kodning erfaring skal holde sig til WP i stedet for Joomla? Jeg har ingen intension til at lære at kode, vil meget gerne have at det bliver så nemt som muligt at bygge en hjemmeside uden for meget viden om html, css samt php

lissi-dk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Fri Mar 13, 2015 9:13 am

Re: Joomla vs Wordpress

Post by lissi-dk » Sat Apr 25, 2015 9:12 am

Hej Watson22

Jeg er ked af min tekst kunne misforstås. Jeg mener ikke man behøver at kunne kode i Joomla for det kan jeg heller ikke selv.

Nu håber jeg misforståelsen er rettet.


Locked

Return to “Diverse (Off topic)”