Wordpress ou Joomla

Pour discuter de Joomla! en général et de la communauté francophone Joomla!

Moderators: Aidan38, sarki

Forum rules
Règles du forum
Locked
MZlemagicien
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Sat Jul 05, 2014 8:17 am
Contact:

Wordpress ou Joomla

Post by MZlemagicien » Sat Jul 05, 2014 10:25 am

Bonjour à tous,

Quelles sont les différences majeures entre Joomla et Wordpress ?
Je ne connais pas du tout Joomla, je sais qu'il a la réputation d'être plus fait pour des sites web, alors que Wordpress est préféré pour des blogs.

S'il y en a parmi vous qui utilisent/ont utilisé les deux, vers quels projets préférez-vous utiliser l'un par rapport à l'autre ?

Merci d'avance de vos réponses,

MZ

User avatar
H13
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1545
Joined: Sun Dec 10, 2006 6:39 pm
Location: Czech Republic
Contact:

Re: Wordpress ou Joomla

Post by H13 » Wed Jul 16, 2014 3:14 pm

Hi,

(sorry if I write in English, but I see this topic unanswered so maybe it is not a problem, it can be easily translated by Google Translator)

In fact you have written it right: Joomla! is ready for complex websites, Wordpress is ready for blogs.

It is really as written. If you want to build a complex site, just use Joomla! - if you want to build some simple site like blog is, use Wordpress.

But it depends on how you feel while administrating the site. For example, I use Joomla! even for simple sites because for me administration of Joomla! is more logical - but of course this can be different for each user.

So if you want to build large website, use Joomla! as you can easily build it and extend it with really complex and large extensions

If you want to build some simple site, just test both of them (Joomla!, Wordpress) and which one will be better/likeable for you, such you should use.

Mostly if you build a site, your decision about which one to select will be based on extensions you will use. So before building a site, just make a plan about extensions which will be used and then check both CMS for such types of extensions, then you will see which one to select.


Jan
- Phoca Cart - Joomla eCommerce App - https://www.phoca.cz/phocacart
- Phoca Gallery - powerful image gallery
- Phoca Restaurant Menu - https://www.phoca.cz/phocamenu
- Phoca Download - download manager for Joomla

blackpearl7000
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Mon Aug 25, 2014 6:50 pm
Location: Mons
Contact:

Re: Wordpress ou Joomla

Post by blackpearl7000 » Sat May 02, 2015 9:48 pm

Merci, je me posais la même question.

macdodo730
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Sun May 03, 2015 11:38 pm

Re: Wordpress ou Joomla

Post by macdodo730 » Sun May 03, 2015 11:46 pm

Bonjour, je me pose également la même question.
Quelle plateforme serait la mieux adaptée pour un site de niche ?


Trouver son refroidisseur pour ordinateur portable :

Code: Select all

www.refroidisseurpcportable.com

sonializa
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Wed Jul 22, 2015 9:28 am

Re: Wordpress ou Joomla

Post by sonializa » Wed Jul 22, 2015 10:29 am

A mon ancien taf on utilisais pas mal Wordpress pour nos blogs. Je connais moins Joomla. Pour ces deux CMS la communauté est vraiment énorme, donc c'est kifkif coté aide. Je pense que Wordpress est plus orienté pour le blog, l'info, l'actu. Joomla me semble plus adapté pour y intégrer des fonctionnalités plus techniques. Mais je peux me tromper. D'autres avis ?

Aidan38
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1394
Joined: Mon Aug 06, 2012 8:51 am
Location: France Paris/Grenoble
Contact:

Re: Wordpress ou Joomla

Post by Aidan38 » Sun Aug 09, 2015 12:24 pm

Bonjour,

en effet, Wordpress est plus orienté Blog. Joomla!, grâce à plus de 7 000 extension, permet de créer tous types de siteweb.
Quel est ton projet exactement ?
Learn how create your website with Joomla! 4 The book https://cinnk.com/en/books/joomla-4-the-book
Create your online shop with Joomla! & HikaShop https://cinnk.com/en/books/create-your- ... a-hikashop

ElFoodie
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 8
Joined: Sat Oct 15, 2016 4:22 pm

Re: Wordpress ou Joomla

Post by ElFoodie » Tue Oct 18, 2016 2:32 pm

Pour les blogs simples il y a quelques nouveautés du côté de Ghost notamment. Donc Wordpress n'est plus si incontournable.


Locked

Return to “Le bistrot!”