Advertisement

VirtueMart - påbörjad översättning?

Diskutera frågor angående översättning.
Locked
Jonix
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

VirtueMart - påbörjad översättning?

Post by Jonix » Fri Oct 28, 2005 7:38 pm

(visste inte riktigt i vilket subforum språkfrågor hör hemma, men någon moderator får gärna flytta det här till något mer passande...)

Har så smått börjat översätta "VirtueMart" (f.d. mambo-phpShop) och undrar om det är någon mer som håller på med samma sak? Eftersom det är ett rätt omfattande jobb skulle vi ju kunna samarbeta. Såg på VMs hemsida att någon som kallade sig "Hajen" tänkte göra en översättning, men jag kan inte hitta något sätt att (där) skicka ett PM till den personen.

Om någon undrar vad "VirtueMart" är, så är det en komplett webshop med en attans massa möjligheter...  :)  http://virtuemart.net/

Advertisement
chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: VirtueMart - påbörjad översättning?

Post by chrille » Fri Oct 28, 2005 8:01 pm

Hej Jonix!

Tidigare översättningarna har vi inom det svenska översättningsteamet lagt ut på mamboforge.

Inför mambo 4.5.3 starta shultman (Sune Hultman) upp en svensk webbplats för översättningar enligt utvecklarnas önskemål på svenskmambo.se där tanken var att även de svenska hjälpsidorna skulle ligga. I samband med födelsen av Joomla! sattes en hemsida upp på http://www.svenskjoomla.se och sedan en tid pågår flytt till ny server. Sune är Swedish Translation Coordinator men även moderator här. Jag och Lorenzo, som även vi är moderatorer här, är med i det svensk översättningsteamet + några andra som besöker detta forum. Presentation av oss inom översättningsteamet kommer så småningom på http://www.svenskjoomla.se

Vi ser gärna att översättningsfrågor, information om påbörjade översätttningar, begäran om hjälp med översättning mm görs på http://www.svenskjoomla.se när sidan är klar och fram till dess använd länken till gamla sidan som syns på startsidan

Just nu pågår översättning av Joomla! 1.1 dessutom finns det en komponent som är översatt av mig och Sune och som inskickad till utvecklarna av komponenten som ännu inte utgivits, men som kommer i närtid.

:)

/Chrille
Moderator Swedish forum

Jonix
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Jonix » Fri Oct 28, 2005 8:23 pm

Ok, jag har reggat mig där också. Fast det såg lite tunt ut med artiklar... Det verkar vara betydligt högre aktivitet här?

chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by chrille » Sat Oct 29, 2005 2:48 pm

Helt klart högre aktivitet här vad gäller inlägg. Översättningen pågår inom gruppen och i gruppens separata forum på webbplatsen. När vi översatt mer, och i versioner som stödjer Joomla! ökar förmodligen aktiviteten. :)

/Chrille
Last edited by chrille on Sat Oct 29, 2005 4:45 pm, edited 1 time in total.
Moderator Swedish forum

Jonix
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Jonix » Sat Oct 29, 2005 3:49 pm

Ok, men om/när jag blir klar med översättningen till VirtueMart, vill ni också ha den då? I första hand tänkte jag förstås låta VirtueMarts skapare få ta del av den. Eller hur har ni delat upp jobbet?

chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by chrille » Sat Oct 29, 2005 4:43 pm

När jag för egen del har gjort översättningar så har jag låtit utvecklarna få del av översättningen (i mitt fall exvis Community Builder, TeamCal Pro, Zoom Gallery mfl) samt dessutom lagt upp den hos den svenska översättningsgruppen för att de som söker efter svenska översättningar skall ha lätt att hitta dessa :) 

Det var så jag kom med i översättningsgruppen...;)

/Chrille
Moderator Swedish forum

maxa
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by maxa » Tue Jan 24, 2006 10:19 pm

chrille wrote: När jag för egen del har gjort översättningar så har jag låtit utvecklarna få del av översättningen (i mitt fall exvis Community Builder, TeamCal Pro, Zoom Gallery mfl) samt dessutom lagt upp den hos den svenska översättningsgruppen för att de som söker efter svenska översättningar skall ha lätt att hitta dessa :) 

Det var så jag kom med i översättningsgruppen...;)

/Chrille
Hej Chrille!

Du har altså översatt zOOm Media Gallery... Var hade jag kunnat se det (innan jag till 80% översatte den själv)?
Då den inte fanns på http://www.zoomfactory.org så tog jag för givet att svensk översättning inte fanns.

Mvh
Niclas

chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by chrille » Tue Jan 24, 2006 10:52 pm

Hej Niclas!

Ja, jag har översatt 2.5 beta 2 (jag såg nu att beta 3 finns ute). Du hittar översättningen på http://www.svenskjoomla.se/index.php?op ... &Itemid=23

Du får gärna uppdatera till beta 3..;)

/Chrille
Moderator Swedish forum

novata
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by novata » Wed May 24, 2006 7:23 pm

Hur det går med svenska översättning till VM?
Fundersam

iqapps
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by iqapps » Tue Jun 06, 2006 7:04 am

Hej

VM har redan översättning till flera språk bl.a. Svenska. Dem filerna finns i manuall_installation package som can laddas ner från VM sida.

MVH
IQAPPS

Advertisement

Locked

Return to “Översättning”