Får ikke installere komponenter/moduler

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
johneliassen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 202
Joined: Tue Nov 20, 2007 12:44 pm

Får ikke installere komponenter/moduler

Post by johneliassen » Tue Feb 02, 2010 10:34 pm

Hei. Jeg kjører joomla på en subfolder på et domene hostet av one.com (jeg vet..). Installasjonen av joomla fungerte svært fint (har aldri vært plaget med installasjoner på one.com tidligere), men jeg får nå ikke installert språkpakker, moduler eller komponenter.

Jeg får ikke endret på instillinger i global configuration og FTP Settings. Jeg har forsøkt å gjøre dette manuelt i configuration.php for så å laste den opp på nytt, men får fortsatt ikke installert moduler eller komponenter.

Det som skjer i backend når jeg velger fil for installering og trykker install, er at hele nettleseren blir hvit. Med php-errors on på serveren får jeg ikke opp noen feilmelding.

Server: Linux srv156 2.6.26-2-vserver-amd64
Php: 5.3.1

Alle Directory Permissions er writable

Jeg har forsøkt å endre chmod på de respektive mapper og mappetre som illustrert i lenkene nedenfor, uten hell.

http://docs.joomla.org/Why_can%27t_you_ ... ensions%3F
http://docs.joomla.org/How_to_solve_Ins ... on_Manager

Noen som har tips til dette?

Oppdatering:
Får heller ikke avinstallere språk/moduler/komponenter som er standard i joomla.

User avatar
zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 325
Joined: Tue Mar 06, 2007 7:20 pm
Location: Sandefjord - Norway

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by zenior » Wed Feb 03, 2010 5:26 am

One har sendt ut mail til sine kunder om at de har enorme problemer om dagen... skyldes et serverbytte fra HP til IBM. De hevder dette skal være løst i løpet av uken...

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by rued » Wed Feb 03, 2010 6:56 am

Spørs om de ikke er litt tidlig ute med PHP5.3 også, som har fått en del "bakoverkompatibilitet" fjernet.

Joomla! kan kjøre på dette, men jeg tviler litt på at alle utvidelser er helt klare for dette.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
johneliassen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 202
Joined: Tue Nov 20, 2007 12:44 pm

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by johneliassen » Wed Feb 03, 2010 10:43 am

Tror dere det er sansynlig at de problemene one.com melder, kan være årsak i at kun installering/avinstallering og endringer i global configuration ikke fungerer? Alt annet fungerer optimalt.

User avatar
johneliassen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 202
Joined: Tue Nov 20, 2007 12:44 pm

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by johneliassen » Wed Feb 03, 2010 10:14 pm

Jeg har vært i kontinuerlig kontakt med one.com nå og de kan bekrefte at det ikke er forårsaket av feilmeldingene som har dukket opp i postkassen i de to siste ukene. Men de forstår ikke hvorfor problemstillingen oppstår. Er det noen som kan ta en titt i administrator-panelet for og gi meg tilbakemelding på hva det eventuelt kan være? Det er ingen problemer og redigere/legge til/slette artikler og menypunkter, men installering/avinstallering eller redigering av global configuration fungerer ikke.

User avatar
johneliassen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 202
Joined: Tue Nov 20, 2007 12:44 pm

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by johneliassen » Fri Feb 12, 2010 12:24 pm

Dette er fortsatt et problem, til tross for at one.com har løst alle sine problemer og splittet serveren nettsiden sitter på.

Jeg har fjernet installasjonen, fjernet databaser og startet på nytt. Men fortsatt samme problem. Setter derfor pris på alle tilbakemeldinger jeg kan få. Har manuelt satt ftp-layer til korrekt instillinger med sti til rot, bruker og passord.

User avatar
zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 325
Joined: Tue Mar 06, 2007 7:20 pm
Location: Sandefjord - Norway

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by zenior » Fri Feb 12, 2010 4:31 pm

ikke bruk ftp....

User avatar
johneliassen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 202
Joined: Tue Nov 20, 2007 12:44 pm

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by johneliassen » Fri Feb 12, 2010 6:49 pm

ftp-layer i joomla, slik at den kan bruke disse instillingene ved installering av komponenter, moduler og språk.

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 31062
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by Per Yngve Berg » Fri Feb 12, 2010 7:31 pm

One.com kjører med php safe mode=on. Det er ikke bra for Joomla og gir feil med installering av extensions. Finn et annet webhotell.

User avatar
johneliassen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 202
Joined: Tue Nov 20, 2007 12:44 pm

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by johneliassen » Fri Feb 12, 2010 8:04 pm

Men det er ikke problematisk på et titalls andre løsninger på andre domener med identiske phpversjoner og instillinger. Derfor søker jeg en løsning på dette intill flytting til annen leverandør effektiviseres.

User avatar
zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 325
Joined: Tue Mar 06, 2007 7:20 pm
Location: Sandefjord - Norway

Re: Får ikke installere komponenter/moduler

Post by zenior » Fri Feb 12, 2010 9:30 pm

johneliassen wrote:ftp-layer i joomla, slik at den kan bruke disse instillingene ved installering av komponenter, moduler og språk.
Det er dette jeg mener, har du forsøkt å slå dette av???


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”