Version 1.5 RC2 nu släppt

Diskutera frågor rörande installation, backup, migrering och säkerhet avseende Joomla! 1.5.
Locked
User avatar
svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1032
Joined: Mon Oct 17, 2005 1:50 pm
Location: Närke, Sweden
Contact:

Version 1.5 RC2 nu släppt

Post by svenl » Sat Sep 01, 2007 10:22 am

Då har vi äntligen nått den tidpunkt då RC2 sett dagens ljus. Tidsplanen flyttas framåt och vi får också se en RC3 innan den första stabila versionen släpps.

Enligt artikeln här http://www.joomla.org/content/view/3831/1/ så är det "bara" att kopiera över filerna för en uppgradering. Men glöm inte att göra en backup först ifall något skulle hända. Själv kör jag en plats med beta2 och kommer i helgen uppgradera till RC2.

Då det varit några mindre databasförändringar mellan de olika versionerna i 1.5 är det en fil i /installation/sql/mysql  katalogen som också ska köras för att få databasen "up to date". Jag får rapportera hur det gick när jag fått tiden att göra detta ....

Hur lyckas ni med er uppdatering? ? ?

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

User avatar
tmineur
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 92
Joined: Thu May 04, 2006 11:33 am
Location: Sweden

Re: Version 1.5 RC2 nu släppt

Post by tmineur » Sun Sep 02, 2007 7:31 am

Hej

Jag kör phpmyadmin5 undrar hur jag ska uppdater databasen när jag har flera siter i samma databas med olika prefix?

körde en gång och fick felmed.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 310
Joined: Thu Jul 19, 2007 10:59 pm
Location: Ludvika, Sweden
Contact:

SV: Version 1.5 RC2 nu släppt

Post by Ängegärd » Sun Sep 02, 2007 7:58 pm

Menas "kopiera" att man packar upp dessa på sin lokala disk eller att man packar upp de på serven???
// Ängegärd
---------------
J!3.10.4 | Hotell: Simply.com| Server: Apache, 2.4 | MySQL: 5.7 | PHP: 8.0 | Webbklient: Microsoft Edge 96.x

User avatar
svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1032
Joined: Mon Oct 17, 2005 1:50 pm
Location: Närke, Sweden
Contact:

Re: SV: Version 1.5 RC2 nu släppt

Post by svenl » Mon Sep 03, 2007 5:38 pm

Ängegärd wrote: Menas "kopiera" att man packar upp dessa på sin lokala disk eller att man packar upp de på serven???
Har du möjligheten att packa upp installationsfilen direkt på servern så är det att föredra (det är väldigt många filer att flytta om man ska göra det i uppackat skick med FTP). Vissa webhotell ger dock inte sina användare möjligheten att packa upp utan då är man tvingad att packa upp lokalt och ftp:a upp alla filer.

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”