Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Diskutera frågor rörande installation, backup, migrering och säkerhet avseende Joomla! 1.5.
Locked
andreas.larsson
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Jul 06, 2006 6:57 pm

Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Post by andreas.larsson » Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Hej! Jag lyckas installera version 1.5.

När installationen är klar kan jag ju antingen gå till ADMIN eller WEBB, och så påminns jag ju om att ta bort mappen "Installation".

Men jag kommer varken åt administrationen eller publika delen. Detta oavsett om jag tar bort installations-mappen eller inte. Jag kommer endast tillbaka till början av webbinstallationen ( http://www.domain.com/installation/index.php ), oavsett vad jag skriver som URL.

Någon som vet vad detta beror på?
Tack på förhand,
Mvh Andreas

User avatar
svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1032
Joined: Mon Oct 17, 2005 1:50 pm
Location: Närke, Sweden
Contact:

Re: Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Post by svenl » Wed Aug 15, 2007 3:04 pm

Du kanske skulle ta och rensa datorns "cashe-minne" och sedan prova?
Kolla vilka inställningar du har i din webbläsare när du besöker en sida, bör stå på att uppdatera varje gång (inte använda cashe).

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

andreas.larsson
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 20
Joined: Thu Jul 06, 2006 6:57 pm

Re: Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Post by andreas.larsson » Wed Aug 15, 2007 3:13 pm

svenl wrote: Du kanske skulle ta och rensa datorns "cashe-minne" och sedan prova?
Kolla vilka inställningar du har i din webbläsare när du besöker en sida, bör stå på att uppdatera varje gång (inte använda cashe).

mvh
8)
Hej & tack för ditt svar!
Att rensa webbläsarens cash var en spontan tanke jag också fick och jag har testat det vid flertalet gånger. Men det har inte gjort att jag kommer åt varken ADMIN eller WEBB :(
Lika så har jag testat att komma åt dessa med olika webbläsare i samma maskin, men även testat med helt annan maskin.
// Andreas

PeterMS
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 7
Joined: Sun Aug 26, 2007 9:27 am

Re: Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Post by PeterMS » Sun Aug 26, 2007 11:16 am

andreas.larsson wrote: Hej! Jag lyckas installera version 1.5.

När installationen är klar kan jag ju antingen gå till ADMIN eller WEBB, och så påminns jag ju om att ta bort mappen "Installation".

Men jag kommer varken åt administrationen eller publika delen. Detta oavsett om jag tar bort installations-mappen eller inte. Jag kommer endast tillbaka till början av webbinstallationen ( http://www.domain.com/installation/index.php ), oavsett vad jag skriver som URL.

Någon som vet vad detta beror på?
Tack på förhand,
Mvh Andreas
Hej alla!

Jag har sannolikt samma problem som Andreas, men måste tillägga att det längst upp på sidan finns ett felmeddelande "No database selected SQL=INSERT INTO users VALUES (62, 'Administrator', 'admin', '[email protected]', 'aa3c80a5e0e37fef5b063af8c99faff9:DA2Y6wZhBISsFgHrb9ngne0TOtitzpJH', 'Super Administrator', 0, 1, 25, '2007-08-26 10:48:38', '0000-00-00 00:00:00', '', '')" trots att installationsprogrammet säger "Gratulerar! Joomla! är installerat."

Jag är tacksam för snabb hjälp med detta för att komma igång som nybörjare av Joomla...

Peter

User avatar
Mackelito
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2901
Joined: Tue Aug 23, 2005 12:14 pm
Location: Stockholm

Re: Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Post by Mackelito » Tue Sep 04, 2007 10:34 am

hmmm du kommer tillbaka till installtions sidan? detta trots att du tagit bort mappen Installation helt och hållet??

myyyycket skumt :P du är säker på att du tagit bort rätt mapp? det är inte så att du i "live site" angett en annan adress eller så? (med andra ord stämmer adressen i adressfältet när du åter igen kommer till installationens startsida?)
- Det bästa sättet att lära sig på är att göra det själv!
- Markus Thiel
http://www.homeofsweden.se
http://www.mittyrke.se

Coldart
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Mon Sep 03, 2007 5:05 am

Re: Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Post by Coldart » Sun Sep 30, 2007 6:40 am

andreas.larsson wrote:
Hej & tack för ditt svar!
Att rensa webbläsarens cash var en spontan tanke jag också fick och jag har testat det vid flertalet gånger. Men det har inte gjort att jag kommer åt varken ADMIN eller WEBB :(
Lika så har jag testat att komma åt dessa med olika webbläsare i samma maskin, men även testat med helt annan maskin.
// Andreas
Godmorgon!
Har samma problem som du har/hade .
Har du löst problemet? Om ja hur?
Tacksam för svar.

Coldart
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Mon Sep 03, 2007 5:05 am

Re: Kommer inte förbi avklarad och lyckad webbinstallation?

Post by Coldart » Sun Sep 30, 2007 7:42 am

Hittade en lösning för mitt problem. http://forum.joomla.org/index.php/topic,215940.0.html
Felet jag gjorde var att jag skapade configuration.php själv och satte rättigheterna på filen innan jag fortsatte installationen.


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”