Siten på olika språk

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 1.5.
Locked
magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

Siten på olika språk

Post by magnusd » Wed May 26, 2010 8:10 am

Hej Alla
Skulle bli mycket glad för lite synpunkter och förslag på detta inlägg.
Bygger en site som måste finnas på 3 olika språk. Som jag har förstått det är det enklaste sättet att helt enkelt köra 3 installtioner. En för varje språk. Nackdelen är ju att man måste uppdatera precis allt 3 gånger.

Finns det något sätt att kopiera site och databas som redan finns.

Finns det enklare eller bättre sätt att lösa kravet på språkval?

Hälsningar
Magnus
Last edited by magnusd on Thu May 27, 2010 8:30 am, edited 1 time in total.

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

Re: Siten på olika språk

Post by magnusd » Wed May 26, 2010 11:06 am

Undrar lite om JoomFish kan fungera. Har tittat lite på denna komponent, men blir inte klok på hur den fungerar riktigt. Ska den klara att översätta så lyckas inte jag.

Väljer jag Manage Translations och försöker kopiera något den vägen, så får jag bara "triangeln" nere i vänsterhörnet med "Fel på sidan".

Någon som enkelt kan förklara JoomFish för mig, eller kan hänvisa till något redan skrivet?

/Magnus

anth
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 262
Joined: Sun Jan 04, 2009 9:52 pm

Re: Siten på olika språk

Post by anth » Wed May 26, 2010 1:14 pm

JoomFish fungerar lite så som du skrev i ditt första inlägg: att göra tre sajter, en för varje språk - men med JoomFish behöver du bara en sajt.

Du måste alltså göra allting tre gånger, en för varje språk - och JoomFish ser till att visa text på det språk som användaren valt.
/anth

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

Re: Siten på olika språk

Post by magnusd » Wed May 26, 2010 2:47 pm

Tack för svar. Börjar komma underfund med lite i JoomFish nu. Känns dock rätt buggig eller gör jag helt fel? Får en hel del "Fel på sidan" samt att listan under "translation" är tom varje gång jag går in. Måste gå till en artikel och öppna den i rätt språk. Då fylls hela lista på igen.

Nu ligger kanske detta inlägg helt fel eftersom det blivit en direkt fråga angående en komponent. Flytta gärna ni som kan. :-)

Jag kör föresten Joomla 1.5.17

User avatar
chrille
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1023
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:41 pm
Location: Stockhom, Sweden

Re: Siten på olika språk

Post by chrille » Wed May 26, 2010 6:52 pm

Tråden flyttad :)

:)

/Chrille
Moderator Swedish forum


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”