MOS-tages eller hvad de nu hedder

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
User avatar
Brygger
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 44
Joined: Mon Jul 03, 2006 4:25 pm
Location: Bagsværd, DK
Contact:

MOS-tages eller hvad de nu hedder

Post by Brygger » Sun Nov 25, 2007 10:14 pm

Har (igen) lige et lille spørgsmål...

Kan man overhovedet bruge de der MOS_tags i artikler i J1.5?
(ligesom når man skal indsætte flere sider i en artikel og bruger {mospagebreak} tagget)...

Jeg har et galleri-plugin, som benyter disse tags inde i artiklerne, men skriver jeg dem kommer selve teksten frem og ikke galleriet!

Mvh.
Kaspar Brygger

User avatar
Thissel
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 316
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:11 am
Location: København, Denmark
Contact:

Re: MOS-tages eller hvad de nu hedder

Post by Thissel » Mon Nov 26, 2007 9:04 pm

Det du kalder for "mos_tags" bliver i Joomla 1.0.x kaldt for Mambots (navnet er et levn fra dengang hvor Joomla var Mambo).

I Joomla 1.5 er navnet ændret til plugins/programudvidelser og det er kke alle gamle mambots som kan benyttes i 1.5.

Under alle omstændigheder skal mambotten/plugin'en installeres før du kan bruge den. Sammen med den "galleri-plugin" du omtaler (der er vel tale om en Component?) har du højst sandsynligt også downloadet en mambot-installationsfil. Disse kaldes som regel "bot_xxxxx".

Hvis du går ind under Udvidelser -> Installer og forsøger at installere mambotten, kan du jo se hvad der sker. Der kan højst ske det, at Joomla nægter at installere den :)
Mathias Hoffmann aka Thissel

User avatar
Brygger
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 44
Joined: Mon Jul 03, 2006 4:25 pm
Location: Bagsværd, DK
Contact:

Re: MOS-tages eller hvad de nu hedder

Post by Brygger » Wed Nov 28, 2007 7:32 am

Hej og tak for svaret.

Der er nu tale om en Plugin til Joomla. Jeg har brugt mambot'en før i tidligere versioner, hvor det var en smal sag at får lavet mig et funktionelt galleri inde i en artikel.

Jeg vil ikke kalde mig en super-haj til Joomla, men en del ved jeg da. Nu prøver jeg mig frem og forsøger at omskrive en plugin til tidligere versioner, så den kan kommme til at virke på J1.5... Det ser bare ikke ud til at det er "bare lige" at gøre :(
Der er tale om denne: http://extensions.joomla.org/component/ ... Itemid,35/

Desværre er den originalt skrevet på fransk(!) incl. vejledning, men der er lavet en nogenlunde version i engelsk (dog uden dokumentation).


Locked

Return to “Administration - Generel brug”