terugzetten component weblinks

Vragen over componenten die op Joomla! 1.5 draaien.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
janssenrk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Wed Nov 24, 2010 11:01 pm

terugzetten component weblinks

Post by janssenrk » Mon Jun 06, 2016 10:20 pm

Hallo, vanwege een hack op de site heb ik de component weblinks verwijderd. In ieder geval liep de site hierdoor weer. Nu heb ik een scrollbar met sponsornamen waar iets in veranderd moet worden en dat werkt natuurlijk niet meer. zie www.pluvero.nl
Hoe kan ik die web_linkmodule weer installeren en waar haal ik die vandaan. Het betreft Joomla 1.5.
Bij voorbaat dank voor de hulp.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: terugzetten component weblinks

Post by waarnemer » Tue Jun 07, 2016 9:08 am

Joomla 1.5 is nu wel een beetje vragen om een hack. De End Of Life van 1.5 was in september 2012.

Evengoed kun je oudere releases hier vinden: http://joomlacode.org/gf/project/joomla/frs/
De com_weblinks was in 1.5 onderdeel van de core. Dus je zult het er uit moeten peuteren om het er weer in te zetten. Garantie dat het werkt "tot aan de deur" natuurlijk...

Beste advies is om uit te zien naar een upgrade naar de laatste 3.5

janssenrk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Wed Nov 24, 2010 11:01 pm

Re: terugzetten component weblinks

Post by janssenrk » Wed Jun 08, 2016 8:51 pm

waarnemer wrote:Joomla 1.5 is nu wel een beetje vragen om een hack. De End Of Life van 1.5 was in september 2012.

Evengoed kun je oudere releases hier vinden: http://joomlacode.org/gf/project/joomla/frs/
De com_weblinks was in 1.5 onderdeel van de core. Dus je zult het er uit moeten peuteren om het er weer in te zetten. Garantie dat het werkt "tot aan de deur" natuurlijk...

Beste advies is om uit te zien naar een upgrade naar de laatste 3.5
Hallo Waarnemer, dank voor je reactie en ja je hebt op alle punten gelijk. Oude versie en advies naar nieuw gaan.
Punt is dat ik de site rond 2011 in (content)beheer gekregen heb en niet voldoende kennis van de inrichting en omgeving van Joomla heb om deze naar een nieuwere versie over te brengen. Ik heb al gelezen dat de site dan helemaal opnieuw moet worden opgebouwd o.a. omdat functies die er nu inzitten niet meer met dezelfde middelen beschikbaar zijn. Het "eruit peuteren" is dus waarschijnlijk niet aan mij besteed. Als je nog een alternatief weet waarmee ik weblinks aan de scrollbar kan linken dan hoor ik het graag. Een vriendelijke groet, Ruud

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: terugzetten component weblinks

Post by waarnemer » Thu Jun 09, 2016 9:51 am

Je zult echt de component moeten terugzetten om het te laten werken en te kunnen veranderen. Het is niet anders. De marquee op links haalt daar zijn gegevens vandaan.

hvdmeer
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 163
Joined: Mon May 13, 2013 1:34 pm
Location: Arnhem
Contact:

Re: terugzetten component weblinks

Post by hvdmeer » Thu Jun 09, 2016 10:54 am

Over het upgraden naar 3.5. Gelukkig bestaat er een mogelijkheid om data over te zetten van 1.5 naar de nieuwste versie.

In ieder geval kan J2XML (ik weet niet of er voor Joomla 1.5 nog andere extensies beschikbaar zijn) om je content, sectie/categorie, gebruikers, afbeeldingen etc over te zetten. Alleen Joomla core dus geen apart geinstalleerde extensies. Het kan zijn dat een dump van alles in één keer te groot is, dan moet je het per selectie doen. Hier is de 1.5 versie: http://www.eshiol.it/joomla/j2xml/j2xml-1503.html

Succes!
Moderator on joomlacommunity.nl
ex Joomla User Group Arnhem - Nijmegen Organizer
ex Team Leader of the Joomla Social Media Team - editor in the Joomla Magazine Team
Personal site: https://www.hierbenikthuis.nl

janssenrk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Wed Nov 24, 2010 11:01 pm

Re: terugzetten component weblinks

Post by janssenrk » Sun Jun 12, 2016 9:21 pm

Hallo Allemaal,
jullie oplossingen -hoewel begrijpelijk- gaan mijn kennis te boven. Hoewel de weblinks component is verwijderd, werkt de scrollbar op de homepage nog steeds. Wat betekent dat de gegevens nog ergens staan. Ik heb deze teruggevonden in de SQL database onder Jos_weblinks. Ik kan daarin zelfs de naam veranderen waaronder de entries scrollen, echter de bijbehorende link (die er duidelijk staat) wordt niet gebruikt. Je krijgt een 404 melding.
Heeft iemand een idee of ik dit zo kan zetten dat het weer werkt, of kan ik een tabel kopiëren/aanmaken?
Groet,

Ruud

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: terugzetten component weblinks

Post by waarnemer » Mon Jun 13, 2016 10:31 am

Ruud,

Als je in de database durft te werken, is het terugzetten van een handvol bestanden middels FTP een stuk eenvoudiger en dan werkt het daarna ook nog weer zoals het hoort. Verstandiger van de DB af te blijven. En al helemaal niet zomaar tabellen aan te maken.

Als je middels je FTP client in de folder tree kijkt zal je naar alle waarschijnlijkheid het volgende waarnemen.
  • De com_weblinks in de folder "/administrator/components" zal weg zijn. (of op zijn minst niet meer compleet)
  • De com weblinks folder in "/components" zal er nog wel zijn. want de site laat de data nog zien.
De ontbrekende bestanden kun je de corresponderende folders uit het download pakket op http://joomlacode.org/gf/project/joomla/frs/ halen.

Het is dan net als kopieren en plakken (en eventueel vervangen) van bestanden..

Als je hulp wilt, stuur me een private message..


Locked

Return to “Componenten”