ledenadministratie in Joomla

Vragen over componenten die op Joomla! 1.5 draaien.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
User avatar
Susanne
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 40
Joined: Sat Jul 29, 2006 6:52 pm
Contact:

ledenadministratie in Joomla

Post by Susanne » Sun Jan 10, 2010 1:15 pm

Binnen de vereniging, waarvoor ik de website beheer, bestaat de wens om de ledenadministratie te koppelen aan de website. Leden zouden achter de login via een profiel moeten kunnen wijzigen op welke diensten zij geabonneerd zijn. Bijvoorbeeld of je een wekelijkse e-mail willen krijgen etc. Dit soort info wordt nu beheerd in een Access database op de pc van de ledenadministratie.

Naast dat leden via de site hun diensten moeten kunnen beheren zou een exportoptie van de database voor standalone gebruik en backup ook nodig zijn.

Ik ben momenteel bezig om onze huidige site over te zetten naar versie 1.5. Dus dit lijkt me een aardig moment om te kijken of de ledenadministratie kan worden ingebouwd.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke oplossing? Ik hoor graag jullie ideeën.


[edit sc00zy] Ik heb dit topic verplaatst naar het juiste forum. De volgende keer graag opletten waar je een topic plaatst.

User avatar
dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 7961
Joined: Fri Sep 09, 2005 2:13 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by dam-man » Sun Jan 10, 2010 5:40 pm

Heb je al eens tussen de extenties gekeken? wellicht is er iets mogelijk op iets bestaands.
Robert Dam - Joomla Forum Moderator
Dutch Boards | Joomla Coding Boards | English Support Boards

leow88
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Mon Jan 11, 2010 8:17 am

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by leow88 » Mon Jan 11, 2010 8:19 am

Ik ben ook op zoek iemand?
Uiteraard heb ik zelf al gezocht maar heb niets gevonden.

User avatar
Susanne
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 40
Joined: Sat Jul 29, 2006 6:52 pm
Contact:

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by Susanne » Mon Jan 11, 2010 9:01 pm

Tuurlijk heb ik gekeken bij de extensies. Ik gebruik CB en Chronoforms. Ik heb het idee dat het hier wel mee zou kunnen, maar ik mis de kennis.

User avatar
dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 7961
Joined: Fri Sep 09, 2005 2:13 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by dam-man » Wed Jan 13, 2010 10:57 am

Hebben ze op het forum van CB niet een mooie oplossing dan? Wellicht is daar iemand met het zelfde probleem..
Robert Dam - Joomla Forum Moderator
Dutch Boards | Joomla Coding Boards | English Support Boards

User avatar
Gerlof
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 206
Joined: Wed Nov 02, 2005 9:20 am
Location: Putten, The Netherlands
Contact:

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by Gerlof » Mon Jan 18, 2010 8:07 pm

Kijk ook eens op www.eversdijk.com.
Daar vind je het component com_akela dat deels in de buurt komt van wat je wilt: http://www.eversdijk.com/downloads.html ... elect&id=5

club71
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Fri Sep 23, 2011 6:10 pm

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by club71 » Fri Sep 23, 2011 7:12 pm

Een aantal maanden geleden vond ik deze vraag toen wij ook op zoek waren naar een ledenadministratie component voor joomla voor onze club. Er stond nog geen oplossing bij, en dus zijn we verder gaan zoeken. Bij deze wil ik de oplossing beschrijven die wij hebben gekozen.

Wij kwamen uit op ledenadministratie online; een ledenadministratie component inclusief hosting en joomla beheer voor 25 euro p/m. Wij werken er nu 2 maanden mee, en zijn zeer tevreden. Wel moet ik zeggen dat het anders werkt dan een normale joomla component installatie: het bedrijf doet dat allemaal. Het enige dat wij doen is artikelen plaatsen op de site en de ledenadministratie gebruiken. Zij doen het beheer (upgraden naar nieuwe joomla, backups maken, componenten installeren). Wij hebben dus de component niet kunnen downloaden en is het een soort huren (combinatie met hosting). Wel is het erg handig, want het is wel zeer gebruikersvriendelijk en werkt het met joomla componenten zoals de niewsbriefmodule; de ledenadministratie is in joomla gekoppeld aan gebruikersbeheer. Twee nadelen kan ik ook noemen: het bestaat pas sinds mei 2011 en wij zijn in juli een aantal fouten tegengekomen, zoals het ontbreken van een e-mail controle of het goed ingevoerd is en hebben we een fout gevonden dat geboortedatum niet werd opgeslagen. Gelukkig werd dit wel snel opgelost. Ook wilden ze een component niet installeren die ik wilde, omdat ze een criterium hebben dat de componenten wel actief beheerd moeten worden ("populair" zijn) ivm dat joomla nog moet kunnen worden geupgrade. Voor de rest ben ik wel tevreden.

robvdakker
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Thu Nov 03, 2011 9:08 pm

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by robvdakker » Thu Nov 03, 2011 9:12 pm

@club71: dat ziet er wel uit wat ik ook voor de vereneging nodig heb. Maar is die ledenadministratie extensie voor joomla 1.5 ? Of werkt hij ook op joomla 1.7 ? Wij hebben ons template voor 1.7 omgebouwd dus terug naar 1.5 gaan we niet meer.

Het beheer van Joomla zou ik trouwens graag aan hun overlaten, want dat is toch redelijk wat teveel werk voor onze technische man.... versies volgen elkaar nu snel op (technische man is eigenlijk ook druk met andere dingen dan onderhouden van de verengingswebsite om het professioneel te doen). Dus dat zou hem wel opluchten !

club71
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Fri Sep 23, 2011 6:10 pm

Re: ledenadministratie in Joomla

Post by club71 » Sun Nov 13, 2011 5:07 pm

Ja, het is ledenadministratie voor 1.7, recent is naar 1.7.2 geupdate. Ik weet niet of ze ook 1.5 nog "in de lucht" hebben.
Informatie, over ondersteunde joomla versies wordt geschreven op: https://twitter.com/#ledenbeheer

Joomla installtie wordt in dat pakket onderhouden, dat scheelt weer update werk inderdaad. Zal wel snel gaan als je het voor een groot aantal verenigingen tegelijk doet.


Locked

Return to “Componenten”