Språkfilter-funksjonen i 1.6

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Petter Sandvik
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 110
Joined: Fri Mar 14, 2008 4:05 pm

Språkfilter-funksjonen i 1.6

Post by Petter Sandvik » Sat Feb 12, 2011 11:19 am

Hei

(Havnet jeg i riktig kategori?)

Jeg holder på med et nettsted til et politisk parti i Norge (det første med Joomla!?). Man ønsker da å bytte ut sine gamle HTML-sider fra 2005.

For å kunne møte flest mulig er det nødvendig med flerspråklig nettsted. Dette støtter jo 1.6. Jeg har valgt Norsk Bokmål som standard til både brukerside og administrasjonen. I tillegg er Engelsk og Nynorsk installert.

Alle modulene har nå språkvalg.

Jeg har publisert språkfiltret. Jeg måtte derimot installere et tillegg som oppdager språket automatisk fra Joomla!-katalogen, dette da jeg fikk engelsk som standard. Nå fungerer det fint. Imidlertid er det ikke mulig å velge språk manuelt. Jeg kan ikke trykke på flagget for engelsk, det hender ingenting. Så dersom noen har installert en nettleser med fransk, får de likevel bokmål, og kan ikke velge engelsk.

Noen som kan forklare/hjelpe meg? Jeg finner ingenting om akkurat dette når jeg søker.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Språkfilter-funksjonen i 1.6

Post by rued » Sat Feb 12, 2011 12:00 pm

Først og fremst har du kanskje gjort en dårlig vurdering og et dårlig valg om du tenker å bruke standard 1.6 til en aktivt oversatt side, og jeg synes da litt synd på de som skal administrere oversettelsene på sikt, spesielt om opphavsartikkel endres osv. ... 1.5 med Joom!Fish (Club-versjoner/utvidelse) el.a. hadde nok vært et mye bedre valg. ;)

Om det er en side med mer statiske oversettelser, er nok 1.6 grei nok.

Ellers finner du jo som alltid tilgjengelig dokumentasjon under Documentation her, f.eks. http://docs.joomla.org/International_En ... ersion_1.6
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Petter Sandvik
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 110
Joined: Fri Mar 14, 2008 4:05 pm

Re: Språkfilter-funksjonen i 1.6

Post by Petter Sandvik » Sat Feb 12, 2011 1:27 pm

Tja, det blir mest statisk innhold, noen artikler iløpet av året. Kontakter osv. blir på flere språk.

Skal se om jeg finner noe i dokumentasjonen, den tenkte jeg ikke på i grunn.


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”