Joomla 2.5 krasjet plutselig

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 2.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
igdir
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 51
Joined: Thu Nov 05, 2009 9:49 am

Joomla 2.5 krasjet plutselig

Post by igdir » Fri Jun 28, 2013 11:46 am

Hei folkens
Jeg sitter hjelpesløs og vet ikke hva skal jeg gjøre.

Har en webside var laget i joomla 1.5 og for flere måneder siden oppgradert til 2.5 (siste var 2.5.11) og har fungert helt fint. inntill sist helg.

Da plutselig krasjet og mye feilmeldinger dukker opp, forsvinner det meste.
Har fått Domeneshope om å gjenopprette fra en uke før men det hjalp ikke.

Har deaktivert all modul, plug og comp. som ikke er vesentlig men det har ikke hjulpet.

Feilmedlingene er følgende som ruller ned i ganske mange linjer:
-JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
-Error loading component: com_content, 1
-The template for this display is not available. Please contact a Site administrator.



Vet noe som hva kan det være feilen?
Finnes det en løsning?
Er det mulig å redde/hente ut alle artiklene inn i en Word & etc. som kan gjenbrukens (har ikke lyst å miste dem).

Back-end logging ikke fungerer helt bra heller siden en del menu-knapper forsvinner i en del bilder.

Har en 3-måneders Xcloner-back-up men fikk ikke til å gjenopprette.

Mvh.
igdir
:(

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Joomla 2.5 krasjet plutselig

Post by sone12 » Fri Jun 28, 2013 1:24 pm

Ting krasjer ikke av seg selv. Noe har skjedd ;)

Høres ut som om du ikke har backup som funker, hverken du eller domeneshop?
Den backupen du har...har du prøvd å installere noen andre steder enn hos domeneshop? Lokalt foreksempel?

Innholdet ligger i databasen, så artikler og sånt kan du få ut til .csv, .sql, .pdf etc. Med mindre databasen din og er ødelagt da.

Det du forøvrig kan prøve er å "ta en kopi av databasen", så har du i hvertfall en backup av den ;)
Innstallere en frisk Joomla! installasjon, gjerne lokalt til å begynne med, la den bruke kopien av databasen din.
Innstallere utvidelser på nytt og kopiere bilder osv med over til ny Joomla! installasjon.
Kristian P. Granrud

igdir
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 51
Joined: Thu Nov 05, 2009 9:49 am

Re: Joomla 2.5 krasjet plutselig

Post by igdir » Fri Jun 28, 2013 2:12 pm

takk for tilbakemeldingen.

Har du forslag til en utvidelse som kan få ut artiklene før evt. gjøre noe større feil?

Trolig kan være årsaken at jeg opprettet en ny database som skulle brukes til installasjonen av ny joomla 2.5 i en egen under-folder under www. Den skulle være helt adskilt og ikke noe med hoved web-siden å gjøre. Det fungerer 2 dager uten problem før dette problemet oppstod (ny databasen behold men all filer relatert til ny joomla er fjernet).

Jeg skal prøve de som du har nevnt men feiltids punkt nå siden skal reise bort og lenge og websiden forlates som syk.:(


Locked

Return to “Generelt”