Kruimelpad werkt niet bij meertalige site

Vragen over templates en CSS op Joomla! 2.5

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
perenboom
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Tue Oct 08, 2013 5:56 am

Kruimelpad werkt niet bij meertalige site

Post by perenboom » Thu Nov 07, 2013 10:17 am

Ik ben een testsite aan het bouwen (lokaal dus geen link beschikbaar) met meerdere talen in de standaard template Beez_20.
Nu wil het geval dat het eerste deel van het kruimelpad (U bevindt zich hier: home of You are here: home) zichtbaar is, maar de pagina waar je je op bevindt niet. Dit staat er dus altijd!.
Nu heb ik voor mijn eigen gemoedsrust nog een testsite aangemaakt op basis van dezelfde template, alleen deze is 1-talig en dan werkt het kruimelpad wel!!

Wat gaat er niet goed bij het meertalige deel?
Ik heb een afbeelding beschikbaar met de "foutmelding", ik heb geen idee wat ik daar moet doen.
taalinstellingen.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Kruimelpad werkt niet bij meertalige site

Post by waarnemer » Thu Nov 07, 2013 11:31 am

Ga naar de menu manager. Kies een menu entry die de default home page is in het nederlands en geef dat aan in de settings (select language: nl -> default page: yes)

Doe het zelfde voor engels

Wat het beste werkt is om per taal een menu aan te maken in de menu manager.
Het oude hoofdmenu noem ik dan "dummy" hierin staat de global default (all/yes)

Dit menu publiceer ik NIET in de module manager.
In de module manager publiceer ik dan de taalgebonden menus wel -> met de taalselectie op de juiste natuurlijk...

Voor het kruimelpad kun je hetzelfde doen per taal een publiceren. Zo kun je dan ook de param "Text for Home Entry" taalgebonden houden.


Locked

Return to “Templates 2.5”