Något snett vid uppdatering till 2.5 från 1.5

Locked
User avatar
oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1712
Joined: Thu Nov 15, 2007 4:12 pm
Location: Oxie, Sweden
Contact:

Något snett vid uppdatering till 2.5 från 1.5

Post by oxiepagen » Mon Apr 02, 2012 11:46 am

Hej gott folk,
Version: 2.5.3
Jag hade en sida med 1.5 jättelänge och sidan växte för varje dag och tillslut beslöt jag att uppdatera till 2.5 (via jUpgrade), uppdateringen gick smärtfritt, men det har gett lite eftereffekter som inte gör att allt fungerar som det ska.

1. Klockan
Klockan i systemet är helt skumt. Varje gång man gör ett nytt inlägg så är klockan på -2 timmar. Man tar bort klockan innan man publicerar artikeln och då får den rätt tid, men när man sen ska in i artikeln igen så är klockan återigen på -2 timmar. Går man ut från artikeln och sen in igen så blir det ytterligare -2 timmar. Man kan hålla på hur länge som helst och komma längre och längre bak i tiden. (Låter nästan som en tidsmaskin) Men självklart ska det inte vara såhär. Är det någon som har koll på hur man kan lösa detta?

2. Sök/ändra sida
Ibland måste man ändra användare på en artikel och då trycker man ju in för att byta användare ute till höger. Den visar de 20 första användarna man har på sin sida, men eftersom jag har fyra sidor på min sida så blir detta lite problem.
Först och främst så kan man inte söka efter en användare, det blir bara vitt* (gäller över hela hemsidan) och sen kan man inte byta sida, då blir det också bara vitt* och trycker man då på reset och trycker i att listan ska visa 100 istället för 20 så fungerar det utan några problem. Vad är det som spökar här?

* med vitt menar jag att man ser allt i admin förutom det man har sökt på eller användare eller vad man nu ska leta efter.

Det är de fel som jag har hittat som är ganska stora just nu på en nyhetssajt. Är det någon som har någon aning om hur man löser detta?
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

Locked

Return to “Allmänna frågor”