Problem med uppdatering till Joomla 3.10.1

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 3.x och administratörsdelen.
Locked
User avatar
LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 761
Joined: Fri Jul 03, 2009 9:51 am

Problem med uppdatering till Joomla 3.10.1

Post by LAMF » Tue Aug 24, 2021 6:30 pm

Jag fick idag uppmaningen om att det nu finns ytterlkigar en ny version nämligen Joomla 3.10.1. Då jag uppdaterat alla mina siter till 3.10.0 nyligen så tänkte jag att en uppdatering till 3.10.1 inte vore fel.
Men men det började med att det på uppdaterings sidan kommer upp nåt för mig helt nytt: "Pre-Update Check for Joomla 3.10.1". Där är det en del småfel som visas så jag fixar det som verkar mest alarmerandem Databasstrukturen. Sen kör jag igång uppdateringen som efter några sekunder avbryts och stannar helt. Därefter dyker hela sidan... Jag kan bara återställa den genom att köra en Akeeba kickstart.
Men nu är jag ytterst tveksam till att uppdatera, det känns som om något är fel här. Kollar man på det internationella forumet verkar det finnas många som har liknande problem med uppdateringen.
Är det något jag missat, kan det vara en tillfällighet som ger mig detta problem?
Tacksam om någon som lyckats uppdatera kan dela med sig av erfarenheten och hur man går runt problemet.

User avatar
LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 761
Joined: Fri Jul 03, 2009 9:51 am

Re: Problem med uppdatering till Joomla 3.10.1

Post by LAMF » Thu Aug 26, 2021 10:14 am

Det fungerade efter ytterligare en uppdatering som verkar ha kommit igår. Kanske man ska börja fundera på J4....

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Problem med uppdatering till Joomla 3.10.1

Post by sgagner » Thu Aug 26, 2021 2:12 pm

Hej,
Jag själv har uppdaterat 76 webbplatser från 3.10.0 till 3.10.1 utan att få några fel.
Detta kan bero på någon plugin eller liknande som inte är kompatibel av någon anledning.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30948
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Problem med uppdatering till Joomla 3.10.1

Post by Per Yngve Berg » Thu Aug 26, 2021 2:19 pm

Vent på 3.10 2. Det är fel på 3 10.1.


Locked

Return to “Användning och administration”