Skift fra gammel hjemmeside

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
erikab
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 7
Joined: Sun Apr 27, 2008 10:17 pm

Skift fra gammel hjemmeside

Post by erikab » Tue Jun 28, 2016 1:03 pm

Jeg har en Jomla hjemmeside som har kørt fint i snart mange år ( http://www.spiritueltcenter.dk ) uden problemer, men nu er den efterhånden en så gammel udgave at det er på tide at opdatere og så er problemet at jeg ikke er særligt god til engelsk og da jeg i sin tid "byggede" hjemmesiden op stavede jeg mig gennem en delvis manual med det resultat at at der ligger så mange fejl at jeg efterhånden ikke tør ændre noget eller lægge nyt ind da det "kostede kassen" hver gang jeg skulle have den til at virke igen, så mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at hente den sidste udgave hjem på min egen computer (en Mac) og bygge den op på ny for derefter at udskifte den gamle med den ny.

På forhånd tak for "indput".

Venlig hilsen Erik Abrahamsen

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Skift fra gammel hjemmeside

Post by ot2sen » Wed Jun 29, 2016 5:38 am

Hej Erik,

Du kan enten migrere den gamle side til nyeste joomla 3, hvilket er en større migrering da du kommer fra en udgået joomla 1.5
Der er for eksempel denne guide (på engelsk) i joomla docs:
https://docs.joomla.org/Joomla_1.5_to_3 ... _Migration

Alternativt kan du opbygge en ny hjemmeside baseret på nyeste joomla 3, lige nu 3.5.1, og om ca. en uge udgives joomla 3.6 som nyeste skud på stammen.

Hvis du opsætter en lokal webserver med f.eks. mamp som også beskrevet i linket for migrering, så kan du hente og installere joomla 3 på denne, og bygge løs.
Når siden er klar kan du med akeeba backup og akeeba kickstart overføre den til live sitet på dit webhotel.
Bemærk at der at større tekniske krav til nyeste joomla 3 end til den gamle 1.5, så du skal sikre at dit webhotel understøtter nyeste PHP/MySql m.m.
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

erikab
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 7
Joined: Sun Apr 27, 2008 10:17 pm

Re: Skift fra gammel hjemmeside

Post by erikab » Wed Jun 29, 2016 8:11 am

Tak for svar, din forklaring giver en god mening :-)

Vh. Erik


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”