Subdomein laten werken

Installatie van Joomla! 3.x

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
MJGPN
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Wed Apr 24, 2019 9:15 am

Subdomein laten werken

Post by MJGPN » Fri Aug 19, 2022 10:59 am

Beste allemaal,

Om fouten in de toekomst te willen voorkomen heb ik in Plesk een subdomein aangemaakt. Nu dacht ik, subdomein aanmaken en alles is in kannen en kruiken. Maar bij het openen van de website in de browser (test.poecilia.nl) zie ik dus (nog) niets. Nu denk ik dat ik de backup die ik gemaakt heb in plesk moet restoren naar het subdomein, alleen weet ik dat niet zeker. Of moet ik wat anders doen?

Gr. Marco

User avatar
Rondeb
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 623
Joined: Mon Dec 02, 2013 12:14 pm
Location: Meschede - Germany
Contact:

Re: Subdomein laten werken

Post by Rondeb » Fri Aug 19, 2022 4:05 pm

Hoi,

ik zie de standaard pagina van plesk.

Wat je het beste kan doen is een backup maken met akeeba en deze restoren in subdomein.

Groeten ron

MJGPN
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Wed Apr 24, 2019 9:15 am

Re: Subdomein laten werken

Post by MJGPN » Fri Aug 19, 2022 5:31 pm

Bedankt voor je antwoord Ron.

Is een back-up gemaakt in plesk niet hetzelfde als die je met akeeba maakt? Ik heb een back-up gemaakt van de originele website op mijn plesk portaal waarmee je heel gemakkelijk dus je website bij een eventuele fout weer kan herstellen ( nog niet getest overigens of dat ook goed gaat). Ook kun je een bestand ( akeeba bijvoorbeeld) uploaden met plesk en doe je die dan gebruiken. Dus ik ga ervan uit dat ik met plesk back-up hetzelfde bereik, maar vraag ervaren mensen om advies om het zeker te weten. Want als ik een akeeba bestand gebruik zoals jij aangeeft waarmee ga ik die dan uploaden, ftp?

User avatar
Rondeb
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 623
Joined: Mon Dec 02, 2013 12:14 pm
Location: Meschede - Germany
Contact:

Re: Subdomein laten werken

Post by Rondeb » Fri Aug 19, 2022 6:42 pm

Hoi,

backup terug plaatsen in een subdomein heb ik nog nooit gedaan.

Zelf werk ik met directadmin dus pleks ben ik niet zo bekend mee.

Filezilla gebruik om een akeeba te downloaden en ook weer te uploaden en dat werkt altijd super.

Groeten Ron

MJGPN
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Wed Apr 24, 2019 9:15 am

Re: Subdomein laten werken

Post by MJGPN » Sat Aug 20, 2022 8:56 am

Bedankt wederom,

Ik zal even verder gaan zoeken en hopelijk dat een plesk gebruiker met ervaring wel het antwoord weet.

Gr. Marco

User avatar
Rondeb
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 623
Joined: Mon Dec 02, 2013 12:14 pm
Location: Meschede - Germany
Contact:

Re: Subdomein laten werken

Post by Rondeb » Sat Aug 27, 2022 1:49 pm

En al verder gekomen?

Groeten Ron

MJGPN
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Wed Apr 24, 2019 9:15 am

Re: Subdomein laten werken

Post by MJGPN » Wed Aug 31, 2022 9:27 am

Ik dacht dat ik het probleem had opgelost door een subdomein aan te maken en daarna een kopie van de website te maken. Hoewel dat op zich leek te werken heb ik toch het idee dat het ook niet helemaal gaat zoals ik gehoopt had. Op de kopie site kon ik namelijk helemaal geen template vinden. En nadat ik een poging tot migratie had gedaan, wat overigens ook weer fout ging, maar wat ik gelukkig met de back-up via plesk weer kon resetten, krijg ik nu bij de originele site de melding "Fout
De template voor deze weergave is niet beschikbaar". Ook stond er ineens een andere template bij "joomla template cassiopeia". Dus nu moet ik eerst het probleem van "Fout
De template voor deze weergave is niet beschikbaar" zien op te lossen en daarna kijken hoe ik een kopie via Akeeba via Filezilla kan uploaden.

Gr. Marco

User avatar
Rondeb
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 623
Joined: Mon Dec 02, 2013 12:14 pm
Location: Meschede - Germany
Contact:

Re: Subdomein laten werken

Post by Rondeb » Wed Aug 31, 2022 11:36 am

Wanneer je er echt niet uitkomt, wil ik je eventueel ook wel helpen.

Groeten Ron


Locked

Return to “Installatie 3.x”