Joomla! Mediamanager.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
User avatar
knol
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 590
Joined: Wed Aug 24, 2005 12:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Joomla! Mediamanager.

Post by knol » Sun Sep 18, 2005 1:08 pm

Ik loop tegen een vreemd probleem aan.
Heb de site omgezet naar Joomla! en alles werkt zover ik zien kan.
Nu zit ik net in die mooie nieuwe mediamanager en wil een jpg uploaden.
Ineens krijg ik dan de melding filetype not suported.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? :'(

[edit] ik kan wel via docman uploaden enzo... geen enkel probleem en voorheen was mediamanager ook geen enkel probleem[/edit]
Last edited by knol on Sun Sep 18, 2005 1:12 pm, edited 1 time in total.

user deleted

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by user deleted » Sun Sep 18, 2005 1:47 pm

Hoi,

Dit is een geraporteerde bug inmiddels. Weet zo snel niet de oplossing, maar mogelijk staat die ergens op het forum.
Op de bug tracker staat hij ook vermeld.

edit; hier staat het bug report; http://developer.joomla.org/sf/go/artf1037?nav=1 . zal denk voor joomla 1.0.1. opgelost zijn.
Last edited by user deleted on Sun Sep 18, 2005 1:49 pm, edited 1 time in total.

User avatar
knol
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 590
Joined: Wed Aug 24, 2005 12:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by knol » Sun Sep 18, 2005 2:57 pm

Ik heb al het een en ander gelezen inmiddels, ik wacht wel af, heb altijd nog mijn ftp he... maar zo zie je maar hoe makkelijk het is iets te missen bij het maken van scripts. Bedankt voor het meedenken ;)

user deleted

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by user deleted » Sun Sep 18, 2005 3:01 pm

Graag gedaan, en ja FTP heb je inderdaad nog. Gebruik ik zelf altijd, waarom weet ik niet, maar gaat me makkelijker af.
De 1.0.1. zal wel redelijk snel komen gezien het aantal bugs.

User avatar
DreNL
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1026
Joined: Thu Sep 01, 2005 8:05 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by DreNL » Sun Sep 18, 2005 3:16 pm

http://forum.joomla.org/index.php/topic ... l#msg48411

Het antwoord, heb alles uitgevoerd en werkt als een speer.

2 bestandjes aanpassen en thread voor de rest goed doorlezen :)
Nieuwe site:
Deze is van mijn zoon:
http://maxim.kwhd.net

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 158
Joined: Mon Sep 05, 2005 7:40 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by janson » Sun Sep 18, 2005 4:23 pm

Heb dit probleem ook!, Is het dan misschien mogelijk om het aangepaste bestandje te krijgen via PM of kan deze hier neergezet worden ?

User avatar
knol
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 590
Joined: Wed Aug 24, 2005 12:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by knol » Sun Sep 18, 2005 4:40 pm

Is het niet beter als zulke bugs die toch eigenlijk esentieel zijn voor Joomla! als een soort losse bestanden te plaatsen ergen op het forum totdat de nieuwe release uit is? Dit samen met een beschrijving ofzo, ik weet wel dat er een bugtracker is, maar als iets uiteindelijk wel een final version bereikt heeft en verder geen invloed op de werking van de database heeft zou je toch beter eerder uit kunnen geven lijkt mij. Dus een soort inforum bugs database/oplossing forum ofzo.

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 158
Joined: Mon Sep 05, 2005 7:40 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by janson » Sun Sep 18, 2005 4:42 pm

knol wrote: Is het niet beter als zulke bugs die toch eigenlijk esentieel zijn voor Joomla! als een soort losse bestanden te plaatsen ergen op het forum totdat de nieuwe release uit is? Dit samen met een beschrijving ofzo, ik weet wel dat er een bugtracker is, maar als iets uiteindelijk wel een final version bereikt heeft en verder geen invloed op de werking van de database heeft zou je toch beter eerder uit kunnen geven lijkt mij. Dus een soort inforum bugs database/oplossing forum ofzo.
Precies de reden waarom toch graag deze aanpassingen hier terug zou willen zien...

user deleted

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by user deleted » Sun Sep 18, 2005 4:42 pm

Hoi,

Dit doen ze niet, om te voorkomen dat het onduidelijk wordt op welke versie je zit. Op die manier zou je ergens tussen versie 1.0.0 en 1.0.1 kunnen zitten. Dat is lastig om support op te geven. Om die reden werken ze alles bugs bij op een reeds bestaande 1.0.1. welke dan op een gegeven moment vrijgegeven wordt.

Je zou wel middels SVN/CVS die bijgewertke versie kunnen ophalen. Dan heb je de orgineel gepatchte bestanden.

User avatar
knol
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 590
Joined: Wed Aug 24, 2005 12:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by knol » Sun Sep 18, 2005 4:44 pm

Ok, dat begrijp ik, maar kun je me nu nog ff uitleggen wat SVN/CVS betekend?  :D

janson
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 158
Joined: Mon Sep 05, 2005 7:40 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by janson » Sun Sep 18, 2005 4:46 pm

knol wrote: Ok, dat begrijp ik, maar kun je me nu nog ff uitleggen wat SVN/CVS betekend?  :D
Nou das toevallig, wilde ik ook net vragen...

User avatar
Tonie
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 16553
Joined: Thu Aug 18, 2005 7:13 am

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by Tonie » Sun Sep 18, 2005 4:49 pm

Ik ben er juist geen voorstander voor dat tussenpatches in het wild losgelaten worden, versienummering is dan totaal niet meer te doen.  Je kunt juist door versienummering effectieve support aan mensen geven. Wat nu als er een probleem opgelost wordt door een patch, maar dat veroorzaakt weer een ander probleem?

Joomla! 1.0 is nog geen 48 uur uit. Iedereen die op dit moment dit op zijn productieservers installeert neemt naar mijn mening een groot risico, zeker de personen die geen verstand van HTML/PHP/Mysql hebben. Voor productiesites zou ik persoonlijk altijd een paar weken wachten voor ik nieuwe versies op een productieomgeving zet, om problemen als deze juist te voorkomen.

user deleted

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by user deleted » Sun Sep 18, 2005 4:51 pm

Een poging tot uitleg; CVS staat voor Current Versioning System. Houd in dat ze per versie een repository hebben. Op dit moment dus als het ware twee mappen, voor 100 en 101. Zodra een versie stabiel is, zoals 100, maken ze 101 aan. Alle bugs die gemeld worden, worden opgelost in die 101 map. Middels een tool hebben de ontwikkelaars daar toegang toe. Ze kunnen iest dan uit checken (net als content in joomla). Op die manier kan maar 1 persoon van het ontwikkel team aan een bepaald bestand werken. Om bugs op te lossen, of iets anders. Dit systeem SVN/CVS verzorgt hiervoor de infrastructuur.

Gebruikers als ons kunnen echter ook toegang krijgen en de bestanden downloaden. Je checkt ze dan niet uit, maar kan ze wel downloaden.

Hun hebbem dit systeem echt nodig, zeker gezien ze wereld wijd er aan werken. Is dit een beetje een uitleg die aangeeft wat het is?

edit; wat Tonie ook nog toelicht, versie beheer is ook onderdeel ervan. Elk bestand heeft een versienummer, bij elke ophoging is commentaar beschikbaar wat is aangepast om het bestand van versie A naar B te brengen.

Meer over Joomla specifiek SVN/CVS staat hier: http://forum.joomla.org/index.php/topic,5154.0.html
Last edited by user deleted on Sun Sep 18, 2005 4:53 pm, edited 1 time in total.

User avatar
knol
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 590
Joined: Wed Aug 24, 2005 12:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by knol » Sun Sep 18, 2005 4:53 pm

Snap het, en dat wordt allemaal geregeld in de bugtracker dus.
Tenminste, dat neem ik aan.

user deleted

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by user deleted » Sun Sep 18, 2005 4:55 pm

Een beetje, de bugtracker is weer een ander systeem. Maar in samenwerking met procedures is dit wel waar het op neerkomt.

User avatar
Tonie
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 16553
Joined: Thu Aug 18, 2005 7:13 am

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by Tonie » Sun Sep 18, 2005 4:58 pm

Ik prijs me in ieder geval gelukkig met het forum hier. Na het uitbrengen van Mambo 4.5.3 Beta was (en is) het heel erg stil op het oude forum. Hier test iedereen alles gelijk uit en laat de resultaten weten. Ik verwacht dat de 1.0.1 versie bijna alle 'known bugs' zal verhelpen.

User avatar
DreNL
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1026
Joined: Thu Sep 01, 2005 8:05 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by DreNL » Sun Sep 18, 2005 4:58 pm

Ja eigenlijk wel, het werkt zo:

iemand meldt een bug in de bugtracker. Die bug wordt bekeken of het een echte bug is of een bedienersfout oid. als het een echte bug is wordt die bug ge-assigned in de bugtracker aan een lid van het development team. Deze gaat zoeken waar de fout zit/kan zitten.

Daarna gaat dat lid naar het csv systeem en haalt het bestand op voor editen. ALs het bestand opgehaald wordt, wordt ie ook direct uitgechecked. Als de fout hersteld is, wordt door het lid een commentaar op die file gegeven en wordt het bestand weer ingechecked. Dan worden deze bestanden opgehaald door de betatesters die het installeren op hun testomgeving en hun ok eraan geven.
Nieuwe site:
Deze is van mijn zoon:
http://maxim.kwhd.net

User avatar
knol
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 590
Joined: Wed Aug 24, 2005 12:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by knol » Thu Sep 22, 2005 6:52 pm

Sinds de update lijkt het perfect te werken nu. Mag ook wel even gezegd worden dacht ik!!!  :P

User avatar
DreNL
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1026
Joined: Thu Sep 01, 2005 8:05 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Joomla! Mediamanager.

Post by DreNL » Thu Sep 22, 2005 7:55 pm

Bij deze knol :)

Moet zelf ook zeggen dat het goed werkt, aangezien ik met de patch alles weer overschreven heb :P
Nieuwe site:
Deze is van mijn zoon:
http://maxim.kwhd.net


Locked

Return to “Installatie 1.0.x”