Joomla! Discussion Forums

It is currently Wed Nov 25, 2009 8:36 pm (All times are UTC )

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
Posted: Sat Mar 14, 2009 2:01 pm 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Hola,

He instal·lat de nou Joomla 1.5.9 des de la versió en català i quan es mostren els articles no apareix la data (ni el nom del dia ni cap número).

Si vaig a la versió en castellà o anglès (usant JoomFish) si que es mostren correctament.

Algú pot ajudar-me?

Gràcies,

Posted: Sat Mar 14, 2009 8:45 pm 
Joomla! Intern
Joomla! Intern

tens habilitat als paràmetres que es vegin les dates?
Sense el joomfish instal·lat també et passava?
ens pots donar la direcció de la pàgina web per a que puguem trobar millor d'on falla la cosa?

Posted: Mon Mar 16, 2009 6:29 am 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Gràcies per respondre.

En la definició de l'article (paràmetres avançats) tinc definit que mostri la data de publicació.

No vaig provar de mostrar l'article abans d'instal·lar JoomFish però vaig treballar-ho amb la versió 1.5.7 i em funcionava bé.

No tinc encara la web publicada (només la tinc en local). Que podria enviar-vos per ajudar en el diagnòstic?

No he fet cap canvi sobre les configuracions per defecte, de fer estava començant de zero una instal·lació nova després d'haver fet algunes proves. El meu template és una còpia del ja-purity en la que voldré fer alguns canvis més endavant.

Potser el problema és que no està ben definit el format de visualització de la data (només en català). Sabeu com puc verificar-ho?

Gràcies de nou,

Posted: Mon Mar 16, 2009 7:35 pm 
Joomla! Intern
Joomla! Intern

mira que tinguis la última versió dels idiomes que fas servir, ho pots mirar al gestor d'idiomes.
després mira si també et passa amb una altra plantilla, la milkway, per exemple.

pel que sé el joomfish té alguns problemes amb certs componrnts, mira que tens instal·lat, deshabilita els connectors que creguis i nar fent... penso que ot ser lguna incompatibilitat, es tracta de trobar-la.

Posted: Sun Mar 22, 2009 8:43 pm 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Hola,

He instal·lat de nou tot el Joomla des de la versió catalana (enllaç de joomla.cat) i abans de fer res més he anat a mirar les dades de mostra. He comprovat que els literals apareixen en català però que no es mostra cap data.

Podeu donar-hi un cop d'ull?

Moltes gràcies,

Posted: Thu Mar 26, 2009 6:44 am 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Hola,

Veient que una instal·lació nova des de català (i res mes) no mostra les dates sembla que hi pogués haver un error en l'arxiu d'instal·lació.

Que em suggeriu? Es cert i hi ha alguna forma d'esmenar-ho? Potser miro d'instal·lar-ho tot de nou des de la versió anglesa i instal·lar després l'idioma català? Puc fer alguna cosa menys radical?

Gràcies per l'ajuda,

Posted: Thu Mar 26, 2009 2:34 pm 
Joomla! Intern
Joomla! Intern

potser no estic entenent bé el problema que tens, podries mostrar-nos una captura de pantalla?

Posted: Sat Mar 28, 2009 7:33 pm 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Adjunto la imatge. Correspon a una instal·lació completament nova desde la versió 1.5.9 en català. Gràcies.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Posted: Sat Mar 28, 2009 7:40 pm 
Joomla! Intern
Joomla! Intern

això és que no està activat des dels paràmetres de article.

Posted: Sat Mar 28, 2009 8:48 pm 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Sembla que si que està activat (adjunto imatge). Fixa't que es una instal·lació completament verge (no havia tocat res de com ha quedat. només ara he activat el forçat de la data però segueix sense apareixer)

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Posted: Sat Mar 28, 2009 10:18 pm 
Joomla! Intern
Joomla! Intern

a la llista d'articles, a dalt a al dreta tens un botó que hi psoa preferèncias, és per tocar el paràmetre en tots els articles.
a més prova de crear un article tú, és possible que els de msotra ja estiguin fets per no mostrar data.

Posted: Sun Mar 29, 2009 6:16 pm 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Tampoc surt. De fet, si et fixes, surt el literal de la data de modificació. Això demostra que està intentant mostrar la data. El problema, crec, és que no te ben definit el format de visualització de la data en català. Si instal·les de nou en anglés (o si uses joomfish per tenir més d'un idioma) veus que només en català no surten els textes en espanyol o anglès si que es mostren.

T'adjunto una mostra de com es mostra un article creat de nou sota un Joomla instal·lat de nou a partir de la 1.5.9 en català

Posted: Fri Apr 03, 2009 6:04 am 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Hola,

Segueixo sense poder veure les dates en català. Com la instal·lació completa en català de la 1.5.9 no em funcionava he intal·lat la 1.5.10 en anglès amb les dades de mostra. Fins aqui tot bé: es mostren les dates d'alta.

Després he instal·lat el paquet d'idioma en català (1.5.10) i al activar-lo ja no es veuen les dates. Si torno a l'anglès es tornen a veure.

Crec que hi ha quelcom que no està prou ben resolt en les darreres traduccions al català (amb la 1.5.7 si que em funcionava correctament).

Podríeu revisar aquest tema des de l'equip de traducció?

Moltes gràcies

Posted: Fri Apr 03, 2009 2:09 pm 
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Sembla ser que efectivament hi ha algun error en les traduccions, ho solucionarem tan bon punt trobem el problema.
Gràcies per la teva paciència.

Posted: Sat Apr 04, 2009 10:47 pm 
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Hola,

he fet ambdues proves. Per una banda instal·lació del Joomla 1.5.9 en català i per altra banda instal·lació del Joomla 1.5.10 (versió oficial, en anglès) amb les dades de mostra i posteriorment instal·lació del paquet d'idioma català. En tots dos casos m'ha mostrat correctament les dates de creació dels articles.

Quina versió de PHP empres?
Quins permisos de fitxer tenen els fitxers /language/ca-ES/ca-ES.date.php i /administrator/language/ca-ES/ca-ES.date.php ?
Tens accés als fitxers de registre (logs) del servidor? Potser puguis trobar alguna pista del que està passant consultant el registre just després de carregar una pàgina del teu lloc on s'haurien de mostrar les dates i no es mostren.

Atentament,
Damià.

Posted: Sat Apr 04, 2009 10:58 pm 
Joomla! Intern
Joomla! Intern

estic pensant que potser passa en versions concretes de PHP o segons la configuració (si fa servir SEF, htaccess....).

A la meva web em funciona perfectament, he pensat que seria error nostre pel fet de que li falli just la catalana i perquè no és el primer que ho comenta.

Posted: Sun Apr 05, 2009 2:30 pm 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Estic treballant en localhost amb xampp 1.6.7 (php 5.2.6). Amb aquesta mateixa versió em mostrava bé les dates en català amb la 1.5.7.

Mirant amb el botó de propietats l'arxiu que indiques /language/ca-ES/ca-ES.date.php he vist que indicava que 'Aquest fitxer prové d'un altre ordinador i es possible que es bloqui per protegir aquest ordinador'. Hi havia un botó de desbloca que he seleccionat i ha deixat de donar aquest avís. He fet el mateix amb el de l'administrator però segueix sense mostrar les dates. Crec que estem a prop (amb la 1.5.7 que si que veia la data aquesta hagués aparescut com a 5 de abril i m'ha semblat que aquest php ja aconsegueix posar 5 d'abril.

No se veure (o activar) el log. Com puc fer-ho per ajudar-vos en el diagnòstic?

Gràcies per l'ajuda

Posted: Sun Apr 05, 2009 6:11 pm 
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Sí, ens esteim apropant ;)

Crec que no es mostren les dates en català perquè el teu xampp no pot llegir els fitxers ca-ES.date.php o bé els llegeix però dóna algun error intentant executar el seu codi.
Fins a la versió 1.5.7 (inclosa) no havíem introduït a la distribució (ni als paquets d'idioma català) els fitxers ca-ES.date.php i per això les dates es mostraven sempre, encara que no s'apostrofaven els mesos començats en vocal (abril, agost i octubre). Que es mostrin les dates corresponents a aquests mesos correctament amb la preposició 'de' que els precedeix apostrofada no és cosa de la versió del PHP que hom tingui al servidor, per això vàrem introduir aquests fitxers. Es tracta per tant de mirar d'esbrinar què ocorre amb aquests fitxers (recorda que són 2: /language/ca-ES/ca-ES.date.php i /administrator/language/ca-ES/ca-ES.date.php ).
Tornant al tema dels permisos d'aquests dos fitxers: quins són? mira-ho a les propietats de cada fitxer, pestanya 'Seguridad'. En cas que no hi sigui, afegeix 'Todos' amb permís de lectura.
Si això no et funciona pots provar d'eliminar aquests dos fitxers (fes abans una còpia per si posteriorment els vols recuperar) del directori on es troben, ja que així s'haurien de mostrar les dates com a la versió 1.5.7, és a dir amb les dates de mesos començats en vocal sense apostrofar.

Posted: Sun Apr 05, 2009 7:38 pm 
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Hola,

No me n'he sortit ni canviant les propietats ni esborrant (de fet renombrant) els arxius PHP (dels dos directoris). Potser estic fent quelcom malament, ho tornaré a provar en una altra estona en que estigui més fresc.

És fàcil mirar el del log?

Posted: Tue Apr 07, 2009 7:55 pm 
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

El registre que el mateix Joomla crea el pots trobar al directori indicat per la variable $log_path (pots veure el seu valor a Ajuda > Informació del sistema > Fitxer de configuració, i crec que la quantitat i tipus d'errors que s'hi registren va en funció del que estableixis a la Configuració global > Servidor > Informe d'errors. De totes formes jo em referia al fitxer de registre (o log) de l'Apache, que no sé en Windows on es troba (però segur que la documentació del XAMPP t'ho indica a algun lloc).

Has provat d'instal·lar el Joomla 1.5.10 en català, la versió que incorpora la traducció al paquet complet del Joomla? En teoria t'hauria de passar el mateix (encara no sabem exactament perquè... és curiós que en servidors linux no doni aquest problema), però seria interessant saber si ocorre o no.

Quina és exactament la informació que et surt si mires les propietats dels fitxers ca-ES.date.php, anant a la pestanya 'Seguridad' ?

Atentament,
Damià.

Posted: Thu Apr 09, 2009 10:55 am 
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Si us serveix de consol, a mi em passa el mateix. Versió 1.5.10 en un Windows Server 2003, IIS 6. PHP 5.2.6, MySQL 5.0.67. No he vist errors enlloc. He canviat permisos, fins i tot de la carpeta CA-ES (la deixa en només lectura), sense cap reultat.
En anglès tot correcte, en català, sigui quina sigui la plantilla, es menja el nombre de la data (DIMECRES, D'ABRIL DE 2009 18:30)
Fins i tot, afegint algun dels plugins que mostren icones amb la data, aquestes queden desmuntades amb el mateix problema.

És vital que resolgueu això.

Per cert, tots els manuals d'estil, indiquen ara que l'any cal introduir-lo amb "DEL" en lloc de "DE". O sigui, DIMECRES, 8 D'ABRIL DEL 2009 18:30

Salut i felicitats per la feina!

Posted: Mon Apr 13, 2009 1:27 am 
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Ja hem trobat la solució a aquest problema.

Es tractava d'un problema que només afecta a aquelles instal·lacions de Joomla que s'executin a servidors Windows, ja que com diu el manual de la funció strftime que es troba a php.net els Windows no reconeixen certs indicadors de conversió a la cadena format, com per exemple %e.

Els distints formats de data que empra el Joomla es troben als fitxers d'idioma xx-XX.ini i, per tant, el fitxer de referència és l'original en-GB.ini (bé, en realitat són 2, un es troba a /language/xx-XX i l'altre a /administrator/language/xx-XX). A l'hora de fer-ne la traducció vàrem decidir adaptar els formats de tal manera que les dates resultassin tal com les escrivim normalment en català, i així per exemple si al fitxer en-GB.ini trobem
Code:
DATE_FORMAT_LC1=%A, %d %B %Y
al fitxer ca-ES.ini en canvi:
Code:
DATE_FORMAT_LC1=%A, %e de %B de %Y

D'aquesta manera se'ns mostrarà la data 06/04/2009 com dilluns, 6 de abril de 2009 i no dilluns, 06 abril 2009. A més, des de la versió 1.5.8 s'inclouen als paquets d'idioma català els fitxers /language/ca-ES/ca-ES.date.php i /administrator/language/ca-ES/ca-ES.date.php que aconsegueixen apostrofar els mesos començats amb vocal amb la corresponent preposició 'de', per obtenir finalment dilluns, 6 d'abril de 2009. Això funciona bé si el lloc web s'executa en entorn Linux. Ara bé, com deia al començament, en entorns Windows no es reconeix %e al format que es passa a la funció strftime, i per aquest motiu no vèieu els dies.

M'equivocava a un missatge anterior :-[ quan deia que si eliminàveu els fitxers ca-ES.date.php tendríeu un funcionament com a la versió 1.5.7 ja que pensava que el problema era de lectura d'aquests fitxers, i en canvi els fitxers que contenen els formats de data són els ca-ES.ini. No obstant això, podem deixar tal com estan els fitxers ca-ES.ini i afegir el següent codi als fitxers ca-ES.date.php, abans de $date = strftime($format, $time);:
Code:
      if(strpos($format, '%e') !== false)
            $format = str_replace('%e', date('j', $time), $format);

O bé símplement reinstal·lar el paquet d'idioma català, el qual ja duu incorporada aquesta millora.

Moltes gràcies canic, KuBe, terrabit i demés que ens ajudeu a millorar. La Força sigui amb vosaltres! 8)

Per cert, terrabit, he cercat sense èxit referències respecte de com escriure correctament això dels anys (...abril de 2009 vs. ... abril del 2009). A la guia d'estil de Softcatalà veig que s'indica 'de' i també he trobat aquests aclariments lingüístics (escrits fa una dècada) de la UAB, però cap indicant la preferència per 'del'. On podem llegir més al respecte?

Posted: Mon Apr 13, 2009 10:22 am 
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Molt bona feina! Ja tenim dates, de nou, en català.

De totes maneres, en alguns plugins (Calendar Stamp, Calendar Icon...) no m'acaba de funcionar la cosa. M'ho hauré de mirar.

Quant al debat "de" vs "del" per a l'any, fa poc va publicar-se un excel·lent llibre «Compendi de normes d'estil. Manual per a redactors i correctors» de Ramon Sangles, l'editor de la revista Llengua Nacional. Ara no el tinc a mà i no puc donar-te el text exacte, però ve a dir que l'IEC, que al seu moment va apostar per "de", ha publicat una correcció a la Gramàtica on s'opta per la forma "del". El que passa és que les correccions no arriben gairebé enlloc.

Salut!

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 

Quick reply