Website toegang

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste 1.5 ontwikkelingen en ondervonden problemen melden.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
User avatar
jjjvandaalen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 38
Joined: Mon Oct 11, 2010 12:03 pm
Location: Obdam
Contact:

Website toegang

Post by jjjvandaalen » Tue Dec 07, 2010 8:02 pm

Mijn eerste Joomlasite is nu bijna klaar en nu wil ik de website in zijn geheel zonder in loggen openstellen voor publiek. De eigenaar moet daarbij wel online de website gemakkelijk kunnen bijwerken. Daarvoor is het weer noodzakelijk om de website in zijn geheel achter een inlogmodule te plaatsen. Is dat wel mogelijk? Hoe doe ik dat?

Ook heb ik de Joomlasite als test al geredirect vanuit een van mijn domeinen. Daarbij komt alleen de content zichtbaar, zonder het gemaakte template!
Het template bevat een horizontaal menu en is gemaakt in Artisteer. Hoe doe ik dat?

De website is tevens van een ander en moet uiteindelijk naar een andere Joomla-omgeving (met een andere database) verplaatst worden. Kan dat?

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Website toegang

Post by sone12 » Tue Dec 07, 2010 10:00 pm

Mod: Topic moved to the Dutch Forum.
Kristian P. Granrud

spookie3000
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 462
Joined: Sat Sep 10, 2005 1:00 pm
Location: Terschelling - Netherlands
Contact:

Re: Website toegang

Post by spookie3000 » Mon May 30, 2011 7:50 pm

jjjvandaalen wrote:Mijn eerste Joomlasite is nu bijna klaar en nu wil ik de website in zijn geheel zonder in loggen openstellen voor publiek. De eigenaar moet daarbij wel online de website gemakkelijk kunnen bijwerken. Daarvoor is het weer noodzakelijk om de website in zijn geheel achter een inlogmodule te plaatsen. Is dat wel mogelijk? Hoe doe ik dat?
Je kunt de eigenaar de inlog van je site administrator geven: jouwsite.nl/administrator. Je kunt hem hierbij aanmaken als nieuwe user en hem backend rechten geven en hem uitleggen hoe het werkt natuurlijk.
Je kunt hem ook als front-end editor instellen.
Je kunt dan een login knop op de voorpagina maken, of hem simpelweg de url ervan geven, dit is:
jouwsite.nl/index.php?option=com_user&view=login
Hiermee kan hij inloggen en frontend artikelen aanpassen door op het edit icoontje te klikken naast elke artikel-kop.
Mooi he? Zorg hierbij wel dat je niet alle icoontjes in artisteer hebt uitgeschakeld trouwens.
jjjvandaalen wrote:Ook heb ik de Joomlasite als test al geredirect vanuit een van mijn domeinen. Daarbij komt alleen de content zichtbaar, zonder het gemaakte template!
Het template bevat een horizontaal menu en is gemaakt in Artisteer. Hoe doe ik dat?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dit is de volgorde:
Je installeert de gewone joomla zodat het werkt (installeer met sample data zodat je kunt zien of het goed gegaan is). Vervolgens check je of de site ook werkelijk werkt met de default template.
In Artisteerd exporteer je de joomla template.
Ga naar je joomla backend, klik op extensies en installeren. Zoek daar je joomla template .zip-file op en installeer die.
Dan ga je naar extensies > templatebeheer. Daar zie je als het goed is je template staan. Vink die aan en klik op 'default'.

Nu zou je site met je artisteer template moeten worden weergegeven. Vergeet niet je main menu module aan te passen > extensies > modulebeheer > main menu > rechterkant kiezen voor geavanceerde opties en bij module class suffix 'art-vmenu' opgeven. Dan krijg je de lay-out voor het menu die je in artisteer ook had. Voor meer info hierover zie de site van Artisteer!
jjjvandaalen wrote:De website is tevens van een ander en moet uiteindelijk naar een andere Joomla-omgeving (met een andere database) verplaatst worden. Kan dat?
Ja hoor, geen probleem.
De websitebestanden op de server overzetten naar de nieuwe lokatie, de oude database exporteren, importeren in de nieuwe database, de configuration.php aanpassen naar de nieuwe instellingen (databasenaam, enz).
Als het niet werkt dan is er een andere versie die het makkelijker maakt: Joomla installeren op nieuwe domein, bijna alles overschrijven met de bestanden vanaf de oude locatie behalve de configuration, database exporteren en op nieuwe locatie importeren.
Almost, but not quite, entirely unlike tea


Locked

Return to “Joomla! 1.5”