Vertikal menu problemer

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
ktrs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Fri Apr 13, 2012 12:29 am
Location: Kalundborg
Contact:

Vertikal menu problemer

Post by ktrs » Sat Jan 19, 2013 12:36 am

Hej alle joomlaer.

Jeg sider her og roder med en side i joomal, jeg har sidet og ledt efter et svar i godt 4 timer men desværre uden held.

Jeg har lavet template i artisteer 3 som jeg har oploadet til joomla 2.5.8.
I det template jeg har lavet er der en vertikal menu, main menu osv. Det der er problemet er at jeg ikke kan får joomla til at vise vertikal menuen, den viser kun main menuen.

I joomla har jeg oprettet et modul som hedder venstre menu og valgt at den skal ligge i position left og i modulets advancerede instillinger har jeg i mudulklasse-suffiks skrevt art-vmenu, men den bliver kun vist som main menu i venstre sider og ikke som vertikal menu som jeg ønsker den skal.

Er der en der kan hjælpe mig med at få den vertikal menu til at virke.

Jeg vedlægger et billede udsnit fra det artisteer project jeg har lavet så man kan se hvordan det skal se ud, farverne har der er lavet skal forblive så de vises på siden.
Siden ligger her http://www.loversshop.dk/

Image

Med venlig hilsen
Kim

ktrs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Fri Apr 13, 2012 12:29 am
Location: Kalundborg
Contact:

Re: Vertikal menu problemer

Post by ktrs » Sun Jan 20, 2013 12:27 pm

Hej igen.

Jeg har nu fundet løsningen på det med vertikal menu og main menu i joomla.

Her er så forklaringen.
Inde i selve modulet til din vertikal menu under advancerede indstillinger er der en der hedder modulklasse-suffiks der skal skrives følgende for at det bliver enten main menu eller vertikal menu.

For vertikal menu: art-vmenu
For main menu: art_vmenu

Håber der er andre der kan få glæde af dette.

Mvh kim

User avatar
Serddk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 34
Joined: Fri Mar 23, 2012 1:49 pm
Location: Danmark
Contact:

Re: Vertikal menu problemer

Post by Serddk » Wed Jan 23, 2013 4:36 pm

Godt du fandt en løsning Kim.

Lige et hurtigt spørgsmål til Artisteer.
Er der efterhånden kommet flere indbyggede modulpositioner i forhold til de ældre versioner af Artisteer?

I de ældre versioner er der kun left-column content -right-column.
Hjemmesider og webdesign med brugervenligt CMS bygget på Joomla.
Webeo.dk

ktrs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Fri Apr 13, 2012 12:29 am
Location: Kalundborg
Contact:

Re: Vertikal menu problemer

Post by ktrs » Sat Jan 26, 2013 12:21 pm

Hej Serddk

Ja der er kommet en del flere moduller/positioner, i Artisteer 4 som jeg lige har skaffet mig har man blandt andet mulighed for at vælge om de skal vises som left, right osv. eller som positioner, jeg mener at det er noget nære 30 positioner der er i alt, og her snakker vi alle positioner inkl.

I artisteer 4 har man også mulighed for at retter de forskællige sider hver for sig, hvor i Artisteer 3 har du det hele fremme på et skærmbillede, det vil sige at der er kommet en menu i venstre side som en ekstra menu for uden top menuen, hvor man kan navigere rundt i alle sider, man kan tilføje sider og fjerne sider samt redigere dem hver for sig, i top banner er det blevet muligt at insætte alle de billeder og alt den tekst man ønsker, så jo jeg syntes der er sket en stor udvikling fra artisteer 3 til artisteer 4.

Er man inkarneret artisteer bruger kan det stærkt anbefaldes at prøve artisteer 4, bare husk at hvis man kun tager prøve versionen kan man ikke gemme sit projekt, og så er der 2 versioner af artisteer som er 1. home 2. standart, så hvis man vil bruge artisteer med joomla skal man vælge standart da man ikke kan expoter til joomla i home versionen men kun i standart versionen.

User avatar
Serddk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 34
Joined: Fri Mar 23, 2012 1:49 pm
Location: Danmark
Contact:

Re: Vertikal menu problemer

Post by Serddk » Thu Jan 31, 2013 8:37 pm

Det lyder som om der er en sket en stor udvikling i programmet.

Jeg brugte det for nogle år tilbage, og der må jeg sige at jeg var slemt skuffet.
Der var meget begrænset antal modulpositioner, og det gjorde det nærmest ubrugeligt, medmindre man bare ville drive en blog, eller meget simpel hjemmeside.

Måske man skulle tage et kig på den nye version.
Tak for svaret.
Hjemmesider og webdesign med brugervenligt CMS bygget på Joomla.
Webeo.dk

ktrs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Fri Apr 13, 2012 12:29 am
Location: Kalundborg
Contact:

Re: Vertikal menu problemer

Post by ktrs » Thu Jan 31, 2013 11:28 pm

Jeg syntes det er blevet bedere, men jeg har også kun brugt det siden version 3.

Men ja det er vær at tage et på det.


Locked

Return to “Administration - Generel brug”