www.catgarden.be

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
indy68
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:01 pm
Location: Belgium
Contact:

www.catgarden.be

Post by indy68 » Tue Aug 30, 2005 11:54 am

URL : www.catgarden.be

Inhoud van de website :
Website over onze tuin in West-Vlaanderen en onze katten.
Speciaal voor deze website werd een component ontwikkeld om een plantenlijst bij te houden.

Mambo versie : 4.5.2.3

Lijst van de gebruikte componenten :   * Aangepaste versie met captcha veiligheidscode voor de guestbook beveiliging + geen enkel ingegeven email-adressen wordt getoond (tegen spambots)
** Component en module van eigen ontwikkeling. De verdere ontwikkeling van dit component ligt voorlopig stil. Dit tot er wat meer duidelijkheid is rond de opvolger van Mambo 4.5.2.3


Lijst van de gebruikte modules :
  • mod_weblinks_latest    versie 1.1a        (auteur url : www.alexsoft.gr)
  • mod_weblinks_top      versie 1.1a        (auteur url : www.alexsoft.gr)
  • mod_lastplants            versie 0.1beta  (auteur url : www.catgarden.be)
Gebruikte Template :
  • Catgarden: gedeeltelijk gebaseerd op het AkoAutumnFog-template. Naargelang het gekozen menu wordt een bijpassend beeld geladen op de pagina. Deze functionaliteit zit voor deze website in de template gecodeerd, ondertussen is er wel door iemand een module ontwikkeld met een vergelijkbare functionaliteit.

user deleted

Re: www.catgarden.be

Post by user deleted » Tue Aug 30, 2005 12:14 pm

Hoi,

Mijn complimenten !!! Erg mooie website, vindt persoonlijk de hele stijl (font, kleuren, layout) helemaal in balans. Zelf helemaal niets op aan te merken, een genot om naar te kijken, ook erg leuk en informatief.

En... wederom mijn complimenten voor hoe je de site presenteerd, zo'n duidelijk en volledig overzicht kom je niet vaak tegen !

Veel plezier met de website, een erg mooie integratie van mambo!

User avatar
sc00zy
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar
Posts: 9532
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:07 am
Location: Assen, Netherlands
Contact:

Re: www.catgarden.be

Post by sc00zy » Tue Aug 30, 2005 1:03 pm

http://www.catgarden.be
Mooie frisse website. Alleen die kleur blauw/groen... het doet pijn aan mijn ogen 8)

- Ik vind de headers/titels van de berichten erg log. Door de kleur komt het erg overheersend over. Ook de witte tekst is niet goed leesbaar.
- Het hover en active-effect op de menu's maakt de buttons ook niet goed leesbaar.
- Waarom niet de kleur groen uit het logo gebruiken in plaats van het lichtblauwe/-groene? Op die manier is het meer in balans. De kleur uit het logo zie ik namelijk nergens terugkomen.
Arjan Menger
https://welldotcom.nl - Puntgaaf Internetbureau

User avatar
edgarveen
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 255
Joined: Wed Aug 24, 2005 6:06 pm
Location: The Netherlands

Re: www.catgarden.be

Post by edgarveen » Tue Aug 30, 2005 5:51 pm

Ten eerste mooie zeer uitgebreide overzichtelijke website.

Toch een paar opmerkingen.
Zoals mijn voorganger al zei, het blauw valt een beetje buiten de site (doet nog geen pijn aan mijn ogen  ;D )
Ik zou ook het mooie groen uit het 'logo' halen, dat is een hele mooie zachte kleur.

Verder vindt ik de uitlijning van de headers een beetje vaag. Als voorbeeld de Tuin Blog pagina, de header staat niet recht boven de site, valt er een beetje half naast. Ik zou de tekst in de headers op de zelfde manier uitlijnen als het logo. Maar ik weet niet hoe dat er uit komt te zien, dus dat is het proberen waard.

Verder veel succes met de site.
Wist je dat alle elektrische apparaten op rook werken?

Zodra de rook eruit is doen ze het niet meer!

indy68
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:01 pm
Location: Belgium
Contact:

Re: www.catgarden.be

Post by indy68 » Tue Aug 30, 2005 8:32 pm

Gasten,
Bedankt voor jullie constructieve commentaar. Ik zal jullie suggesties ivm groen ipv het huidige blauw zeker eens uitproberen.
De header van de tuinblog is inderdaad anders (er zit een verschil in de class="componentheading" en class="contentheading"). Ik moet hiervoor de css eens onder de loep nemen.


Locked

Return to “Show jouw website”