Soesjes voor de lekkerbekken onder ons

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
pnut
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Soesjes voor de lekkerbekken onder ons

Post by pnut » Fri Jun 06, 2008 1:54 pm

Hallo,

Onlangs een nieuwe website gelanceerd. http://www.soesjeshuis.nl

Deze website is een zogenaamd Soesjeshuis. Hier kun je soesjes bestellen om zelf af te halen of te laten bezorgen (alleen regio Rotterdam). Het is een Joomla site gebaseerd op (een gigantisch aangepaste) VirtueMart.

Voor wie in de buurt woont in Rotterdam is het zeker een lust voor het oog om de winkel zelf eens te bekijken. De website is helemaal gebaseerd op de stijl van de echte winkel gelegen aan de Bergselaan 287a te Rotterdam. Een bekende ontwerper, Lucky Dubz, heeft zich gigantisch ingezet om de echte winkel heel mooi te maken. Met behulp van zijn ontwerpen is door mijzelf een Joomla template ontwikkeld.

Speciaal voor RobInk. Deze winkel is van dezelfde eigenaar als Taartenatelier en dat was waar je iedere dag langs fietstte ;)

Het zou heel leuk zijn als jullie een kijkje namen op de website. Nog leuker zou het zijn als je een echte bestelling zou doen :D Je weet echt niet wat je proeft!!!

dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar

Re: Soesjes voor de lekkerbekken onder ons

Post by dam-man » Fri Jun 06, 2008 4:20 pm

Hoi Piet,

Ziet er erg verzorgd uit idd. Mooie kleurstelling en overzichtelijk.
Ik moest echter eerst wel even kijken waar ik moest bestellen ondanks de grote button. Wat ik mis is bijvoorbeeld een knop op de front waar je meteen naar de shop kan. Je stalt daar namelijk ook produten uit?
Dus misschien mooi, dat je dan bij de juiste shop uit komt.

Verder erg netjes.

Robert
Robert Dam - Joomla Forum Moderator
Dutch Boards | Joomla Coding Boards | English Support Boards

pnut
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by pnut » Fri Jun 06, 2008 5:11 pm

Hoi Robert,

Dank je voor je commentaar. Ik ben het 100% met je eens, maar dit was de specifieke wens van de klant.

Voorpagina voor intro's en wat specifiek nieuws (EK soesjes).
Apart overzicht voor assortiment (waar ik zelf van mening ben dat ook deze pagina wat verwarrend kan werken)
Aparte Bestel pagina.
En als laatste de Contact pagina.

Waar ik zelf heel tevreden over ben is dat de site lijkt alsof je alleen die 4 buttons hebt en er verder niets achter zit. Mijn klant wilde ook echt geen drukte in de website en is gegaan voor "minder = meer". Ik geloof dat dat redelijk gelukt is.

Terwijl de backend echt stampie-vol zit met VM hacks, tijdens het proces VM klaarmaken redelijk gefrustreerd geraakt over de tekortkomingen van VM. Begrijp me niet verkeerd. VM is waaaaanzinning, maar als je iDeal voor de Rabobank moet plaatsen (neem nooooooooooit de Rabobank als je bank!). Een kalender voor besteldata wilt hebben. Een redelijk overzicht voor de zgn. Childlist products. Dan kom je erachter dat VM toch wel beperkt is als je specifieke wensen hebt. Echter ben ik geen programmeur en moest dus wel van VM gebruik maken.

(P.S. geen programmeur, ik heb het dan niet over ontelbare php bestanden napluizen tot in de late uurtjes en wijzigingen toepassen. Ik weet dat er mensen zijn die 1 regeltje in php bestanden wijzigen en zich dan 'programmeur' noemen... Of 2 x photoshop openen en dan heten ze ineens 'Grafisch ontwerper'... Na 10 jaar webdevelopment en 4 jaar Joomla (per ongeluk ongeveer dag 1 na uitkomen van Mambo liep ik er tegenaan en sindsdien actief met Joomla) weiger ik mij programmeur of grafisch designer te noemen. In 2008 heb ik bij de vraag, "wat doe je voor werk?" voor het eerst mezelf 'web ontwikkelaar' genoemd. En ook dat voelt bijna alsof ik een beetje hoog van de toren aan het blazen ben. Een mooi Nederlands spreekwoord luidt: "Bescheidenheid siert de mens". Ik hecht daar nogal veel waarde aan.)

Ik denk wel dat in de nabije toekomst er nog wel het e.e.a. aan de soesjes zal veranderen in samenspraak met de grafisch ontwerper en de klant, maar voor nu heeft de klant me laten weten dat hij erg tevreden is na een periode dat hij dacht nooit de website van de grond te krijgen. Hij heeft zijn hoed voor me afgenomen en in zijn respons stond ook letterlijk: "Chapeau" ;)

En dat is mijn grootste beloning: Een tevreden klant.

dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar

Post by dam-man » Mon Jun 09, 2008 6:08 am

Idd, wanneer noem je jezelf een programmeur? En wanneer ben je nu ook al weer grafisch?
Daar liggen de verschillende meningen...

On topic: Gelukkig is de klant tevreden dat is waar et uiteindelijk om draait!
De site ziet er goed uit, dus chapeau!

pnut
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by pnut » Mon Jun 09, 2008 2:13 pm

Nu moet ik zeggen dat ik de "titel" wel Joomla Virtuoso wel heel mooi vind klinken. Lijkt alsof je een soort lid van de Cobra groep van vroeger bent... ;)

dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar

Post by dam-man » Tue Jun 10, 2008 8:52 pm

ha ha ha... klinkt inderdaad meer dan het is hoor :D Joomla! Verslaafd noem ik het maar ;)
Maar jah, we raken helemaal offtopic, ik verslaaf nog even verder :D (En programmeer ook, niet grafisch :geek: )
Ik hou je site in de gaten

pnut
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by pnut » Tue Jun 10, 2008 9:04 pm

Verslavingen (ook Joomla) zijn mij niet geheel vreemd ;)

De bestellingen op het soesjes huis komen gestaag binnen. Da's een goed teken :D

dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar

Post by dam-man » Wed Jun 11, 2008 7:24 am

Goed bezig! Succes met de site verder in ieder geval, laten we het weer ontopic houden ;)

pnut
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by pnut » Wed Jun 11, 2008 4:30 pm

Het volgende is hopelijk on-topic genoeg.

Mocht iemand ooit hulp nodig hebben met het inbouwen van een kalender voor bezorg/afleverdata in VirtueMart in een Joomla site. Zoals in soesjeshuis is ingebouwd. Ik ben gigantisch geholpen door iemand uit Zweden.

Image

ik kan je dan zo voorzien van de benodigde bestanden en de nodige hacks in VM bestanden.

dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar

Post by dam-man » Thu Jun 12, 2008 8:26 pm

ontopic genoeg :D

Ik hou mijn aanbevolen, mag je deze hacks vrijgeven? Ik heb er wel belang bij namelijk

pnut
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by pnut » Thu Jun 12, 2008 8:44 pm

Hoi Robert,

Het enige wat hij mij gevraagd heeft is een vermelding van zijn naam in de code. Zoals gezegd, deze man uit Zweden was super behulpzaam. Ik heb op het laatst best wel veel aan hem gevraagd en voelde mij redelijk bezwaard. Ik heb hem toen een kleine donatie gegeven voor alle moeite die hij genomen heeft. Zelfs dat wilde hij niet, maar ja... ik heb gewoon toch een paypal donatie gedaan en hem gezegd dat ik naar Zweden zou komen als hij die weigerde ;)

Momenteel ben ik nog 1 vraagje wachtende van hem. In de checkout is de kalender niet mandatory.. (sorry ik spreek en schrijf meer Engels dan Nederlands).. mandatory.. uhmm verplicht... Hij was wat druk op het moment, maar zou daar nog op terugkomen.

Ik moet zelf weer even alle emails napluizen, want het was een beetje snel door hem geschreven en het eerste pakketje wat ik van hem ontving, mistte wat onderdelen. Allerlei verbetering zijn toen in diverse mailtjes allemaal goedgekomen, met het uiteindelijke resultaat, dat er een perfect werkende kalender in de checkout van VM zit.

Ik weet nog dat ik in het begin een kalender voor VM tegenkwam, maar dat ging per product. je kunt je voorstellen dat een klant hier niet vrolijk van zou worden bij het bestellen van 200 soesjes :eek:

Ik ben zelf op het moment giga-druk, dus schroom je niet en help me even herinneren als het te lang duurt voordat ik je het pakketje stuur!

dam-man
Joomla! Exemplar
Joomla! Exemplar

Post by dam-man » Fri Jun 13, 2008 3:15 pm

Geen probleem Piet, ik heb het nog niet nodig. Maar er ligt wel een dergelijke website in het verschiet

Locked

Return to “Show jouw website”