Joomla! 1.0.15 sikkerhedsudgivelse!

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderator: b-ronnow

Locked
masolv
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sun Oct 16, 2005 7:54 pm

Joomla! 1.0.15 sikkerhedsudgivelse!

Post by masolv » Sat Feb 23, 2008 5:16 pm

Blot et par nysgerrige spørgsmål:
er det (præ-1.0.15 sikkerhedsbrist) årsagen til at yourplanet.dk / joomla.dk / mine domæner har været nede i snart 4 dage ?
eller er der tale om ikke Joomla relaterede årsager ?
spiller safemode on/off en rolle i denne sammenhæng ?

jessdk
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1905
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:18 am

Re: Joomla! 1.0.15 sikkerhedsudgivelse!

Post by jessdk » Sun Feb 24, 2008 8:18 am

<--Mod note jessdk: Tråden er flyttet til "Joomla! 1.0 ‹ Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang" -->

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Joomla! 1.0.15 sikkerhedsudgivelse!

Post by ot2sen » Sun Feb 24, 2008 8:54 am

Hej masolv,

Hvis du logger ind i support/kundecenter hos yourplanet så har der været flere meddelelser om nedbruddet de seneste dage.

Tilsyneladende er der en relation mellem nedbruddet/hacket og sikkerhedsbrister i tidligere Joomla! versioner.
Så en opdatering til nyeste Joomla! 1.0.15, og generelt tjek af rettigheder kan kun anbefales.

PS: Forsøgte oprindeligt at splitte denne tråd fra 'Meddelelser' og flette til 'Diskussion af meddelelser', men det lykkedes ikke helt (Moderatorfunktionerne finjusteres stadig). Så det blev en selvstænding tråd istedet :)
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

masolv
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Sun Oct 16, 2005 7:54 pm

Re: Joomla! 1.0.15 sikkerhedsudgivelse!

Post by masolv » Thu Feb 28, 2008 10:25 pm

Joeh jeg har været inde på support, når det har været åbent, men nu er yourplanet og support hacket igen. Deres anbefalinger har for mig at se ikke været tilstrækkelige til at kunne sikre det samlede miljø, hvilket har været tydeligt, når man gik ind for at se videndatabaserne, som hele tiden har fået de Islamistiske hade sider op.
For mig at se er det på et mere fundamentalt niveau end joomla og ligner mere at DNS serverne er hacket eller betænkelig nær root.
Det begynder at gøre noget ondt, at de domæner, jeg forvalter ikke er kommet op endnu.
Da joomla.dk er oppe, bliver jeg nødt til at spørge om det fortsat hostes hos yourplanet ?

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Joomla! 1.0.15 sikkerhedsudgivelse!

Post by ot2sen » Fri Feb 29, 2008 3:49 pm

Hej masolv,

Ja, joomla.dk er placeret der og virkede fint her i formiddags. Valgte dog alligevel at rydde alle filer undtagen en simpel index, og så videresende besøgende til alternativt domæne på anden host indtil der er klarhed over problemet.

Så det lokale supportsite for Joomla! kører i øjeblikket fra joomladanmark.org
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”