Problemer med rettigheder!

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderator: b-ronnow

Locked
izemate
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 46
Joined: Thu Jul 12, 2007 10:29 am

Problemer med rettigheder!

Post by izemate » Wed Apr 23, 2008 3:38 pm

Hejsa

Jeg har min hjemmesiden liggende på UnoEuro hvilket også har virket fint.. men nu vil jeg så installere en ny template og nu melder den følgende fejl:
Failed to create directory "/var/www/xxxxxx.dk/public_html/templates/ja_corona/"
Jeg har også prøvet med flere forskellige templates for at se om det kunne være det, uden held.

Alle mapperne er Writeable og jeg har give dem ekstra rettigheder via FTP...
media/ Writeable
administrator/templates/ Writeable
templates/ Writeable
images/stories/ Writeable
Jeg har prøvet at oprette et support spørgsmål, men de svarer bare at de ikke yder support på CMS systemer.. det der undre mig er bare at jeg har jo kunne installere den nuværende template i tidernes morgen?

Nogen der ved hvad jeg skal gøre ?

På forhånd tak

Lars

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problemer med rettigheder!

Post by anojoomous » Thu Apr 24, 2008 6:05 pm

Fejlen er Safe_mode = on, så den bedste løsning ville være at finde en anden host (de har sikkert opdateret PHP siden du installerede i tidernes morgen).

Hvis det bare er et template der skal installeres kan du bare uploade mappen via ftp til template mappen på din ftp server, så er det installeret. (Dette virker IKKE med moduler, komponenter og mambots).

lysan
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Wed Nov 18, 2009 3:07 pm

Re: Problemer med rettigheder!

Post by lysan » Sun Nov 22, 2009 2:39 pm

Jamen hvad gør man? Du siger jo faktisk at en udbyder med safe_mode=on ikke kan bruges med Joomla! Hvordan skulle man som newbie kunne have handlet anderledes end også jeg?
Jeg valgte web10.dk for en uge siden, af flere grunde: dels reklame for Joomla easy-installering, dels rimelig pris. Det er da helt uden i hampen at en udbyder fører sig frem med Joomla (og andet) easy-installering, og samtidig kører safe_mode=on, hvis det senere giver problemer...
...som jeg så allerede har fået at føle. Easy-installering stoppede midt i installeringen hver gang ud af 3-4 forsøg. Herefter uploadede jeg via FTP og det gik så ok. Installering af language-packs fungerer heller ikke - måtte også uploade 'manuelt', og det tog jo lidt tid for en newbie at hitte ud af hvordan.
Nu kan jeg så forstå at jeg kun har mødet 'toppen af isbjerget' (læs problemer).

Jeg aner ikke hvad safe_mode=on er, om det kan ændres eller 'bare er en politisk beslutning' hos udbyderen.


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”