Indlæsning af backup

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderator: b-ronnow

Locked
Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Indlæsning af backup

Post by Jungclaus » Sun Jun 07, 2009 5:33 pm

hAR FÅET RODET FOR MEGET RUNDT I INDEX.PHP.

Jeg har bruge for at indlæse en back-up, som jeg tog idag. Hvordan gør jeg dette?

mvh

Jungclaus
Last edited by anojoomous on Mon Jun 08, 2009 7:31 am, edited 1 time in total.
Reason: Ændrede overskrift

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4757
Joined: Thu Aug 18, 2005 5:24 am
Location: Vestjylland, Danmark
Contact:

Re: HASTER - INDLÆSNING AF BACKUP

Post by solsikkehaven » Sun Jun 07, 2009 5:41 pm

Fortæl os, hvordan du har taget backup'en... ?
Morten Knudsen
http://mortenknudsen.dk - WordPress hjemmesideløsninger til vestjyske virksomheder og foreninger
http://wpguru.dk - WordPress Guru - tips & tricks til WordPress

Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Re: HASTER - INDLÆSNING AF BACKUP

Post by Jungclaus » Sun Jun 07, 2009 6:10 pm

solsikkehaven wrote:Fortæl os, hvordan du har taget backup'en... ?
Den har jeg taget i Cpanel (controlpanel), Den ligger nu både som back-up i file manager i cpanel samt i Joomlas explorer (altså stifinder).

Jeg har taget en fuld back-up, men kan ikke finde ud af at oploade den

mvh

Jungclaus

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4757
Joined: Thu Aug 18, 2005 5:24 am
Location: Vestjylland, Danmark
Contact:

Re: HASTER - INDLÆSNING AF BACKUP

Post by solsikkehaven » Mon Jun 08, 2009 3:09 am

ja, der står jo så i dit control panel (det gør der typisk i dem jeg har set efterhånden) at du ikke kan bruge ne fuld backup til automatisk indlæsning af backup igen.

Men du kan udpakke denne og finde dine filer henholdsvis din sql fil til din database og så manuelt uploade (FTP uploade) dine filer (eller pakke dem manuelt og uploade og lade serveren udpakke zip filen) - og så lave en import af din SQL fil til din database hvis nødvendigt (husk at fjerne "oprettelseslinierne" i sql filen hvis de er indeholdt i denne.

Hvis du ikke kan gøre dette, må du lade din webudbyder gøre dette eller tilkøbe ydelsen hos en ekstern partner f.eks.
Morten Knudsen
http://mortenknudsen.dk - WordPress hjemmesideløsninger til vestjyske virksomheder og foreninger
http://wpguru.dk - WordPress Guru - tips & tricks til WordPress

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: HASTER - INDLÆSNING AF BACKUP

Post by anojoomous » Mon Jun 08, 2009 7:30 am

Hej Junglaus

Bemærk at det IKKE hjælper at du tagger dit indlæg med HASTER, alle her på forummet hjælper så godt de kan så hurtigt de kan.

Hvilken index fil har du rodet rundt i? Hvis det kun er en enkelt fil du har ændret er det nok at indlæse backuppen af den.

Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Re: HASTER - INDLÆSNING AF BACKUP

Post by Jungclaus » Mon Jun 08, 2009 10:53 am

Hej Junglaus

Bemærk at det IKKE hjælper at du tagger dit indlæg med HASTER, alle her på forummet hjælper så godt de kan så hurtigt de kan.

Hvilken index fil har du rodet rundt i? Hvis det kun er en enkelt fil du har ændret er det nok at indlæse backuppen af den.
Hej

Jeg tror, at det er første gang, at jeg har skrevet haster ;) Normalt venter jeg med tålmodighed på at nogle af jer Joomla stars kommer med gode råd ;D

Det er templatens index.php. hvor jeg har rodet mig ud i problemer med. Jeg har indtil videre downloadet min back-up til min computer. Backuppen har efternavnet .gz, som kan åbnes med winzip. Efter at jeg har åbnet back-uppen har jeg brugt søgefunktionen og søgt på index.php, men den rigtige index.php dukker ikke frem. Hvis jeg blot kunne få den frem, så var det ikkke noget problem at indlæse den.

mvh

Jungclaus


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”