Installation i separat mappe eller på underdomæne?

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderator: b-ronnow

Locked
jesperdyhr
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Sun Oct 11, 2009 7:27 am
Location: Sorø
Contact:

Installation i separat mappe eller på underdomæne?

Post by jesperdyhr » Sun Oct 11, 2009 7:33 am

Hej Joomla!

Jeg vil gerne i gang med at lave en webshop til min hjemmeside, men har jo brug for at have en masse tid til at lave sagerne klar inden den gamle side kan lukkes.
Skal jeg oprette et underdomæne hos min udbyder (enavn.dk) eller kan jeg bare lave en mappe på mit eksisterende site og lave hele øvelsen dér?

Kender nogen i øvrigt enavn.dk og ved om de er gode til at håntere joomla?

På forhånd tak fra en total nybegynder - så meget nybegynder at jeg ikke engang er startet!

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Installation i separat mappe eller på underdomæne?

Post by anojoomous » Sun Oct 11, 2009 4:25 pm

Hej Jesper

Mon ikke du skulle have postet dit indlæg i Joomla! 1.5?

Du kan installere Joomla hvor det passer dig, du skal blot være opmærksom på at bruge en anden database, eller ihvertfald et andet databaseprefix så du ikke overskriver din nuværende hjemmeside.

Alternativt kan du installere på en lokal host, for eksempel WAMP.

jesperdyhr
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Sun Oct 11, 2009 7:27 am
Location: Sorø
Contact:

Re: Installation i separat mappe eller på underdomæne?

Post by jesperdyhr » Tue Oct 13, 2009 10:55 am

Hej Kasper

Ja - der kan du bare se. Jeg er så ny, at jeg ikke engang kan finde ud af at bruge jeres forum ordentligt...

Nuvel - hvordan laver jeg en anden database på mit site. Faktisk har jeg bare et almindeligt html site, så hvis der overhovedet er en databse, ved jeg det ikke...
Yes - jeg er total noob indenfor den overordnede struktur på websites, men har dog magtet at lave http://www.langbue.dk i Dreamweaver

Tak for din tålmodighed :-)

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Installation i separat mappe eller på underdomæne?

Post by anojoomous » Tue Oct 13, 2009 11:45 am

Hvordan du opretter en database afhænger af dit webhotel, det har ikke noget med Joomla at gøre. Når du har en database på plads kan du installere Joomla i en undermappe og følge instruktionerne under installationen.


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”