Side lukket af udbyder pga. spam.

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderator: b-ronnow

Locked
User avatar
Black Elk
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 197
Joined: Mon Nov 28, 2005 8:44 am
Location: Aalborg, Denmark
Contact:

Side lukket af udbyder pga. spam.

Post by Black Elk » Mon May 05, 2008 6:26 pm

Hej.
Jeg har nogle problemer. UnoEuro har lukket vores side, da de mener, at den bruges til at sende spam gennem.

Det samme skete i februar. Dengang opdaterede jeg alt vi havde på siden, som kunne opdateres. Joomla core, og alle add-ons. Dem der ikke kunne opdateres fjernede jeg. Så jeg regnede med, at alt var godt.

Jeg har fået dette, ikke særlig hjælpsomme, svar fra UnoEuro:
Vi har modtaget en klage fra TDC angående dit domæne, som bruges til at udsende en masse spam fra, dermed er siden lukket ned.
Jeg søgte lidt på forumet, og fandt en tråd der henviste til dette: http://www.teachmejoomla.net/news/lates ... -spam.html
Vil det kunne hjælpe?

Hvordan griber man sagen an? Det er jo ikke til at vide, om der er en brist, og i så fald, hvor den er...
Af ting vi har installeret er:
* CB
* DocMan
*Joomla Explorer
* Ja Submit
* JCE
* Events
* Letterman
* Attend Events
* Zoom Gallery
* OpenSEF
+ en række mambots.
Så det er jo lidt en nål i en høstak.

Al hjælp vil være meget-meget værdsat!
Hilsen Peter
- der har fået fod på Joomla gennem hjælpen fra dette forum. Tak!
Bruger Joomla på roklubben-aegir.dk / vaccsca.org / noerkjaer.com

User avatar
Black Elk
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 197
Joined: Mon Nov 28, 2005 8:44 am
Location: Aalborg, Denmark
Contact:

Re: Side lukket af udbyder pga. spam.

Post by Black Elk » Wed May 07, 2008 6:37 am

Jeg er ked af det, hvis jeg virker lidt push'y. Men jeg tænkte, om problemet kan løses en anden vej rundt.

Eftersom det må være nærmest umuligt at finde sikkerhedshullet ved blot at opdatere alt, hvad man har (Hvilket jeg ellers troede det allerede var), tænkte jeg, om nogle kan vise vej til en sikkerhedspakke.

Har kigget lige ovre i sikkerheds-kategorien. Har blandt andet fundet noget der hedder "Joomla! Tools Suite".
Er der nogle der har erfaring med den?

Det er lidt prekært, for jeg skal jo gerne kunne lukke det eventuelle hul inden det evt bliver misbrugt igen, så jeg skal gerne have løsningen klar når de lukker op igen.

PS: Og så en strøtanke der netop slår mig.. Det kan vel ikke være de ugentlige nyhedsbreve vi sender ud gennem letterman der fx i Gmail bliver markeret som spam, der har sent TDC og Unoeuro op i det røde felt?
Hilsen Peter
- der har fået fod på Joomla gennem hjælpen fra dette forum. Tak!
Bruger Joomla på roklubben-aegir.dk / vaccsca.org / noerkjaer.com

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Side lukket af udbyder pga. spam.

Post by anojoomous » Wed May 07, 2008 9:35 am

Hvis din side lukker på grund at spam er det ikke fordi du sender et par 100 om ugen til dine nyhedsbbrevsmodtagere. Så er det fordi der bliver sendt mange 1000 mails om dagen ud fra din hjememside. Det er jo ikke TDC, UnoEuro eller Gmail der bestemmer hvad der er spam, det er mængden og brug af båndbredde de er trætte af (tror jeg).

Det er højest sansynligt at spamrobotten bruger den mail engine der følger med letterman, eller den indbyggede i Joomla. Men hovedreglen er at have alting opdateret til den seneste version. Desuden skal du sørge for at have de rigtige skriverettigheder på dine mapper og filer så længe de ikke er i brug (der er ingen grund til at have dem til 777 så længe du ikke roder i Global CFG eller installerer nye extensions fx.) Desuden kan du lave nogle forbedringer vir .htacces, det kan du finde mere om i forummet.

Jeg ved at tresan er meget inde i hvordan du undgår uønsket trafik på din side (altså trafik der kommer for at skade din side som hackere og spamrobotter) så måske du kunne spørge ham hvis det ikke hjælper.


Locked

Return to “Administration - Generel brug”