Input til nyt Joomla site.. "solved"

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderator: b-ronnow

Locked
kragster
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Tue May 06, 2008 11:09 am

Input til nyt Joomla site.. "solved"

Post by kragster » Tue May 20, 2008 8:31 am

Hej Alle,
Jeg er temmelig ny til Joomla, men jeg har rodet en del med hjemmesider i en årrække, så står ikke helt på bar bund :geek: . Nu står jeg og skal til at bygge et nyt site og jeg vil gerne have jeres input ang. joomla versioner og interessante komponenter. Sitet ligger på et .com domæne og skal kunne håndtere brugere. Hvor mange, er dog ikke til at sige endnu.
Vil det bedste udgangspunkt være at bruge Joomla 1.0x eller 1.5x? Jeg har fundet en fin template til 1.0x som jeg vil tage udgangspunkt i. Er det et problem hvis jeg vil køre 1.5x eller virker legacy mode fint? I og med det er et site med potentielt mange brugere, kan I så anbefale nogle komponenter eller andre ting der kunne hjælpe?

Mvh
Lars Kragh
Last edited by kragster on Mon May 26, 2008 12:02 pm, edited 1 time in total.

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Input til nyt Joomla site..

Post by anojoomous » Tue May 20, 2008 8:47 am

Om det skal være 1.0 eller 1.5 afhænger mest af hvad siden ellers skal kunne.

Jeg ville personligt tage udgangspunkt i 1.5, men der er endnu ikke så mange udvidelser dertil som der er til 1.0 så hvis siden skal kunne noget helt specielt skal du lige undersøge mulighederne først. Hvis du tager udgangspunkt i 1.5 synes jeg du skal finde et passende 1.5 design også. Legacy virker fint men Native fungerer hurtigere og bedre.

Til et site med mange brugere kan du med fordel installere Community Builder der indenfor de næste uger kommer i version 1.2 der fungerer Native med 1.5.

Community Builder giver mulighed for Brugerprofiler med gallerier, blogs osv osv. Desuden mulighed for brugerbetaling hvis det bliver aktuelt senere hen. CB 1.2 vil desuden kunne Bridges med phpbb3 som er et nyt forum fra phpbb teamet :).

kragster
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Tue May 06, 2008 11:09 am

Re: Input til nyt Joomla site..

Post by kragster » Tue May 20, 2008 9:44 am

Hej,
Tak for de gode input. Er også mest til joomla 1.5 må jeg sige, men jeg har desværre fundet en rigtig god 1.0x template eMagazine fra Iboldesign, som jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i. Jeg er alene om projektet og det bliver en for stor bid hvis alt grafik skal laves fra bunden. Vil du råde mig til at køre 1.5x i legacy eller normal 1.0x? Sitet skal ikke have alle mulige bruger-specifikke funktioner, udover at kunne vise en brugermenu, brugerens personlige side, rette oplysinger osv..Der skal ikke være forum, i hvert fald ikke fra starten af. Jeg er ved at uploade siden så du kan give dit besyv til mit andet css spørgsmål, men jeg render ind i lidt sql problemer. Vender tilbage når de er løst.

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Input til nyt Joomla site..

Post by anojoomous » Tue May 20, 2008 9:50 am

Jeg ville stadig køre 1.5 hvis templatet virker i Legacy Mode.

kragster
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Tue May 06, 2008 11:09 am

Re: Input til nyt Joomla site..

Post by kragster » Tue May 20, 2008 9:54 am

Får sådan et par meddelser når jeg forsøger at uploade sitet:

Code: Select all

Warning: main(C:/xampp/htdocs/rakebackmob/includes/version.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /customers/rakebackmob.com/rakebackmob.com/httpd.www/includes/joomla.php on line 71

Fatal error: main() [function.require]: Failed opening required 'C:/xampp/htdocs/rakebackmob/includes/version.php' (include_path='.:/usr/lib/php') in /customers/rakebackmob.com/rakebackmob.com/httpd.www/includes/joomla.php on line 71
Fremgangsmåde:

1. Uploader hele sitet fra den lokale install til root på webstedet.
2. Eksporterer den lokale SQL db og importerer den til sitets SQL.
3. Konfigurerer configuration.php, så database oplysninger passer.

Nogen der kan hjælpe?

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Input til nyt Joomla site..

Post by anojoomous » Tue May 20, 2008 10:13 am

Nyt spørgsmål - nyt topic. Hvis nogen kender svaret er det jo ikke sikkert de svarer i en tråd der spørger efter input.

kragster
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Tue May 06, 2008 11:09 am

Re: Input til nyt Joomla site..

Post by kragster » Wed May 21, 2008 11:54 am

Er fikset.


Locked

Return to “Administration - Generel brug”