Main menu

Her kan du spørge om hjælp til design, templates og css.

Moderator: b-ronnow

Locked
bwinkel
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Main menu

Post by bwinkel » Mon Apr 07, 2008 9:24 pm

Jeg har fundet en template, som jeg godt vil bruge som basis for min nye side, men der er lige en enkelt ting der generer mig lidt. Jeg har main menu øverst som horizontale faner og i venstre side som en almindelig menu. Kan jeg ikke skifte den øverste horizontale ud, så det bliver en anden menu? Der er jo ikke nogen grund til at have den samme menu begge steder.
nyhp.emracing.dk
Håber på lidt hjælp.

Peter

bwinkel
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Main menu

Post by bwinkel » Mon Apr 07, 2008 9:47 pm

Så vidt jeg kan se, skal jeg ind og rode med "toolbar" module.
Jeg gik ind og kiggede i module positions og toolbar stod der som nummer 12, men jeg kan ikke se den, hvis jeg prøver at åbne et vindue med positions dukker toolbar ikke op, faktisk kan jeg ikke se hvad fanerne er en del af.

Peter

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Tue Apr 08, 2008 6:35 am

Det er et rocket theme template du har købt så spørg hos dem de kan helt sikkert hjælpe dig.

bwinkel
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by bwinkel » Tue Apr 08, 2008 11:00 am

Det er faktisk et af deres gratis templates, så jeg tror ikke der er den store hjælp, men det er da et forsøg værd.

Peter

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Tue Apr 08, 2008 11:12 am

Okay. Måske kan du stille det som en af parametrene øverst i din index fil. Det ved jeg de laver på deres nyere templates ihvertfald.

bwinkel
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by bwinkel » Wed Apr 09, 2008 9:00 pm

Jeg er ret sikker på at det er her jeg skal ændre noget, men hvad er jeg ikke helt sikker på. Jeg vil gerne kunne lave den horizontale menu selv, så den ikke bruger det samme som i main menu.
Jeg ændrede i min index fil, skiftede splitmenu ud med module, men så forsvandt menuen helt. Et tjek af module positioner, viste mig dog at toolbar nu var placeret hvor den tidligere menu var, hvordan får jeg toolbar vist og tilføjet faneblade/menupunkter?? Kan kun finde den under "administrator modules"

Peter

bwinkel
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by bwinkel » Wed Apr 09, 2008 9:00 pm

Jeg er ret sikker på at det er her jeg skal ændre noget, men hvad er jeg ikke helt sikker på. Jeg vil gerne kunne lave den horizontale menu selv, så den ikke bruger det samme som i main menu.
Jeg ændrede i min index fil, skiftede splitmenu ud med module, men så forsvandt menuen helt. Et tjek af module positioner, viste mig dog at toolbar nu var placeret hvor den tidligere menu var, hvordan får jeg toolbar vist og tilføjet faneblade/menupunkter?? Kan kun finde den under "administrator modules"

Peter

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Thu Apr 10, 2008 6:49 am

Jeg har brugt et rockettheme template før og der havde jeg muligheden for at skrive "othermenu" fx i stedet for "mainmenu" i toppen i et af parametrene.

Prøv at søge hele dit template igennem for "mainmenu" og ændr det til noget andet. Dreamweaver har en funktion der kan søge i en hel mappe ad gangen.

Locked

Return to “Template, CSS og Design”