Dato, link & baggrund.

Her kan du spørge om hjælp til design, templates og css.

Moderator: b-ronnow

Locked
JanKnudsen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 11
Joined: Tue Jan 27, 2009 7:43 pm

Dato, link & baggrund.

Post by JanKnudsen » Mon Feb 02, 2009 8:35 pm

Hej
Mon der skulle være nogen der kan hjælpe med 3 problemer i et template.

1/ Viser ikke dato i Artiklerne, hvor retter jeg det

2/ Billedet i højre side skal være et link, uden at vises i en boks (jeg har prøvet næsten alt, uden held).

3/ jeg kan ikke se bogstaverne på login siden hvor man laver artiklerne, i boksen Publicering, kun hvis jeg marker dem, det må være fordi de har samme farve som baggrunden.

siden er www.stutterisimoni.dk

Mvh Jan

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Dato, link & baggrund.

Post by anojoomous » Tue Feb 03, 2009 8:41 am

Datoen på artiklerne skal du tilføje direkte på HTML filerne for de artikler du har "wrappet" ind.

For at vise billedet uden "boksen" kan du prøve at tilføje et module suffix til modulet med billedet fx "-clean". Fungerer det?

Jeg er ikke helt med på det sidste spørgsmål, men CSS til editoren rettes i /templates/system/css/editor.css

JanKnudsen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 11
Joined: Tue Jan 27, 2009 7:43 pm

Re: Dato, link & baggrund.

Post by JanKnudsen » Tue Feb 03, 2009 12:48 pm

Hej

1/ Det er alle artikler der bliver lavet, hvor der ikke kommmer dato med på, når man gemmer artiklen står der en dato, men så snart den er gemt er der ikke dato på mere.

2/ Jo men er der ikke en måde at få vist link i alm side størrelse på, hvis man nu skulle være så heldig at sælge en annonce, skulle den jo gerne vider stilles til kunden.

3/ Har jeg løst ved at skifte template så farven er lysere end skriften, det går jo igen på artikel login siden.

Håber forklaringerne kan forståes da jeg er nybegynder må du lige bære (lidt)over med mig :-[

Mvh
Jan

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Dato, link & baggrund.

Post by anojoomous » Tue Feb 03, 2009 4:15 pm

1: Artiklerne på forsiden har dato på. Hvilke artikler mangler? Du kan stille hvad der skal vises ved hver artikel globalt under "Artikler" -> Parametre (knappen øverst til højre), eller i højre side under hver enkelt artikel.

2: Nå på den måde, hvordan har du lavet dit nuværende link? Du kan indsætte et billede i et "Brugerdefineret HTML modul" og lave et almindeligt link i stedet. Alternativt kan du bruge banner komponenten der er standard i Joomla.

3: Ok

Det er helt ok, vi er alle startet et sted :).

JanKnudsen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 11
Joined: Tue Jan 27, 2009 7:43 pm

Re: Dato, link & baggrund.

Post by JanKnudsen » Tue Feb 03, 2009 8:11 pm

Hej igen

Tak for besvarelserne, det er da dejligt med hjælp i nøden :)

1/ Jeg har det kun til at se ud sådan eksv: Søndag ,. Februar 2009 23:43 altså dags dato mangler der er kun et komma og punktum.

2/ Jeg vil prøve at lave det som et Banner.


Mvh.

Jan

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Dato, link & baggrund.

Post by anojoomous » Tue Feb 03, 2009 8:55 pm

Datoformatet kan du rette i sprogfilen (language/site/danish.ini tror jeg den hedder)


Locked

Return to “Template, CSS og Design”