Problemer med moduler i ny template

Her kan du spørge om hjælp til design, templates og css.

Moderator: b-ronnow

Locked
Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Problemer med moduler i ny template

Post by Jungclaus » Fri Mar 13, 2009 4:08 pm

UPS, så er jeg tilbage igen, og er ved at skulle lave en ny hjemmeside. Jeg har på den baggrund betalt for at få adgang til yderligere templates, og har fundet en template, som hedder Gigabyte på http://demo.joomladesigns.co.uk/.

Jeg har oploaded denne template til min hjemmeside og sat den som default på www.iwwi.dk. I brugsvejledningen har jeg læst, at modulerne skal publiceres, før end templaten på min hjemmeside ligner den, jeg har fundet på http://demo.joomladesigns.co.uk/.

Jeg har derfor været inde under "modules" og publiceret alt, men jeg kan stadig ikke få min menu i venstre side til at ligne den, som findes på http://demo.joomladesigns.co.uk/ (Gigabyte) :-\ .

Er der andre steder, hvor jeg kan arbejde med at publicere modulerne??

mvh

Jungclaus

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problemer med moduler i ny template

Post by anojoomous » Fri Mar 13, 2009 6:17 pm

Det er ellers ret tydeligt på demo siden :). Du mangler noget i Module Position 5, 6 og 7. Kig eventuelt Preview - Inline with positions.

Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Re: Problemer med moduler i ny template

Post by Jungclaus » Fri Mar 13, 2009 7:37 pm

Gadensgaard wrote:Det er ellers ret tydeligt på demo siden :). Du mangler noget i Module Position 5, 6 og 7. Kig eventuelt Preview - Inline with positions.
Hej Gadensggard

Som altid et hurtigt svar - Tak

som du vil se af vedlagte skærmprint
Giga.gif
, er det tydeligt, at - når man kigger i - Inline with positions, så er der noget galt. Der har jeg allerede været inde. :eek: MEN JEG KAN JO IKKE RETTE NOGET HER. Jeg har prøvet at oploade templaten på forskellige måder, fordi jeg tænkte, at der kunne være fejl i oploadningen.

Jeg vedlægger templaten - unzipped , hvis det kan give en ide om, hvor det går galt ;).

den del af templaten, som jeg oploader er . Jeg KAN ikke få lov til at oploade en unzipped file

Jeg har oploadet andre templates fra den pågældende joomla side med succes, men den som jeg allerhelst vil have fingre i - skal selvfølgelig drille. :(

mvh

Jungclaus
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by anojoomous on Fri Mar 13, 2009 9:03 pm, edited 1 time in total.
Reason: Slettede copyrightet materiale

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problemer med moduler i ny template

Post by anojoomous » Fri Mar 13, 2009 9:06 pm

Du skal heller ikke ændre noget der, du skal udgive et modul på de modulpositioner du mangler. Du har installeret et template, det betyder jo ikke at alle moduler mv fra demosiden også kommer med.

Har du klippet i det billede du tilføjede? Det ser ud som om der mangler noget.

Jeg har fjernet template filerne (der er jo en grund til de koster penge).

Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Re: Problemer med moduler i ny template

Post by Jungclaus » Fri Mar 13, 2009 9:21 pm

Gadensgaard wrote:Du skal heller ikke ændre noget der, du skal udgive et modul på de modulpositioner du mangler. Du har installeret et template, det betyder jo ikke at alle moduler mv fra demosiden også kommer med.

Har du klippet i det billede du tilføjede? Det ser ud som om der mangler noget.

Jeg har fjernet template filerne (der er jo en grund til de koster penge).

ØH, :p

1) hvad skal jeg gøre, for at udgive et modul på de modulpositioner, som jeg mangler?

2) Hvorfor er det ikke indlysende, at jeg får alle moduler fra demosiden med?

3) Ja, jeg har taget et screen shoot og fjernet private detaljer i psp. Det var bare for at vise, hvordan det ser ud

mvh

Jungclaus

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problemer med moduler i ny template

Post by anojoomous » Sat Mar 14, 2009 8:42 am

1) Fordi templatet ikke indeholder nogen moduler, det er kun et template. Du skal selv installere diverse moduler.

2) Ligger der ikke en installationsvejledning med dit template? At tilføje modulpositioner er lidt mere bøvlet i den gamle Joomla, men jeg kunne forestille mig at det er det der mangler.

Site-> Template -> Modulepositions. Her skal du tilføje de modulpositioner der mangler i forhold til demosiden (hvilke det er må stå i installationsvejledningen.)

Når positionen er tilføjet kan du vælge positionen fra modulplacering dropdownlisten.

Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Re: Problemer med moduler i ny template

Post by Jungclaus » Sat Mar 14, 2009 7:08 pm

Gadensgaard wrote:1) Fordi templatet ikke indeholder nogen moduler, det er kun et template. Du skal selv installere diverse moduler.

2) Ligger der ikke en installationsvejledning med dit template? At tilføje modulpositioner er lidt mere bøvlet i den gamle Joomla, men jeg kunne forestille mig at det er det der mangler.

Site-> Template -> Modulepositions. Her skal du tilføje de modulpositioner der mangler i forhold til demosiden (hvilke det er må stå i installationsvejledningen.)

Når positionen er tilføjet kan du vælge positionen fra modulplacering dropdownlisten.
OK - har også fået lidt instruktion fra team joomla. Jeg har jo været lidt forvænt :geek: med, at min underviser har downloadet templates, så jeg troede bare, at det var nok at downloade en tempate, så fungerede tingene.

mvh

Jungclaus


Locked

Return to “Template, CSS og Design”