Dansk sprog pakke Virtuemart 1.1.5

Spørgsmål relateret til oversættelser af core eller 3-parts udvidelser.

Moderators: b-ronnow, rbuelund

Locked
joachim87
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Dansk sprog pakke Virtuemart 1.1.5

Post by joachim87 » Tue Oct 19, 2010 1:29 pm

Hej allesammen.

Jeg ved ikke om emnet har været oppe før, men jeg har prøvet og kigge lidt efter en sprog pakke til virtuemart 1.1.5, og det er ikke lykkedes. Istedet har jeg så installeret sprogpakken til 1.1.4. Efter jeg har gjort det, ser min virtuemart menu i min backend anderledes ud, og jeg kan ikke længere ændre det hele, feks. "Rediger butik", hvis jeg trykker på den knap, så kommer der blot en blank side op.
Jeg har uploadet sprog filerne manuelt, og lagt dem i mappen "/administrator/components/com_virtuemart/languages", ved siden af den engelske sprogfil "english.php".

Der var både en "danish.php" og en "index.html" i sprogpakken og jeg har lagt dem begge ved siden af den engelske.

Jeg bruger Joomla 1.5.21 og som sagt Virtuemart 1.1.5, mit spørgsmål er så hvad jeg gør for at få det til at virke? Skal jeg finde en anden sprogpakke? Eller gå tilbage til en ældre version af Joomla/Virtuemart? Eller har jeg installeret det helt forkert? Håber i kan hjælpe :)

abj
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Re: Dansk sprog pakke Virtuemart 1.1.5

Post by abj » Thu Oct 21, 2010 2:12 pm

Hej joachim87

Jeg er ikke nogen ekspert...

Jeg har selv oplevet samme problem, og har ikke fundet løsningen, men en lille work around, der bringer konfigurationssiderne frem i lyset igen - dog på engelsk.

Der må ligge en fejl i den danske sprogfil for konfigurationsdelen. I hvert fald hjælper det hvis du sletter den danske fil i danish.php "admin" folderen under "languages", samt den tilhørende index.html fil. Herved vil hele molevitten, undtagen konfiguration i backend være oversat til dansk.

Der er sikkert nogen der kan finde den endelige løsning, men ind til da vil det kunne virke for mig.

ChokDK
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Dansk sprog pakke Virtuemart 1.1.5

Post by ChokDK » Fri Dec 10, 2010 6:39 pm

Har lige lyst til at rode lidt med Virtuemart, så jeg vil høre om der i mellemtiden har været nogle kloge men'sker der har kunnet rette fejlen?
Der er altid 3 ting jeg aldrig kan huske. Det 1.ste er...... ? :)

Locked

Return to “Oversættelser (lokalisering)”