Problemer med oversættelse af hjemmeside

Spørgsmål relateret til oversættelser af core eller 3-parts udvidelser.

Moderators: b-ronnow, rbuelund

Locked
Jungclaus
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Tue Dec 16, 2008 4:27 pm

Problemer med oversættelse af hjemmeside

Post by Jungclaus » Sun Jun 01, 2014 4:38 pm

Hej

Jeg har arbejdet med at installere forskellige oversættelseskomponenter til en Joomla 2.5 hjemmeside. Hjemmesiden skal kunne oversætte fra dansk til tysk. Jeg har fundet nogle komponenter, som egentlige er rimeligt brugbare med det eneste "aber dabei", at min logon funktion bliver sat ud af drift, hver gang jeg publicerer en af disse komponenter.

Jeg har fundet een enkelt komponent, som ikke har dette problem.Til gengæld skal man oversætte hver side separat, hvilket er noget omstændigt :-\

Er der nogen i dette forum som har en forklaring på, hvorfor min logonfunktion bliver sat ud af drift, når jeg indsætter en oversættelseskomponent?

På forhånd tak

Nina Balslev

User avatar
Najatuk
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 85
Joined: Sun May 08, 2011 1:22 am
Location: Mato Grosso do Sul, Brazil
Contact:

Re: Problemer med oversættelse af hjemmeside

Post by Najatuk » Sun Jun 01, 2014 5:02 pm

The login component draws its vocabulary from the language switcher and the language base for each language in the case that it is installed, see my site www.pantanalexpeditions.com to see for example the difference in the login langauge for English and Portuguese the language file does this automatically. Your site perhaps is double translating...ie the langauge switcher is providing the correct vocabulary in the other language and then your translation component is trying to translate something that is already translated.


Locked

Return to “Oversættelser (lokalisering)”