Ordbogs modul/komponent til eget website

Spørgsmål relateret til oversættelser af core eller 3-parts udvidelser.

Moderators: b-ronnow, rbuelund

Locked
Sorenmoldrup
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Mon Sep 28, 2015 8:12 am

Ordbogs modul/komponent til eget website

Post by Sorenmoldrup » Fri Nov 20, 2015 9:57 am

Hej Forum,

Jeg har behov for at kunne installere en komponent eller et modul på mit website som fungere fuldstændig samme måde som Google Translate. Altså at kunne skrive et ord eller en sætning på eks. dansk og få det oversat til en valgfrit sprog.

Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde det jeg søger. Alternativet vil være at implementere google translate på websitet, hvis det overhovedet er muligt.

Websitet handler om sprog og jeg vil derfor gerne have muligheden for at man ikke skal forlade mit site for at finde det man søger på et andet.

Jeg har forsøgt at søge på ordet "translate", "Dictionary" og "Glossary", men jeg synes ikke at jeg finder det jeg søger. Måske skal jeg søge med et andet ord?

Håber der er nogen herinde som har guldkornet :-)

God fredag til jer alle.

Vh. Søren

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Ordbogs modul/komponent til eget website

Post by littlejohn » Fri Nov 20, 2015 11:41 am

Hej Søren

Umiddelbart kender jeg ikke nogle ordbøger (eller relationsordbøger) der kommer i nærheden af Google's muligheder.
Faktum er, at det ikke er let at oversætte ord/sætninger af maskiner og det afspejler sig ved at holde antallet af tjenester til formålet på et lavt niveau. Og dem der findes er derfor også er typisk betalte tjenester i en eller anden grad.

Hvis oversættelse direkte på sitet er en død og pine nødvendighed, ville jeg dog helt klart kigge nærmere på f.eks. Google Translate, som man kan integrere via et API (i f.eks. et specialmodul).
Læs mere her om dem her: https://cloud.google.com/translate/docs

Og se også her for noget mere inspiration om emnet (lidt aldrende side, men meget informativ):
http://stackoverflow.com/questions/6151 ... nslate-api

Ps; Siden med Joomla Extensions er nede, så det må være usagt om der allerede findes et modul til formålet derinde. :)
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Ordbogs modul/komponent til eget website

Post by littlejohn » Fri Nov 20, 2015 12:21 pm

Så kom JED op.
Se evt. om denne kan hjælpe:
http://blackdale.com/en1/index.php/exte ... multitrans
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

Sorenmoldrup
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Mon Sep 28, 2015 8:12 am

Re: Ordbogs modul/komponent til eget website

Post by Sorenmoldrup » Wed Dec 02, 2015 9:22 am

Hej Janich

Tak for dit svar - beklager det lidt sene svar, men jeg har været lidt ophængt.

Jeg tror at Google løsningen er den bedste løsning lige pt, så giver den lige et chance.

Mvh.
Søren


Locked

Return to “Oversættelser (lokalisering)”