Flotte balloner med foto fra ballonprint.dk

Her kan du fremvise dit eget Joomla! websted og få kommentarer. Kun til Joomla! websteder.

Moderator: b-ronnow

Locked
User avatar
Ertmania
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 194
Joined: Sun Apr 15, 2012 4:36 pm
Contact:

Flotte balloner med foto fra ballonprint.dk

Post by Ertmania » Wed Sep 18, 2013 11:53 am

Websted URL (indtastes i teksten af indlægget, ikke i trådens overskrift, tak):
http://ballonprint.dk
Version af Joomla! (1.5.x eller 1.6.x):
Joomla 3.1
Template/Skabelon:
Artisteer

Yderligere udvidelser/extensions (Komponenter, moduler, plugins):
Til kontakt og bestilling: Breezingforms.
Slideshow: DJ-imageslider.
Perfect Facebook Like Box Slider.
Hot Login: Login-plugin som sidder øverst til højre på siden, så ejeren kan logge ind og redigere siderne.
SmartResizer, som automatisk laver thumbnails som kan forstørres ved at klikke på billedet.

Specielt udviklet/kodet:
Jeg synes det er sjældent at moduler og udvidelser bare virker med det samme, uden at skulle bruge tid på at få det tilpasset ønskede farver, former o.s.v.
Brugsanvisninger til ovennævte er også mangelfulde er skrevet i et ikke brugervenligt sprog.

Andre features:

Tre (mindst) specifikke områder af mit websted som jeg gerne vil have feedback/kommentarer til (design, kode, grafik, etc.):

Forside-blog-layout:
Så var der lige de 6 "bokse" på forsiden, som er foskellige artikler. Får at der ikke skulle være et slideshow på de sider måtte jeg bruge skjulte menuer. http://docs.joomla.org/How_to_control_m ... _menu_item

Jeg ville gerne have en anden baggrundsfarve end hvid i boksene. Det var ikke muligt at finde ud af, så jeg måtte bruge en baggrundsfarve til alle artiklerne fra forsiden. Boksene er så ikke lige store, hvis man ikke tilpasser artiklernes højde.


Inspiration: For at ejeren af ballonprint kan redigere artiklen fra frontend kunne jeg ikke bruge custom html modul.
Menuen i venstre side er et newsflash modul. Jeg har lavet en kategori til artiklen Inspiration. Modulet viser "alle" artikler i kategorien, altså kun den ene, som hedder inspiration.

Bestil her-knappen er lavet online med en html button generator og vises i et html Custom modul.

Yderligere kommentarer:
Breezingforms krævede noget arbejde for at få det til at fungere. Jeg ville gerne have et kommentarfelt, som var lidt højere fx. tre linjer i stedet for en, men jeg fandt iike ud af hvordan det skulle gøres.
Det gode ved Breezingforms er, at en kunde som skal have lavet en ballon med foto, kan udfylde formularen og uploade et billede.
Ballonprint.dk får så en email med det indtastede, også billedets filnavn og billedet befinder sig i en dertil oprettet mappe.

Nu mangler ejeren så bare at udfylde siderne og når det er gjort vil jeg finpudse det hele.

Hvis nogen har ideer til, hvordan jeg nemmere eller bedre kunne have gjort noget, er de velkomne til at skrive.

Locked

Return to “Vis dit websted”