Engelsk korrektur(0% Joomla)

Til emner der ikke passer i de andre kategorier.

Moderator: b-ronnow

Locked
mijji
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 497
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:41 am
Location: Copenhagen

Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by mijji » Sun Jan 08, 2006 9:38 pm

Jeg sidder og er ved at lægge hånden på min vigtigste rapport i nyere tid og har i den forbindelse brug for al det sparring jeg kan få.

Helt konkret søger jeg en engelskkyndig bruger der har mod på at læse korrektur på min rapport engang i næste uge, gerne en der har erfaring med rapportskrivning på bachelor eller kandidatniveau.

Jeg er endnu ikke i den finansielle situation at jeg kan love ret meget til gengæld, men hvis det ønskes kan jeg sikkert nok fremskaffe nogle flasker rødvin som tak for hjælpen.

User avatar
foxmulder58
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1134
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:10 am
Contact:

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by foxmulder58 » Mon Jan 09, 2006 10:41 am

Hej Miji,


Jeg har læst BA engelsk/IT på SDU og vil gerne hjælpe, min engelsk grammatik er temmelig rusten men jeg vil gerne kigge på den, hvis det altså ikke er flere hundrede sider  :'(


Men ellers kan du sende den på madsns[at]gmail.com
Danish Joomla forum -probably the best Joomla forum in the world.

mijji
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 497
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:41 am
Location: Copenhagen

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by mijji » Mon Jan 09, 2006 2:29 pm

Jeg har lige en stak rettelser jeg skal have lavet, foruden nogle mindre afsnit, inden du kan få den til gennemsyn. Rapporten er på 74 sider, men antallet stiger sandsynligvis lidt. Jeg mailer den til dig når den er klar om 1-2 dage.

User avatar
foxmulder58
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1134
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:10 am
Contact:

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by foxmulder58 » Mon Jan 09, 2006 8:09 pm

mijji wrote: Jeg har lige en stak rettelser jeg skal have lavet, foruden nogle mindre afsnit, inden du kan få den til gennemsyn. Rapporten er på 74 sider, men antallet stiger sandsynligvis lidt. Jeg mailer den til dig når den er klar om 1-2 dage.

WOW skal se om jeg kan nå det hele...står lige i flytterod.

Men mail den og jeg kigger på det.


hvis den er på engelsk skal du husk SVOA modellen samt de typiske kongruens fejl.
Danish Joomla forum -probably the best Joomla forum in the world.

mijji
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 497
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:41 am
Location: Copenhagen

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by mijji » Mon Jan 09, 2006 10:09 pm

SVOA ? - Jeg læser ikke engelsk på uni, men derimod kemi, og har valgt at skrive på engelsk. Det er således ikke en sprogprøve, men en kemiprøve, dog skal sproget stadig være iorden, specielt når det er mit afslutningsprojekt på kandidat-delen, der er 0 fejl en fordel.

User avatar
foxmulder58
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1134
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:10 am
Contact:

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by foxmulder58 » Mon Jan 09, 2006 10:11 pm

ok den kemiske terminologi håber jeg så du har styr på for det fatter jeg hat af.... ;)
Danish Joomla forum -probably the best Joomla forum in the world.

AlexFB
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Wed Dec 07, 2016 8:13 am

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by AlexFB » Wed Dec 07, 2016 8:37 am

mijji wrote:Jeg sidder og er ved at lægge hånden på min vigtigste rapport i nyere tid og har i den forbindelse brug for al det sparring jeg kan få.

Helt konkret søger jeg en engelskkyndig bruger der har mod på at læse korrektur på min rapport engang i næste uge, gerne en der har erfaring med rapportskrivning på bachelor eller kandidatniveau.
Jeg kom lige forbi dette indlæg og har tilfældigvis for nylig stået i en lignende situation hvor jeg havde så god en oplevelse at jeg må dele :D . Jeg skrev selv speciale på engelsk og selv om mit sproglige niveau er højt vidste jeg at det kunne forbedres. Jeg valgte at få en professionel til at hjælpe mig og valgte https://www.scribbr.dk/korrekturlaesnin ... ing-dansk/ af flere årsager, bl.a. fordi de har korrekturlæsere fra england og usa, og fordi deres deadlines var korte.

Deres rettelser var konsekvent super gode og endnu bedre var at jeg lærte super meget af kilderne til de fejl jeg lavede. Det var altså ikke bare en støvsugning for fejl men virkelig også brugbart for min skriftlighed fremover. Og så var de søde, tålmodige over for alle mine mærkelige spørgsmål og forstående. Helt klart en anbefaling værd :)

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by ot2sen » Wed Dec 07, 2016 9:35 am

Et værktøj som Grammarly Premium er også til stor hjælp når man arbejder med engelsk som tillært andetsprog.

Der er også en gratis version, men Premium udgaven giver en virkelig imponerende assistance til at forbedre grammatik, sætningsopbygning osv.

Den kan findes her:
https://www.grammarly.com/premium
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

naaz simra
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 7
Joined: Fri Nov 23, 2018 6:17 am

Re: Engelsk korrektur(0% Joomla)

Post by naaz simra » Fri Nov 23, 2018 6:23 am

ot2sen wrote:
Wed Dec 07, 2016 9:35 am
Et værktøj som Grammarly Premium er også til stor hjælp når man arbejder med engelsk som tillært andetsprog.

Der er også en gratis version, men Premium udgaven giver en virkelig imponerende assistance til at forbedre grammatik, sætningsopbygning osv.

Den kan findes her:
https://www.grammarly.com/premium
Du kan også prøve https://grammarchecker.net/, den understøtter 28 forskellige sprog i stavning og sætningskorrektion, Kontekstmæssige fejl i engelske sætninger. Det er et gratis værktøj.


Locked

Return to “Diverse (Off topic)”