gøre kodeord i configuration.php ulæselig

Til emner der ikke passer i de andre kategorier.

Moderator: b-ronnow

Locked
frimbas
Joomla! Intern
Joomla! Intern

gøre kodeord i configuration.php ulæselig

Post by frimbas » Wed Mar 02, 2016 10:27 am

I en tråd beskrev jeg mit problem med at få tilgang til databasen efter kloning. Den er løst, men efter jeg har været inde i configuration.php er kodeordene for tilgang til database læselig, det var de ikke før. Da var det en lang kode. Eller var det koden?
Det hele var installeret via instaltron på mint kontrolpanel på mit webhotel.

Er der nogen metode at gøre den ulæselig, og er det nødvendigt??

HP
Hilsen

Hans-Petter

b-ronnow
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Re: gøre kodeord i configuration.php ulæselig

Post by b-ronnow » Thu Mar 03, 2016 8:27 am

I administratoren på din webhost, må der være adgang til din database oplysninger også så du kan se oplysningerne.

Jeg tænker det må være et lille link der giver dig adgang til oplysningerne.
Best regards
Brian
http://nowweb.dk -- Udvikling og opsætning af Joomla og Webshop
http://www.jug-soroe.dk. Få et netværk af entusiaster for Joomla! og webudvikling

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by littlejohn » Thu Mar 10, 2016 6:50 am

Det må have været koden selv, der var lang før.
Configuration.php er ikke "krypteret". Det er praktisk talt umuligt for et online CMS. Nøglen skal jo altid være tilgængelig :)
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

frimbas
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by frimbas » Thu Mar 31, 2016 7:57 pm

Fandt løsningen her:
https://docs.joomla.org/How_do_you_reco ... assword%3F
Navigate to phpMyAdmin and select the database for the Joomla! site in the left-hand drop-down list box. This will show the database tables on the left side of the screen.
Find and click on the table with "_users" appended in the list of tables (note: you may have a prefix that is not jos_, simply go to the _users table for your prefix).
Click on the "Browse" button in the top toolbar. This will show all of the users that are set up for this site.
Find the user whose password you want to change and press the Edit icon for this row.
A form will display that allows you to edit the password field. Copy the value
d2064d358136996bd22421584a7cb33e:trd7TvKHx6dMeoMmBVxYmg0vuXEA4199
into the password field and press the Go button. phpMyAdmin should display the message "Affected rows: 1". At this point, the password should be changed to "secret".
Log in with this user and password and change the password of this user to a secure value. Check all of the users using the User Manager to make sure they are legitimate. If you have been hacked, you may want to change all of the passwords on the site.
Add a New Super Administrator User
If changing the password won't work, or you aren't sure which user is a member of the Super Administrator group, you can use this method to create a new user.

Navigate to phpMyAdmin and select the database for the Joomla! site in the left-hand drop-down list box. This will show the database tables on the left side of the screen.
Press the "SQL" button in the toolbar to run an SQL query on the selected database. This will display a field called "Run SQL query/queries on database <your database>".
Delete any text in this field and copy and paste the following query below and press the Go button to execute the query and add the new Administrator user to the table.
Use the SQL query below to add another administrator account.
Hilsen

Hans-Petter

Locked

Return to “Diverse (Off topic)”