Com moure la BdD d'un servidor a un altre?

Moderators: el_libre, General Support Moderators

Locked
greygrey
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Mon Sep 15, 2008 8:44 pm

Com moure la BdD d'un servidor a un altre?

Post by greygrey » Mon Sep 15, 2008 8:50 pm

Hola a tots!
Haig de moure un lloc joomla a un altre proveidor i per tant haig de migrar la base de dades. Tots dos llocs estan fets amb la versió 1.5. Amb el component migrador de 1.0 a 1.5 no vaig tenir cap problema però no sé si el puc fer servir.
Pel que he anat llegint, entenc que haig de fer una còpia de la bdd utilitzant phpMyAdmin però la veritat és que em perdo una mica quan l'haig de tocar (moltes opcions i em queden poc clares).

Alguna idea?

Moltes gràcies a tots.

Frank

User avatar
dverger
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 146
Joined: Tue Aug 29, 2006 8:23 am
Location: Mallorca - Spain
Contact:

Re: Com moure la BdD d'un servidor a un altre?

Post by dverger » Mon Sep 15, 2008 10:00 pm

Hola Frank,

En primer lloc hauries d'esbrinar si els dos servidors tenen la mateixa versió del MySQL, almenys la mateixa versió "major", és a dir, si un és 4.x l'altre també i si un és 5.x l'altre també. Si no ho són, pots provar també de fer la migració però hi ha més possibilitats de que et trobis amb problemes (que la codificació, UTF-8 o ISO-..., d'un i de l'altre no sigui la mateixa per exemple).
També és important saber si en aquests servidors tens la possibilitat de triar el nom per a la base de dades i a més la pots crear des del phpMyAdmin, o bé si és el proveïdor el que t'assigna un nom de base de dades quan la crees.
A) Si ets tu qui pots triar el nom de la base de dades i la pots crear des del phpMyAdmin, aleshores pots fer la còpia de seguretat de la base de dades. Vas al phpMyAdmin, fas clic a l'inici d'aquest (icona caseta) i després a 'Exportar'. Si ho fas d'aquesta manera el que tendràs per triar seran noms de bases de dades i no noms de taules. Selecciones la base de dades corresponent a la teva instal·lació del Joomla actual i, deixant com estan les opcions per defecte, selecciones la casella 'enviar' (o 'send') i executes. Això et crearà un arxiu .sql amb el contingut de la base de dades (estructura i dades), que pots desar al teu ordinador. La següent passa és utilitzar aquest arxiu per a crear la base de dade al nou servidor. Vas al phpMyAdmin corresponent al nou servidor i allà fas clic a 'SQL' o bé a 'Importar' (segons la versió del MySQL), tries l'arxiu prèviament desat i executes. Et quedaria finalment, també amb el phpMyAdmin del nou servidor, crear un usuari de base de dades i donar-li permisos sobre aquesta BBDD.
B) Si no pots triar el nom de la base de dades sinó que és el proveïdor el que te l'assigna, primer hauràs de fer la còpia de seguretat de forma distinta. Aquesta vegada en lloc de fer còpia de la base de dades has de fer còpia del conjunt de taules de la base de dades. Per a això fas clic primer a sobre del njom de la base de dades i seguidament a 'Exportar'. Ara veuràs que et permet triar noms de taules. Els selecciones tots de cop i procedeixes a fer l'exportació. Per a la creació al servidor nou, vas al corresponent MySQL i, un cop tens una nova base de dades (buida), la selecciones i fas clic a 'SQL' i procedeixes tal com s'explica al punt anterior. En aquest cas probablement també serà el proveïdor el que et proporcionarà un nom d'usuari a emprar amb aquesta nova base de dades.

També recorda que hauràs de repassar i potser canviar alguna dada del fitxer configuration.php (amfitrió o host de base de dades, nom d'usuari de base de dades i contrasenya, nom de la base de dades, ...)... i evidentment penjar tots els fitxers al nou servidor.

A part d'això, que seria la manera de fer-ho amb el phpMyAdmin, també hi ha alguna extensió de Joomla expressament per a aquestes qüestions. En concret fa poc he llegit al web de joomla.org que l'extensió JoomlaPack ha sigut nominat com a JED Editors Pick. Jo no ho he provat, però sembla útil.


Salutacions.
Damià Verger - Member of the Catalan Joomla Translation Team
Be Free
http://www.joomla.cat - JUG Països Catalans & Catalan Joomla TT

greygrey
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Mon Sep 15, 2008 8:44 pm

Re: Com moure la BdD d'un servidor a un altre?

Post by greygrey » Tue Sep 16, 2008 7:23 pm

Moltes gràcies Damià!
He llegit la teva resposta i m'he decantat per la opció "a priori" més fàcil: Descarregar-me i instal·lar el Joomla Pack. El component funciona de meravella: et fa una còpia de la BdD, de les imatges, de la plantilla...
Fins aquí genial però... :( No inclou, de moment, la restauració!

Així doncs, he agafat l'script SQL que m'ha generat i he anat al phpMyAdmin del nou proveidor... de nou, he tingut problemes: la versió mySQL de lloc antic era la 4.x i la del lloc nou és la 5.x! No para de donar-me errors!

En fi, demà tornaré a llegir el teu post, a veure si hi puc trobar la solució!

Gràcies de nou

Frank

KuBe
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 60
Joined: Thu Sep 11, 2008 7:13 pm
Contact:

Re: Com moure la BdD d'un servidor a un altre?

Post by KuBe » Wed Sep 17, 2008 9:26 pm

jo he provat amb el joomla pack i el que fa és fer una instaŀlació completa, es a dir que per posar-la perfectament has d'enganxar un servidor buit amb una base de dades buides, sar tot el contingut de l'arxiu comprimit al servidor (com si fossin arxius d'instaŀlació) i seguir com una instaŀlació normal.
Guillem Cuberes (KuBe) - Member of the Catalan Joomla Translation Team


Locked

Return to “Temes sobre l'administració”