Moduler for reiseskildringer

Generelle spørsmål vedrørende Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
Sandvand
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Sun Nov 27, 2005 11:00 am
Contact:

Moduler for reiseskildringer

Post by Sandvand » Sun Nov 27, 2005 6:22 pm

Hei,

På mitt nettsted Asia Observer (http://www.asiaobserver.com) ønsker jeg å la brukerne selv skrive en del av innholdet, men sortert i en fornuftig struktur. Dette er aktuelt for bokanmeldelser, men også reiseartikler. Brukerne skal får skrive sine personlige reiseskildringer og tips fra ulike steder i Asia. Men jeg må kunne sortere artiklerne i kategorier slik at man kan klikke seg fram etter land og region, gjerne også etter hvert søker etter andre kriterier. Folk må kunne legge ved bilder. Noe av det samme gjelder for bokanmeldelser - der må man kunne søke etter forfatter, genre, etc.

Noen tips om hvordan jeg kan bruke Joomla til dette?

John Einar Sandvand

User avatar
keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Fri Sep 16, 2005 4:55 pm
Location: Oslo
Contact:

Re: Moduler for reiseskildringer

Post by keh » Mon Dec 12, 2005 8:29 am

Du kan bruke en weblogg-komponent som feks. ewriting for reiseskildringer. Hvis du ser gjennom komponentene til www.mamboforge.net og www.developer.joomla.org synes jeg å huske at det er en anmelder-komponent ett eller annet sted for musikk. Da er det bare å forandre litt på tekstfilen, slik at det passer for anmeldelser av reisebøker feks. Det er vel endel kategori-struktur på komponentene nevnt over regner jeg med. Har ikke brukt noen av dem selv, men det er i alle fall der jeg ville ha startet hvis jeg skulle ha laget noe lignende.


Locked

Return to “Generelt”