Valg av webhotell / krav / erfaringer

Generelle spørsmål vedrørende Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Lamelot
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 33
Joined: Fri Jan 13, 2006 10:03 am
Contact:

Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by Lamelot » Fri Jan 13, 2006 3:13 pm

Hei,
har såvidt begynt å snuse på Joomla, og planlegger å få opp en site på dette. Har allerede et domene hos domeneshop.no og et par hos starthotel.dk. Noen som har erfaringer med disse? (prøvde å søke her, men søkefunksjonen er tilsynelatende ute av funksjon)

Hvilke krav må jeg stille til en leverandør?
- f.eks hvor mye plass må jeg ha til mysql? (starthotel har begresning på 25 MB)

mvh,
Thomas

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Fri Jan 13, 2006 3:31 pm

Det er vanskelig å gi deg noe annbefaling utfra de få opplysninger du oppgir,
hva du behøver av kapasitet m.m. bestemmes mye av hva siden skal brukes til og hva den skal inneholde av funksjoner.

Ang MySQL så vil 25MB holde en stund for de fleste.

Domeneshop er nettop hva navnet sier, en domenebutikk - og det er de suverene på, men som webhost har jeg aldri brukt dem og kan ikke uttale meg om det.

Kan du skrive litt mer om hva du planlegger å ha på webhotellet, utover std. Joomla! - så blir det enklere for folk å gi deg tips?

Edit:
Her er minimum systemkrav for Joomla 1.0

PHP 4.2.x eller over - http://www.php.net
MySQL 3.23.x eller over - http://www.mysql.com
Apache 1.13.19 eller over - http://www.apache.org

Du må også påse at du har MySQL, XML og Zlib støtte innebygd i PHP.
Last edited by rued on Fri Jan 13, 2006 3:46 pm, edited 1 time in total.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
jenscski
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1465
Joined: Thu Aug 18, 2005 6:58 am
Location: Tønsberg, Norway

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by jenscski » Fri Jan 13, 2006 4:16 pm

Jeg har tre domener på domeneshop, og har flere Joomla! installasjoner der, både for produksjon og testing.
Det har aldri vært noe problemer med domeneshop og Joomla!, de har også safe_mode=off på sine webhotell.

Jeg har ikke brukt noen andre webhotell, så jeg har ikke noe å samenligne med, men har heller ikke hatt noen grunn til å bytte da alt har fungert helt fint.
Jens-Christian Skibakk
MMS Blog - http://mms.pipp.no/
Joomla! i Norge / Joomla! in Norway - http://www.joomlainorge.no/

Peleri
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 127
Joined: Tue Dec 20, 2005 4:13 pm

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by Peleri » Fri Jan 13, 2006 8:04 pm

Jeg selv bruker b-one, det funker helt genialt. Billig er det også ;D

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Fri Jan 13, 2006 10:15 pm

b-one fungerer vel greit for private hjemmesider uten store krav, men for kommersielle og/eller større nettsteder med mange funksjoner bør man styre unna b-one. Er utrolig mange missfornøyde kunder av b-one rundt om på forumene.  ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Peleri
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 127
Joined: Tue Dec 20, 2005 4:13 pm

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by Peleri » Fri Jan 13, 2006 10:19 pm

rued wrote: b-one fungerer vel greit for private hjemmesider uten store krav, men for kommersielle og/eller større nettsteder med mange funksjoner bør man styre unna b-one. Er utrolig mange missfornøyde kunder av b-one rundt om på forumene.  ;)
Jeg er ihvertfall fornøyd med b-one, men jeg er jo da også kun en privatperson som lager nettside for moro skyld :D

Lamelot
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 33
Joined: Fri Jan 13, 2006 10:03 am
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by Lamelot » Sun Jan 15, 2006 12:09 pm

Takk for mange og kjappe råd!
Har nå http://www.jordomseiling.com som jeg skal videreutvikle og få over på joomla. Har denne allerede på domeneshop, og siden det visstnok skal fungere, så forsøker jeg der først ;-)

/thomas

tjodalf
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Tue Jan 17, 2006 12:23 am

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by tjodalf » Tue Jan 17, 2006 12:27 am

Dreamhost har en del bra goodies. Joombla er også lagt inn som en "one click install".

jimmyfix
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sun Oct 30, 2005 12:28 pm

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by jimmyfix » Wed Jan 18, 2006 9:33 pm

Peleri wrote:
rued wrote: b-one fungerer vel greit for private hjemmesider uten store krav, men for kommersielle og/eller større nettsteder med mange funksjoner bør man styre unna b-one. Er utrolig mange missfornøyde kunder av b-one rundt om på forumene.  ;)
Jeg er ihvertfall fornøyd med b-one, men jeg er jo da også kun en privatperson som lager nettside for moro skyld :D
Jeg kan ikke begripe hva som er galt med b-one ? fri trafikk, 500 mb plass, php/sql/asp, bra support, gode administrasjonsmuligheter. Og 10,- mnd....

Men jeg har registrert de latterlige "tilbudene" fra norske webhoteller. Kast meg i veggen !!!!


Edit:
Hei RUED ! Du hadde rett !!!!  Det er en klausul i kontrakten som stopper høy grad av trafikk ! Aner ikke hva de setter som grense, men jeg kan lettere forstå frustrasjonen når du endelig genererer trafikk og du får beskjed om at du stjeler båndbredde fra de andre. Det er selvsagt B-One som avgjør hva som er for mye trafikk... ;)

Det blir aldri noe problem for meg, men det er sikkert max irriterende for de det gjelder.
så.. SORRY ! MY BAD !!!
Last edited by jimmyfix on Fri Feb 03, 2006 9:04 pm, edited 1 time in total.

passage
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 172
Joined: Thu Sep 15, 2005 7:13 am
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by passage » Wed Jan 18, 2006 9:42 pm

Spørsmålet er ikke om b-one er gode. Spørsmålet er hva de er gode til.

Som nevnt, for private brukere er det greit med sånn halvgrei support.

Jeg er for eksempel helt 100% avhengig av at jeg kan få tak i en person iløpet av maks 5 minutter og få fikset ett problem jeg har. Uansett om klokka er 01.00 på natta eller 15.45 på ettermiddagen. Så for meg er det da verdt å betale mer for å få ekstra service. Men om du driver ditt eget hobbynettsted er ikke slik service/support allverdens nødvendig.

Ett eksempel på slik support er om du f.eks må endre på rettigheter ( owner ) på forskjellige mapper du har lastet opp til Joomla. Da må du kontakte ditt webhotell. For meg tar det altså maks 2 minutter fra jeg vet at jeg vil endre en mappe til jobben er gjort. Ingen venting og ikke noen problemer. Mens med b-one må du da sende inn melding og så vente til de har tid til å gjøre jobben for deg.

Sånn kan ikke jeg jobbe og mange andre som ikke kan det velger andre løsninger. Nå skal det sies at jeg ikke betaler noe mer enn det det koster hos b-one heller, men det er en annen sak.
En for alle, alle for Joomla! / One for all, all for Joomla!
Web design Agency: http://www.webverksted.no --> Making the web beautiful with Joomla!
Member of Joomla! in Norway: http://www.joomlainorge.no --> Norwegian Joomla! association

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Wed Jan 18, 2006 9:44 pm

Hei jimmyfix,

For det første det finnes ikke no som heter fri trafikk..  ;)

Om du får mer trafikk enn det de liker blir siden din tatt ned for en tid, eller du må betale ekstra.
Ellers bør man ikke ha behov for support, og for all del ikke spørre om noe de ikke kan svare på.. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
magentait
I've been banned!
Posts: 519
Joined: Tue Aug 30, 2005 11:53 am
Location: Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by magentait » Thu Jan 19, 2006 7:35 am

Jeg er for eksempel helt 100% avhengig av at jeg kan få tak i en person iløpet av maks 5 minutter og få fikset ett problem jeg har
Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvilket firma du sverger til .. ???

passage
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 172
Joined: Thu Sep 15, 2005 7:13 am
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by passage » Thu Jan 19, 2006 7:55 am

Ja, det skjønner jeg. Bruker ett amerikansk selskap som har online chat og svært dyktige folk som sitter på support. De hjelper meg også ( når de har tid ) med php koder og annet som ikke har noe med selve hostingen å gjøre. Så jeg er ekstremt fornøyd ja. :-)
En for alle, alle for Joomla! / One for all, all for Joomla!
Web design Agency: http://www.webverksted.no --> Making the web beautiful with Joomla!
Member of Joomla! in Norway: http://www.joomlainorge.no --> Norwegian Joomla! association

jimmyfix
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sun Oct 30, 2005 12:28 pm

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by jimmyfix » Thu Jan 19, 2006 8:02 am

passage wrote: Spørsmålet er ikke om b-one er gode. Spørsmålet er hva de er gode til.

Som nevnt, for private brukere er det greit med sånn halvgrei support.

Jeg er for eksempel helt 100% avhengig av at jeg kan få tak i en person iløpet av maks 5 minutter og få fikset ett problem jeg har. Uansett om klokka er 01.00 på natta eller 15.45 på ettermiddagen. Så for meg er det da verdt å betale mer for å få ekstra service. Men om du driver ditt eget hobbynettsted er ikke slik service/support allverdens nødvendig.

Ett eksempel på slik support er om du f.eks må endre på rettigheter ( owner ) på forskjellige mapper du har lastet opp til Joomla. Da må du kontakte ditt webhotell. For meg tar det altså maks 2 minutter fra jeg vet at jeg vil endre en mappe til jobben er gjort. Ingen venting og ikke noen problemer. Mens med b-one må du da sende inn melding og så vente til de har tid til å gjøre jobben for deg.
Vel, sånne behov har jo ikke jeg selvsagt ! Og ikke har jeg trafikk på sidene mine, men jeg har ikke sett at det står noe sted at ubegrenset trafikk ikke er ubegrenset trafikk.
Og selv for en glad amatør som meg er det morro å se at alt jeg tester ut bare virker, sånn med en gang.
Faktisk har jeg ikke hatt behov for support heller, men jeg ser de har en supportchat fra 08 -22.

På jobben min derimot, bruker vi to leverandører/webhotell, skal vi installere et CMS system må dette gjøres av dem. (For det er jo skrekkelig komplisert...) Estimat på tidsforbruk: ca. 30 arbeidstimer, à kr. 1000,- (Men da skal de grafiske elementene bli "skikkelig bra !" ???
Det er mulig det bare er meg, men jeg synes det er ganske kostbart ! Men det blir sikkert bra.

Takk for svar på innlegget forresten, dette er jo gøy!

User avatar
magentait
I've been banned!
Posts: 519
Joined: Tue Aug 30, 2005 11:53 am
Location: Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by magentait » Thu Jan 19, 2006 8:03 am


User avatar
magentait
I've been banned!
Posts: 519
Joined: Tue Aug 30, 2005 11:53 am
Location: Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by magentait » Thu Jan 19, 2006 8:07 am

Det er mulig det bare er meg, men jeg synes det er ganske kostbart ! Men det blir sikkert bra.
Jeg synes det er fornuft at et firma vil bruke litt penger på å en slik Joomla løsning. Det er en god investering i å bruke mye tid på design og tilpasning, slik at du får en ordentlig god nettside. Det er alt for mange modifiserte maler på ulike Joomla løsninger, og det er svært trist at firmaer godtar slik. Jeg synes det er positivt, og du vil garantert få mange gode tilbakemeldinger.

Jeg er en sterk motstander av gratis maler .. .fysj fysj og atter fysj

User avatar
kncarlsen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 205
Joined: Sun Oct 23, 2005 9:01 pm
Location: Drammen
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by kncarlsen » Thu Jan 19, 2006 10:56 am

magentait wrote: Jeg er en sterk motstander av gratis maler .. .fysj fysj og atter fysj
Her er jeg sterkt uenig med deg Kai.  Gratis maler er det som gjør Joomla tilgjengelig for folk flest og sørger for den utbredelsen Joomla får.  Uten disse hadde Joomlabrukere  bestått av en sekt for spesielt interesserte.  Ser heller ikke noe galt i å modifisere en mal for å komme raskt på lufta, for deretter å tilpasse siden enten ved videre utvikling eller "finpuss".

Da havnet vi utenfor temaet for tråden ;)
Knut Carlsen
Joomla! i Norge - the Norwegian Joomla! Association
Norwegian Partner Site Team - http://www.joomlainorge.no

User avatar
keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Fri Sep 16, 2005 4:55 pm
Location: Oslo
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by keh » Thu Jan 19, 2006 11:39 am

magentait wrote: Jeg er en sterk motstander av gratis maler .. .fysj fysj og atter fysj
lol... Det er jo litt komisk når du ikke sier hva som er så forferdelig med disse fysj-fysj gratis og billigmalene. Det som betyr noe er hvordan resultatet blir, hvordan presentasjonen av innholdet er, tilretteligging og modifisering av grafikk, om det er tabell-løst design, om den oppfyller de standardene som betyr noe (XHTML osv.). Enkelte av disse "fysj fysj" malene er faktisk "state of the art" tabell-løse design med veldig fiffig bruk av css. Jeg har sett billigmaleer som overgår templates produsert av designbyråer til flere titalls tusen kroner. Må si jeg lærer masse av noen av disse fysjmalene. Melder man seg inn en en av template-klubbene er kvaliteten ofte enda jevnere og kanskje eksklusivt nok for et mindre nettsted. Det som er aller mest interessant er jo om brukerne liker designet eller ikke... Etter brukerundersøkelser er det ganske mange designbyråer og oppdragsgivere som har fått seg en overraskelse eller to  ;D

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Thu Jan 19, 2006 4:37 pm

jimmyfix wrote: men jeg har ikke sett at det står noe sted at ubegrenset trafikk ikke er ubegrenset trafikk.
Lønner seg ofte å  lese betingelsene ;)
b-one's betingelser wrote:Det er som utgangspunkt fri trafikk. Dog forutsettes en normal trafikkavvikling som ikke forstyrrer trafikken for andre
kunder. Såfremt kundens trafikk forstyrrer andre, har B-one rett til å lukke kundens webhotell uten forvarsel og/eller til å
oppkreve en særskilt avgift for trafikkforbruket. B-one har rett til enerådig å vurdere om overtredelse har funnet sted eller
ikke. Ved lukking av kundens webhotell refunderes ikke eventuelt resterende forutbetalt abonnement.
Som du ser så kan de med dette gjøre nærmest hva de vil. :)

Ellers så jeg av en annen tråd at du ville vise video, om jeg ikke husker feil:
b-one's betingelser wrote: Det er ikke tillatt å ha større mengder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uten forutgående avtale med B-one.
Hensikten er ikke å fungere som en ekstern harddisk for lagring av datafiler som zip, MP3, jpg, etc., men som fremvisnings-
/salgsplass for virksomheder og private.
Hva de regner som større mengder skriver de derimot ikke, men man kan vel trygt si at det ikke er fri trafikk der i gården..  :D
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
magentait
I've been banned!
Posts: 519
Joined: Tue Aug 30, 2005 11:53 am
Location: Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by magentait » Fri Jan 20, 2006 10:21 am

Hva de regner som større mengder skriver de derimot ikke, men man kan vel trygt si at det ikke er fri trafikk der i gården..
Nå er jeg mer glad i utenlandske (særlig amerikanske) hostingselskaper, og ser nå en trend at de endrer sine betingelser til fri trafikk. Altså ingen begrensninger når det gjelder filoverføring. Det eneste man må passe på, er jo at man alltid følger lovverket der selskapet er lokalisert. Selve plass i antall MB er forholdsvis lav.

User avatar
keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Fri Sep 16, 2005 4:55 pm
Location: Oslo
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by keh » Fri Jan 20, 2006 10:53 am

Er det noen som har erfaring med amerikanske eller canadiske webhoster? www.bluehost.com eller lignende? Er mest bekymret for FTP opplastning og jobbing direkte med MySQLdatabasene - vil det gå veldig mye treigere?  Jeg har en nettside med mest besøk fra USA, så har lurt på å flytte den... Må jo si det er fristende med 10 gigs og flere 100 gigs i båndbredde tilgang til php.ini osv til en knøttliten neve dollar  :P

User avatar
magentait
I've been banned!
Posts: 519
Joined: Tue Aug 30, 2005 11:53 am
Location: Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by magentait » Fri Jan 20, 2006 11:31 am

Er det noen som har erfaring med amerikanske eller canadiske webhoster?
Jeg har en god del erfaringer med amerikanske hostingselskaper, og det er store forskjeller. Ja, det er store forskjeller, men du må nesten lese litt om de ulike selskapene. Det er faktisk mange som har en garanti samt at du kan få refundert innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd. Du bør nesten satse på disse. Gjør en søk på Google ...

Amerikanerne er uttrolig dyktig i business, og nordmenn har mye å lære av her. Du vil jo aldri få en like kjapp linje i USA som i Norge, men du betaler deretter også. Jeg har ikke funnet en eneste hostingselskap i Norge som tilfredstiller mine strenge krav.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Fri Jan 20, 2006 12:16 pm

magentait wrote: Det er faktisk mange som har en garanti samt at du kan få refundert innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd.
Bare husk at noen domener deriblant .com ofte ikke kan flyttes fritt igjen før det har gått 60 dager.. ;)

Ellers, de som virkelig har behov for fri trafikk vil nok kanskje oppleve hastighetsforskjellen som et problem.
Men så igjen, hvor mange behøver egentlig mer en 5-10 GB trafikk pr mnd. med mindre de driver fildeling?
Finnes mange gode hoster også i Europa, med gode betingelser og 5-10 høyere hastighet enn de Amerikanske.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
magentait
I've been banned!
Posts: 519
Joined: Tue Aug 30, 2005 11:53 am
Location: Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by magentait » Fri Jan 20, 2006 12:29 pm

Bare husk at noen domener deriblant .com ofte ikke kan flyttes fritt igjen før det har gått 60 dager..
Ikke noe problem, fordi man prøve ut hostingselskapet før man overfører domenet. Man endrer ikke navneserverne før man er helt sikkert. Hostingselskaper operer med midlertidige URL'er, så det er egentlig ikke noe problem. Det forutsetter jo selvsagt at du har orden på dine egne domener. Jeg vil derfor anbefale alle som har domener, om å ordne seg slik at du selv kan endre navneserverne etc.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Fri Jan 20, 2006 12:37 pm

Joda, dette er greit nok for oss spessielt intereserte.
Men vi må huske på mannen i gata, som gjerne vil ha den enklest mulig, og helst bare ha en leverandør og et system å forholde seg til - og selv det er en utfordring for mange.  ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
magentait
I've been banned!
Posts: 519
Joined: Tue Aug 30, 2005 11:53 am
Location: Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by magentait » Fri Jan 20, 2006 1:09 pm

Joda, dette er greit nok for oss spessielt intereserte.
Men vi må huske på mannen i gata, som gjerne vil ha den enklest mulig, og helst bare ha en leverandør og et system å forholde seg til - og selv det er en utfordring for mange.
da må nok keh og Lamelot bare stole på oss andre med tanke på anbefalinger etc.

User avatar
Troll
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 71
Joined: Sun Sep 04, 2005 3:36 pm

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by Troll » Fri Jan 20, 2006 1:17 pm

WebHostingTalk Forums er et bra sted å søke, og spørre om kvaliteten på mange tilbydere

http://www.webhostingtalk.com/

Men bare husk på en ting; –Du får stor sett det du betaler for!
Har selv gått i denne «blendende» fellen med masse plass og båndbredde for små penger  :(

Bruker nå en av de «store» i USA innen VPS de siste 6 mnd, og har hatt nede tid i ca. 20 min i den tiden de fysisk flyttet serveren fra en bygning til en annen.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Fri Jan 20, 2006 1:21 pm

Hvilken Amerikanere anbefaler dere så, og hvorfor er de bedre enn Norsk/Europeiske med høyere hastighet?
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Fri Sep 16, 2005 4:55 pm
Location: Oslo
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by keh » Fri Jan 20, 2006 1:48 pm

Høyere hastighet for hvem er vel spørsmålet  ;)  For meg blir det brukerne som teller... Hvis en har et internasjonalt nettsted med besøkende fra Nord og Sør Amerika, og Asia (Som også stort sett rutes innom USA for å komme til Norge), så vil i alle fall den besøksgruppen oppleve en bra hastighetsøkning :)

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by rued » Fri Jan 20, 2006 1:58 pm

Spørsmålet blir vel heller hvor mange norske nettsider har Amerika og Asia som hovedmålgruppe.. ;)

Men klart, dette blir en vurderingssak!
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Generelt”