Valg av webhotell / krav / erfaringer

Generelle spørsmål vedrørende Joomla

Moderators: Per Yngve Berg, sone12

keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Valg av webhotell / krav / erfaringer

Post by keh » Fri Jan 20, 2006 2:29 pm

rued wrote: Spørsmålet blir vel heller hvor mange norske nettsider har Amerika og Asia som hovedmålgruppe.. ;)
hehe... Billig retorikk. Gitt A så B  :D

jimmyfix
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by jimmyfix » Fri Feb 03, 2006 9:13 pm

magentait wrote:
Det er mulig det bare er meg, men jeg synes det er ganske kostbart ! Men det blir sikkert bra.
Jeg synes det er fornuft at et firma vil bruke litt penger på å en slik Joomla løsning. Det er en god investering i å bruke mye tid på design og tilpasning, slik at du får en ordentlig god nettside. Det er alt for mange modifiserte maler på ulike Joomla løsninger, og det er svært trist at firmaer godtar slik. Jeg synes det er positivt, og du vil garantert få mange gode tilbakemeldinger.

Jeg er en sterk motstander av gratis maler .. .fysj fysj og atter fysj
Ja, det begynner å demre for meg også !! :D
Nå synes jeg at jeg "oppdager" hvilket CMS system som blir brukt fordi malene er så like...

Desverre ble eZ publish valgt, men det er vel å banne i kirken her..? Jeg liker Joomla, jeg liker til og med standard templaten som følger med !

magentait
I've been banned!

Post by magentait » Fri Feb 03, 2006 9:24 pm

Ja, det begynner å demre for meg også !! Cheesy
Nå synes jeg at jeg "oppdager" hvilket CMS system som blir brukt fordi malene er så like...
Jeg blir så glad at endelig andre enn meg oppdager dette. Jeg har vært innom 100-vis av nettsteder som er basert på et CMS system, og man ser lett hvilke løsninger som er brukt. Jeg er en veldig stor tilhenger av Joomla, fordi det gir meg nesten full frihet med tanke på design. Joomla er helt genialt, og gleder meg til J! 1.2 og 1.3, hvor vi får enda bedre kontroll.

Bare ta en titt innom alle kommune nettsidene i Norge - gud hvor mange kjedelig nettsider som er drevet av customPublish. Til og med mer amatørmessig CMS systemer som ColumbiWeb. Alle nettsidene er så å si identiske. Jeg er lei av kjedelig nettsider ...

keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by keh » Fri Feb 03, 2006 10:33 pm

jimmyfix wrote: Desverre ble eZ publish valgt, men det er vel å banne i kirken her..? Jeg liker Joomla, jeg liker til og med standard templaten som følger med !
Alt til sitt bruk... eZ publish er et glimmrende system det  :)

passage
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by passage » Sun Feb 05, 2006 9:25 pm

Ja, ezpublish er bra dersom man er en dyktig php programmerer eller kjenner til systemet godt fordi man har jobbet masse med det. Har hatt ett slikt prosjekt tidligere men det var dømt til å mislykkes. Ikke noe kjerneteam rundt det som man kan få hjelp eller støtte fra og man må henvende seg til spesialister som skal ha 950 kroner timen for å rette opp i den minste ting. Da er det atskillig lettere å få hjelp i Joomla communities og da gjerne til 5-10 USD for småting.. Men det er min erfaring og opplevelse. Jeg kan sikkert php altfor dårlig til at jeg kan benytte ez publish som en løsning ihvertfall.
En for alle, alle for Joomla! / One for all, all for Joomla!
Web design Agency: http://www.webverksted.no --> Making the web beautiful with Joomla!
Member of Joomla! in Norway: http://www.joomlainorge.no --> Norwegian Joomla! association

lhlied
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by lhlied » Thu Feb 09, 2006 2:50 pm

Jeg ville bare skyte inn:

Styr unna http://www.adsl.no / http://www.mimer.no (samme selskap)

Dyrt, dyrt og atter dyrt, og ikke bra nok service.

perandre
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by perandre » Thu Feb 23, 2006 9:10 am

Jeg er godt fornøyd med Domeneshop som host. De er vel midt på treet prismessig, men de er hjelpsomme og seriøse. Virker som selskapet er på vei opp og frem.

Har jeg kommet i skade for å laste opp mer enn jeg har betalt for, har det aldri vært noe problem  :)

Sylvaticus
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Sylvaticus » Tue Feb 28, 2006 12:01 pm

Det er ikke lett å finne fram i jungelen av webhotel, og man kan kanskje senere se at man har gjort feil vurderinger.

Men så langt er jeg veldig fornøyd med Subsys ANS  - http://subsys.no. (Håper det ikke strider mot reglene å legge inn denne direkte linken til firmaets hjemmeside, i såfall skal jeg fjerne den). God support, safe-mode OFF ved behov, stabile servere og raske linjer, i Norge.
I'm thinking, therefor I am. I think. But what am I. And why...?

Locked

Return to “Generelt”