Legge til info i registrerings delen samt lage et nytt register

Generelle spørsmål vedrørende Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Spanjis
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Legge til info i registrerings delen samt lage et nytt register

Post by Spanjis » Tue Feb 07, 2006 11:24 pm

Har brukt noen tilmer til å prøve og feile med Joomla og er svært begeistret over dette fantastiske programmet. Det jeg har prøvd på i dag er å legge til ekstra felt i registrerings delen som f.eks fødselsdato, kjønn, etc. Snublet over Community Builder, ved første øyekast trodde jeg det var dette jeg var på jakt etter, men har ikke klart å legge til ekstra felter. Noen andre som har kjennskap til denne?

Jeg ønsker også å ha et ekstra register, et register over dyr. Siden skal lages til en dyrebeskyttelsesorganisasjon. Slik at besøkende skal ha muligheten til å få en oversikt over alle dyrene admin. har lagt inn. Er det en mod for dette?

Takk for svar.

keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Legge til info i registrerings delen samt lage et nytt register

Post by keh » Wed Feb 08, 2006 1:20 am

Et slikt register over dyr kan kanskje settes opp med komponenten som heter Peoplebook (eh... heretter Animalbook :) ) Her kan man ha ulike kategorier, feks. katter, hunder, osv. og individuelle "filer" for hvert enkelt dyr. http://forge.joomla.org/sf/projects/peoplebook Det er også gode muligheter for å legge inn den informasjonen/beskrivelsen man ønsker i frie felter og komponenten har gode søkemuligheter og du kan også legge inn ett bilde av hvert enkelt dyr. For at dette skal bli et register som passer for dyr, så må du nok forandre endel i språkfilen og oversette den til norsk. (.../languages/english.php) Språkfilen er ganske liten, så det er raskt gjort egentlig.

Ang. registrering av brukerne på nettstedet er det flere komponenter for utvidet registrering, ikke bare CB. Du finner dem i forge-seksjonen.

Lykke til med dyrevernet!

Spanjis
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Spanjis » Wed Feb 08, 2006 9:55 pm

Tusen takk for informasjonen, peoplebokk fungerte utmerket :) men fant ingenting i forge-seksjonen til å forandre registrerings formen  :-\

keh
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by keh » Thu Feb 09, 2006 4:46 am

Komponenten for å legge til flere felter under registrering heter UserExtended, men jeg ser nå at den er for mambo og kanskje utdatert. Da må du nok klare deg med CommunityBuilder :)

Locked

Return to “Generelt”