SEO og attend events. Hvordan optimaliserer jeg dette?

Generelle spørsmål vedrørende Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Familiehunden
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Wed Jun 10, 2009 8:13 pm
Location: Vestby
Contact:

SEO og attend events. Hvordan optimaliserer jeg dette?

Post by Familiehunden » Sat Jun 13, 2009 1:00 am

Hei dere.
Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg litt i gang med SEO og attend events.

Til daglig driver jeg en hundeskole og i et år har jeg hatt en joomla webside. Denne fikk jeg laget, og verken jeg eller firmaet som laget den tenkte nok dessverre særlig mye på SEO. Antakelig fordi de ville ha mer penger etterpå, for å gjøre den jobben. I det siste har jeg brukt mye tid på å lese om SEO og jeg begynner å forstå prinsippene, men jeg er usikker på hvordan jeg gjør det i forbindelse med joomla. Om noen kunne gi meg noen tips her hadde det vært supert.

Jeg selger hundekurs. I tilegg har jeg en liten nettbutikk, men det er ikke den jeg ønsker å fokusere på ennå.

Når jeg har lest rundt om på diverse nettsteder om SEO og jeg forstår jo at det dreier seg om å optimalisere sidene. (i tilegg til linker osv selvsagt) Men det jeg ikke helt forstår er hva en side er i joomla? Forsiden er klar, det er jo en content items. Men jeg har ikke mange slike sider. Det jeg har aller mest av er –attend events- Her ligger alle kursene mine som katogorier og alle kursdatoene som sessions.

Jeg har også lest at det er førstesiden som er det ideelle stedet besøkende kommer til. At dette teller bra med tanke på SEO.

Jeg har 12 kurs i menyen (som da er kategorier?), skal jeg optimalisere disse under selve kategorien? Eller skal jeg bare tenke på forsiden? Når folk søker etter kurs, vil jeg de skal komme rett til kategorien, eller vil jeg de skal komme rett til forsiden?

Under –attend events- har jeg heller ingen mulighet til å legge inn metadata. Verken på kategorier eller sessions.

Pr i dag har jeg mellom 100-170 besøkende på siden om dagen og mellom 15-19 % av disse kommer fra søkemotorer. Så jeg ser jeg har et stort potensiale her.

Er det noen som kan gi meg litt tips på hvordan jeg gjør dette på best mulig måte? Om noen vil se på siden er det http://www.familiehunden.no

Takknemmlig for alle tilbakemeldinger.

Hilsen Knut Pedersen

Locked

Return to “Generelt”