Utvidelse for donasjon

Spørsmål vedrøredne tredjepartsutvidelser som komponenter, moduler etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
oleros2
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 105
Joined: Tue Sep 12, 2006 12:50 pm

Utvidelse for donasjon

Post by oleros2 » Wed Jul 11, 2007 1:07 pm

Jeg har hørt rykter om at det finns en donasjonsutvidelse som gjør det enkelt for bruker å velge en organisasjon/ et formål å donere
penger til. Denne skal integreres med en betalingsløsning fra Cardia.

- Rune R. Ditt navn dukket opp som en som vet noe om dette.

Takk

Ole

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Utvidelse for donasjon

Post by rued » Wed Jul 11, 2007 2:23 pm

oleros2 wrote: - Rune R. Ditt navn dukket opp som en som vet noe om dette.
Huh..  ???
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
oleros2
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 105
Joined: Tue Sep 12, 2006 12:50 pm

Re: Utvidelse for donasjon

Post by oleros2 » Wed Jul 11, 2007 2:40 pm

En kontakt i JiN mente du hadde vært borti en slik komponent men basert på din reaksjon antar jeg du ikke har det. Cardia mente at Joomla i Norge hadde en slik utvidelse, de hadde hatt gode erfaringer med å linke den til sine betalingsløsninger..Navnet Stig ble nevnt...

mvh
Ole

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Utvidelse for donasjon

Post by rued » Wed Jul 11, 2007 2:49 pm

Jeg har hørt at det skal finnes en slik modul ja, og jeg har flere ganger påpekt at den burde publiseres - eller i det minste annonseres. Og Cardia har vel også bedt denne Stig om å kontakte oss (meg), men så langt har vi ikke sett eller hørt noe etter x antall måneder.

Som en av administratorene på JiN kan jeg også si at vi ikke har denne, og jeg synes at det er litt trist at andre gjetter og "videresender" slike ting uten å selv sjekke opp først.  :o
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
oleros2
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 105
Joined: Tue Sep 12, 2006 12:50 pm

Re: Utvidelse for donasjon

Post by oleros2 » Thu Jul 12, 2007 11:25 am

Mystisk, han på Cardia trodde Stig var med i JiN såvidt jeg forstod. Jeg får bare søke litt rundt da, mener jeg har sett en slik extension selv en gang..

Som en av administratorene på JiN kan jeg også si at vi ikke har denne, og jeg synes at det er litt trist at andre gjetter og "videresender" slike ting uten å selv sjekke opp først.  :o
[/quote]
Vel, de har ihvertfall tiltro til at du har god oversikt. men jeg vet at du legger ned mange timer i gratisarbeid så informantrollen kan sikkert være frustrerende til tider..

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Utvidelse for donasjon

Post by rued » Thu Jul 12, 2007 12:03 pm

oleros2 wrote: så informantrollen kan sikkert være frustrerende til tider..
Helt klart, spesielt når det skjer uten varsel - og på ting man faktisk ikke har noe med eller vet om.  :(
oleros2 wrote: Mystisk, han på Cardia trodde Stig var med i JiN såvidt jeg forstod.
Det er mulig vedkommende er medlem ettersom vi har 3 stk. med Stig til fornavn, men ingen har etter det jeg vet stått frem med en slik modul - selv om mange behøver den. Litt rart det da, men det kan jo ha noe med at man ikke ønsker eller kan støtte løsningen selv.

Du kan jo kontakte Cardia igjen, og spørre om de har kontaktopplysninger til denne Stig - husker ikke om det var Even eller Jørn Are som hadde kjennskap til/kontakt med vedkommende. Og så eventuelt kontakte Stig for avklaring på hvorfor denne modulen ikke utgis eller annonseres som tilgjengelig.

Om det er fordi han ikke vil, kan/mangler tid til å støtte den selv er det sikkert andre som er villige til å ta den videre under GPL-lisens.

Hold oss gjerne oppdatert om du finner ut noe.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
oleros2
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 105
Joined: Tue Sep 12, 2006 12:50 pm

Re: Utvidelse for donasjon

Post by oleros2 » Thu Jul 12, 2007 1:44 pm

Jeg har nå funnet vedkommende, han er en frittstående utvikler uten direkte tilknytning til herken JiN eller Cardia som visstnok har utviklet flere utvidelser - bl. a en for donasjon. Jeg skal ringe ham etter han er tilbake fra ferie og holde forumet oppdatert. 

knikk77
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Tue Jan 27, 2009 12:48 pm

Re: Utvidelse for donasjon

Post by knikk77 » Tue Jan 27, 2009 2:34 pm

Har du fått noe svar?


Locked

Return to “Komponenter/moduler/mambots”