Porte fra Mambo til Joomla

Henvendelser om administrasjon og installering av Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
ervik
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 170
Joined: Fri Nov 30, 2007 8:39 pm

Porte fra Mambo til Joomla

Post by ervik » Tue Jan 15, 2008 8:06 pm

Hei,

Jeg har en eksisterende mambo site som jeg skal ta over til Joomla. Jeg har anskaffet en ny template, og har gitt opp å gjøre en upgrade fra mambo til joomla, pga denne templaten. Kjørte inn en ny fresh installasjon av joomla siste versjon, ny db og inn med ny template. Funker som bare det, men jeg ønsker nå å få inn de over 500 brukerene jeg har, samt alt content som jeg har publisert på min nåværende mambo site.
Har prøvd å kopiere over mos_users* mos_content* miksa og triksa litt... content har jeg fått inn dog i helt feil rekkefølge og artikkler fra laaangt tilbake(vi snakker over 2-3 år tilbake) kommer før de nyeste osv osv... Problemet jeg ikke har klart å få til er å få inn brukerdatabasen min. Har hatt et par poster på forumet til joomla.org, fått litt tips, blant annet myphpadmin og en component til joomla som også heter myphpadmin. Har forsøkt dette uten å få det helt opp å stå...

Kjører w2k3 server med IIS 6.0
Php 4.3.9 + mysql 4.4 eller noe slikt...

Noen som har erfaringer som de ønsker å dele?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Porte fra Mambo til Joomla

Post by rued » Tue Jan 15, 2008 8:23 pm

Du kunne vel fulgt opp den tråden du allerede hadde på dette
http://forum.joomla.org/index.php/topic ... 39647  ;)

Forøvrig er hele migreringen beskrevet her
http://help.joomla.org/content/view/818/132/ - og jeg ser ingen grunn for at det ikke skulle virke for deg.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

ervik
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 170
Joined: Fri Nov 30, 2007 8:39 pm

Re: Porte fra Mambo til Joomla

Post by ervik » Wed Jan 16, 2008 11:08 am

Ok, skulle ha gjort det beklager, tenkte kanskje noen ville svare på norsk vettu.... Og jeg har prøvd den linken du sendte rundt porte fra mambo til joomla. Jeg skal kun ha med brukere og content fra den gamle siten, disse db filene ligger jo der, men det blir litt krøll ved å bare rått kopiere de over. Har fått noen tips, men disse har ikke fungert for meg. Derfor lurte jeg på om noen hadde prøvd dette(på norsk).
Last edited by ervik on Wed Jan 16, 2008 11:12 am, edited 1 time in total.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Porte fra Mambo til Joomla

Post by rued » Wed Jan 16, 2008 11:14 am

Greit det, men da burde du likevel fulgt opp og takket for innspill så langt - og samtidig forklart at du ville prøve lykken i språk som du lettere forstår. Når du så postet på norsk burde du så nevnt at du hadde fått noen innspill i en engelsk tråd (med lenke til den), men at den ikke var til hjelp og av hvilken grunn. ;)

Når det gjelder migreringen anbefaler jeg deg fortsatt å følge guiden, og om noe er uklart i den pga språk eller annet må du gjerne spørre om det - men guiden burde virke bedre enn klipp og lim av tabellinnhold i databasene om du ikke vet hva du gjør m.h.t. sql-data.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

ervik
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 170
Joined: Fri Nov 30, 2007 8:39 pm

Re: Porte fra Mambo til Joomla

Post by ervik » Thu Jan 24, 2008 11:32 am

Jeg var nok ikke helt klar over hvordan dere poster her gitt. Greit nok, note 2 selv. Har ingen verdens problemer med språket, og jeg visste faktisk ikke heller at disse forumene var smeltet sammen slik at post på norsk også dukker opp på det samme forumet som på .org siden til joomla. MY bad, kanskje jeg ikke leste url'en... vel vel... jeg har fått inn phpmyadmin nå og driver å styrer med db'en as we speak.


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”