JA Submit - problemer med bilder

Henvendelser om administrasjon og installering av Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
citizen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 40
Joined: Thu Aug 17, 2006 6:04 pm

JA Submit - problemer med bilder

Post by citizen » Mon Feb 18, 2008 9:51 pm

Heisann,

Jeg har installert JA Submit 2.1 på en Joomla 1.0.14 install og opplever nå problemer med å laste opp bilder. Jeg har satt lovlig filstørrelse til 2 mb (har også prøvd større) og lovlige filtyper gif,jpg og png. Når jeg prøver å legge til et innlegg med et bilde vha den innebygde introtext image får jeg følgende feilmelding:
Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 10368 bytes) in /home/innfjorden/domains/innfjorden-hytteforening.no/public_html/components/com_ja_submit/resize.php on line 39
Når jeg slår av automatic resize ser ting ut til å gå bra, men bildet som er lastet opp kommer ikke – det står bare image inne i en sort ramme.

Er det noen som har opplevd liknende?

[LØST] Hvordan det gikk til vet jeg ikke, men feilmeldingen er borte. Det jeg derimot ble nødt å gjøre er å modifisere resize.php litt. Det viser seg at når den endrer størrelsen på bildet endrer den også filnavnet til små bokstaver, dermed stemmer ikke filnavnet overens med det som lagres i databasen. Ved å ta bort strtolower()-funksjonen på linje 63 (resultat: $file = $newfilename . $filename;). Etter denne modifiseringen ble alt i orden :)

Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”