restore bare artikler

Henvendelser om administrasjon og installering av Joomla

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
marchus
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 78
Joined: Fri Apr 21, 2006 10:04 am

restore bare artikler

Post by marchus » Sat Feb 28, 2009 9:54 am

Det er ikke lett å bruke phpmyadmin, derfor lurte jeg på om det fantes andre componenter hvor jeg kan kjøre restore på bare artiklene fra en joomla installasjon til den neste. Den må ha muligheten til å sammkjøre eller overskrive den gamle artikkel databasen, slik at jeg slipper alle disse msql feil ?

Hvordan i alle dager får jeg norsk administrasjon, jeg har fått til front end på norsk men ikke backend ?

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: restore bare artikler

Post by sone12 » Sat Feb 28, 2009 10:25 am

marchus wrote:Det er ikke lett å bruke phpmyadmin, derfor lurte jeg på om det fantes andre componenter hvor jeg kan kjøre restore på bare artiklene fra en joomla installasjon til den neste. Den må ha muligheten til å sammkjøre eller overskrive den gamle artikkel databasen, slik at jeg slipper alle disse msql feil ?
Du kan kikke på backup utvidelsene kanskje? http://extensions.joomla.org/extensions ... ity/backup
Mulig du også kan kikke litt på Database Tools: http://extensions.joomla.org/extensions ... base-tools
Hvordan i alle dager får jeg norsk administrasjon, jeg har fått til front end på norsk men ikke backend ?
Dette vil du neppe klare å få til. Grunnen er enkel. Du kjører Joomla! 1.0.x. Norsk Backend kan du få om du bruker Joomla! 1.5.x
Kristian P. Granrud

marchus
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 78
Joined: Fri Apr 21, 2006 10:04 am

Re: restore bare artikler

Post by marchus » Sat Feb 28, 2009 10:39 am

ja, har prøvd en del av dem, men får ikke til å overskrive eller sammkjøre, litt irriterende for da må jeg plutselig slette alle gamle databser (sinnsyk jobb)

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: restore bare artikler

Post by sone12 » Sat Feb 28, 2009 11:03 am

Kristian P. Granrud

marchus
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 78
Joined: Fri Apr 21, 2006 10:04 am

Re: restore bare artikler

Post by marchus » Sat Feb 28, 2009 11:27 am

takk så mye for veldig raskt svar, min utfodring er import delen ikke export. Jeg finner ikke en komponent som klarer det

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: restore bare artikler

Post by sone12 » Sat Feb 28, 2009 12:04 pm

marchus wrote:min utfodring er import delen ikke export. Jeg finner ikke en komponent som klarer det
Neivel...jeg gav deg nettopp en link til en utvidelse som hjelper deg med akkurat dette.
Export av valgdte seksjoner, katogorier og artikler, nedlastning av dette for så en enkel "IMPORT" ved å bruke installeringsfunksjonen som ligger innebyggd i Joomla! Kan det bli enklere?

Leste du ikke dokumentasjonen? http://www.bestdownloadsites.com/joomla/export-content/
Kristian P. Granrud


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”