Skjule right column ved front-end redigering

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Camomilla
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Wed Jan 17, 2007 8:22 pm

Skjule right column ved front-end redigering

Post by Camomilla » Wed Aug 29, 2007 5:14 pm

Hei alle durkdrevne Joomla-helter :) Jeg ønsker å skjule right column når jeg er i wysiwyg-editoren front-end. Jeg gjorde et søk og fant denne koden:

Code: Select all

<?php
//right based combos
if ( mosCountModules( 'right' ) and ( empty( $_REQUEST['task'] ) || $_REQUEST['task'] != 'edit' ) ) {
	$right = 1;
}?>
Denne skal legges i , noe som stemmer overens med tyvtittingen min i Rhuk Solarflare ii -templatefilen.

Men det virker ikke :(

Må jeg ha en egen div til content når layouten kun har to kolonner i stedet for tre? Hvordan løser man dette praktisk?

Ronny1973

Re: Skjule right column ved front-end redigering

Post by Ronny1973 » Sun Oct 14, 2007 2:38 pm

Code: Select all

<?php
//right based combos
if ( mosCountModules( 'right' ) and ( empty( $_REQUEST['task'] ) || $_REQUEST['task'] != 'edit' ) ) {
	$right = 1;
}?>
Skal ikke endingen på [/b] og ikke bare ?> ?

Camomilla
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Wed Jan 17, 2007 8:22 pm

Re: Skjule right column ved front-end redigering

Post by Camomilla » Sat Nov 03, 2007 6:04 pm

Du har selvfølgelig helt rett - og jeg hadde et håp om at dette ville løse problemet mitt, men dessverre :(

Jeg regner med at koden jeg fant henviser til variabelen $right=1 - som gir $right en annen verdi (bredde) enn ellers. Her er jeg skikkelig ute på tynn is, altså, og lurer veldig på hvilke andre ting index.php og evt. stilarket mitt må inneholde slik at $right=1 faktisk gjør maincontent bredere og skjuler høyre kolonne. I template-tutorialen ble det lagt opp til tre-kolonners layout, noe som fungerer flott mht. innholdet når man leser siden. Men når man skal legge til innhold blir det rett og slett ikke plass nok til editoren i maincontent-modulen  >:(

Synes det er rart at jeg ikke trenger en css-klasse som definerer bredden på maincontent til å være større når editoren er aktiv.

Noen som vet noe om dette?  :-[

Ronny1973

Re: Skjule right column ved front-end redigering

Post by Ronny1973 » Sun Nov 04, 2007 3:01 pm

Kan godt hende du finner det du er ute etter her: http://forum.mamboserver.com/showthread.php?t=11156

Camomilla
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 22
Joined: Wed Jan 17, 2007 8:22 pm

Re: Skjule right column ved front-end redigering

Post by Camomilla » Tue Sep 02, 2008 4:01 pm

Er klar over at denne tråden er gammel, men dessverre fremdeles aktuell for meg :( Takk for link, men denne fungerer ikke lenger. Noen kloke hoder som kan hjelpe?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Skjule right column ved front-end redigering

Post by rued » Tue Sep 02, 2008 6:08 pm

Hei, du må også ha øvrig kode fra index.php i Solarflare II

Gjør et søk i filen på $right så finner du alle forekomster av den, og kan kanskje da klare å se hvordan du må bygge opp egen fil.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Template, CSS og design”